کد خبر: ۸۶۶۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
به گزارش کردپرس به نقل از NTVmsnbc رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دیشب در فرودگاه اسن بوغای آنکارا و در یک کنفرانس مطبوعاتی نتایج و دستاوردهای دیدار خود با رییس جمهور ایران را با خبرنگاران در میان گذاشت.
اردوغان گفت:" در دیدار با جناب احمدی نژاد من سه پیشنهاد به ایشان ارائه دادم. هر کدام از پیشنهادات من زمینه ساز تشکیل یک مثلث سیاسی برای چاره یابی در خصوص برون رفت از بحران سوریه است. مثلث نخست؛ ترکیه، ایران، مصر. مثلث دوم ترکیه، ایران، روسیه و مثلث سوم نیز می تواند متشکل از ترکیه، عربستان سعودی و مصر باشد. هر کدام از این سه حالت می تواند تلاش گسترده ای را برای حل بحران سوریه صورت دهد و منجر به پایان خشونت ها در این کشور شود."
وی در ادامه افزود:" متاسفانه پیشنهادات کوفی عنان و مسیر موسوم به ژنو به علت مخالفت های بشار اسد به پیروزی نرسید. اما من به جناب احمدی نژاد هم اعلام کردم که اقدام اخضر ابراهیمی برای آتش بس در عید قربان یک اقدام ارزشمند است و باید از آن حمایت شود. ایشان هم نظر مرا داشتند و اعلام کردند که از این اقدام ابراهیمی رسما حمایت خواهند کرد. خود من هم بر این باورم که اگر وزرای خارجه ترکیه و ایران و حتی مصر و روسیه، از آتش بس عید قربان به طور همزمان حمایت کنند، تاثیر مثبت و بیشتری خواهد داشت."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها