کد خبر: ۸۶۶۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
پیروزی تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان داشت. از فیفا و کیکرآنلاین گرفته تا سایت القدس فلسطین به بررسی این پیروزی پرداخته‌اند و از آن به عنوان برد "بزرگ" یاد کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، سایت فیفا در گزارش کوتاه خود از بازی‌های عصر سه شنبه مقدماتی جام جهانی 2014 در قاره آسیا به بازی ایران و کره جنوبی اشاره کرد و نوشت : در این گروه دوباره همه چیز حساس و پر هیجان شد، چرا که کره جنوبی در ایران به نخستین شکست خود تن داد. میزبان در تهران با تک گل جواد نکونام (76) یک بر صفر به پیروزی رسید به این ترتیب هر دو تیم هفت امتیازی شدند.

در این گزارش همچنین آمده است: ازبکستان در آخرین بازی دور رفت مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 در قاره آسیا نخستین پیروزی خود را تجربه کرد. مردان میر جلال کاسیموف در قطر با گل سنجر تور سونف پیروز از زمین بیرون رفتند.

او با گل دقیقه 13 خود بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد. ازبک‌ها با این برد امیدهایشان برای حضور در جام جهانی برزیل را همچنان زنده نگه داشتند و در گروه A از قطر پیش افتادند.

در گروه B عمان برابر اردن برد خانگی دو بر یک را رقم زد و به این ترتیب توانست نخستین پیروزی را تجربه کند. احمد مبارک و عبدالله هادی گل‌های میزبان را در این بازی به ثمر رساندند. گل پایانی طاهر باوب برای اردنی‌ها بسیار دیر هنگام به ثمر رسید. استرالیا نیز شکست یک بر صفر را در 10 دقیقه پایانی با برد دو بر یک مقابل عراق عوض کرد و با این برد اجازه نداد امیدهایش برای رفتن به برزیل کم رنگ شود.

مردان هولگر اوسیک، سرمربی آلمانی استرالیا نخست با گل علا عبدالزهرا از میزبان عقب افتادند، ولی تیم کیهیل (80) و آرچی تامپسون تعویضی (84) با گل‌های خود سرنوشت بازی را به سود کانگوروها برگرداندند.

استرالیا در بازی‌های خود تنها پنج امتیاز اندوخته است. عراق هم با تنها دو امتیاز در قعر جدول این گروه چشم به راه نخستین پیروزی خود است.

نکونام، ایران و کره را هم امتیاز کرد

کیکر آنلاین هم در گزارش خود از بازی‌های این منطقه از رقابت‌ها نوشت: ایران در آخرین بازی این شب از رقابت‌ها برابر کره جنوبی به پیروزی رسید؛ کره‌ای که به نیمه نهایی جام جهانی 2002 راه یافته بود. برای تیم حاضر در منطقه خاورمیانه جواد نکونام در دقیقه 76 گلزنی کرد و کاری کرد تا ایران و کره جنوبی هم امتیاز شوند. اکنون هر دو تیم هفت امتیاز را اندوخته‌اند و بالاتر از ازبکستان پنج امتیازی در جدول گروه ایستاده‌اند.

کیکر همچنین نوشت: ایران سه شنبه شب صدرنشین گروه را شکست داد تا خود را به مکان دوم جدول گروه برساند و این در حالی است که دو تیم در این گروه هم امتیاز هستند.

شکست قطر میزبان جام جهانی 2022 برابر ازبکستان از دیگر رخدادهایی است که این پایگاه اینترنتی به آن پرداخته است.

سایت AFC: پیروزی ایران در شبی دراماتیک

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل بازی ایران مقابل کره جنوبی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار خود در انتخابی جام جهانی دست به کار بزرگی زد و در حالی که در نیمه دوم مسعود شجاعی را از دست داد با یک گل به پیروزی رسید.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل این بازی پرداخت و نوشت: "تیم ملی فوتبال ایران با این پیروزی که مقابل کره جنوبی به دست آورد با هفت امتیاز و تنها تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت و صدرنشینی را با کره‌ای‌ها تقسیم کرد."

در ادامه گزارش AFC آمده است: " نخستین فرصت جدی این دیدار در دقیقه 14 بود که ضربه محمد نوری راهی به چارچوب دروازه نبرد. ایران نزدیک بود که توسط رضا قوچان نژاد که برای نخستین بار در ترکیب این تیم به بازی گرفته شد به گل برسد، اما ضربه او را دروازه‌بان کره‌ای به زیبایی مهار کرد. از طرف دیگر کره جنوبی بیشتر روی ضربات ایستگاهی و شروع مجدد تمرکز کرده بود و چند بار توسط کی سونگ یون بر روی دروازه‌ حریف خطر ساز شد."

"قبل از این که نیمه اول به پایان برسد کی سونگ توپی را بر روی دروازه‌ رحمتی فرستاد، اما ضربه سر تای هوی به تیر دروازه‌ خورد و در نهایت دو تیم بدون گل به رختکن رفتند".

"در نیمه دوم، رویدادی دراماتیک رقم خورد و آن اخراج مسعود شجاعی در دقیقه 56 بود که با دریافت کارت زرد دوم تیمش را 10 نفره کرد. اما بر خلاف انتظار این تیم ایران بودکه با وجود 10 نفره شدن توپ و میدان را در دست گرفت و چند موقعیت را بر روی دروازه‌ کره خلق کرد، از جمله ضربه آکروباتیک قوچان نژاد که از بالای دروازه به بیرون رفت و یا ضربه سر نکونام که با واکنش زیبای دروازه‌بان کره جنوبی به کرنر فرستاده شد. تا این که در دقیقه 76 جواد نکونام روی اشتباه بچگانه خط دفاعی کره در دفع توپ در موقعیت گلزنی قرار گرفت و با ضربه‌ای سنگین دروازه‌ این تیم را باز کرد.بازیکنان کره با دریافت این گل به بازی هجومی روی آوردند، اما ایران با حمایت تماشاگران پرشور خود اجازه نداد تا دروازه‌اش باز شود".

همچنین پیروزی ارزشمند ایران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

سایت النشره لبنان: پیروزی ایران دوباره تکلیف گروه را مبهم کرد

این سایت لبنانی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل پیروزی مهمی را مقابل کره جنوبی صدرنشین به دست آورد. این پیروزی در حالی به دست آمد که ایران در نیمه دوم با اخراج مسعود شجاعی 10 نفره شد. سطح این دیدار متوسط بود و دو تیم فرصت‌های زیادی را بر روی دروازه‌ها خلق نکردند. تک گل جواد نکونام 3 امتیاز مهم را به ایران بخشید تا هم امتیاز با کره جنوبی و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گیرد.

کورابیا مصر: جواد فارسی ایران را برابر ببرهای آسیا به پیروزی رساند.

ایران موفق شد در انتخابی جام جهانی با یک گل در ورزشگاه آزادی کره جنوبی را شکست دهد. ایران این پیروزی را در حالی به دست آورد که از دقیقه 55 مسعود شجاعی هافبک خود را از دست داد.

الریاضیه عربستان: ایران شریک کره جنوبی شد

پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی، الریاضیه عربستان با تیتر «ایران شریک کره جنوبی در صدر جدول شد» به استقبال این برد رفت.

این سایت عربستانی هم مانند دیگر سایت‌های عربی به پیروزی ایران با وجود 10 نفره شدن اشاره کرد و نوشت: ایران با وجود 10 نفره شدن با تک گل جواد نکونام در دقیقه 75 به پیروزی رسید تا با هفت امتیاز شریک کره جنوبی در صدر جدول رده‌بندی شود.

سایت Jallahkora مصر: ایران 10 نفره کره را با شکست بدرقه کرد

ایران پیروزی ارزشمندی را مقابل کره جنوبی به دست آورد. آنچه که این پیروزی را پررنگ‌تر می‌کند این است که ایران در نیمه دوم با اخراج شجاعی 10 نفره شد، اما موفق شد تک گل بازی را در دقیقه 75 روی شوت موشک وار نکونام به ثمر رساند.

روزنامه‌ مشهد مصر: ایران موقعیت خود را برای صعود به جام جهانی مستحکم کرد

این روزنامه‌ مصری در تحلیل پیروزی ایران مقابل کره جنوبی نوشت: ایران در انتخابی جام جهانی در حالی که مقابل کره جنوبی 10 نفره شده بود موفق شد با گل دقیقه 75 هافبک با تجربه خود جواد نکونام یک پیروزی ارزشمند و گرانبها را به دست آورد. کره جنوبی با وجود اخراج مسعود شجاعی هافبک اوساسونا نتوانست نخستین پیروزی خود را در ورزشگاه آزادی به دست آورد.

سایت القدس فلسطین: ایران همسایه کره جنوبی شد

این روزنامه‌ فلسطینی در تحلیل خود از بازی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران با وجود 10 نفره شدن پیروزی ارزشمندی را مقابل کره جنوبی به دست آورد و با تک گل دقیقه 75 جواد نکونام در ورزشگاه آزادی همسایه کره جنوبی در صدر جدول رده‌بندی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها