کد خبر: ۸۶۵۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که در دانشگاه «جرج واشنگتن» آمریکا سخن می‌گفت، تأکید کرد که این حزب در انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری تاجیکستان شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محی‌الدین کبیری» درسخنرانی خود در دانشگاه جرج واشنگتن که به زبان روسی انجام گرفت، بیان کرد که این حزب قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری در نوامبر سال 2013 شرکت کند ولی تاکنون نامزد خاصی را مشخص نکرده است.

کبیری افزود: حزب ما تصمیم گرفته است که در انتخابات آینده ریاست جمهوری شرکت کند اما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که نامزد ائتلافی و یا نامزد مستقل را معرفی کنیم.

وی در ادامه گفت: حزب ما در انتخابات شرکت خواهد کرد زیرا به نظر ما انتخابات آینده ریاست جمهوری تاجیکستان یک امتحان است که دریابیم آیا حکومت و احزاب ما برای دموکراتیزه کردن جامعه آماده هستند یا خیر؟

وی بیان کرد که بعد از حوادث بداخشان فشار بر روی اعضای حزب نهضت اسلامی در این منطقه بیشتر شده اما گرایش به حزب نهضت اسلامی به‌ویژه در بین زنان و جوانان بداخشانی همچنان روندی رو به رشد دارد.

رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با اشاره به اینکه اعضای این حزب اکنون 42 هزار نفر را تشکیل می‌دهند که بیش از 50 درصد آنان را زنان شامل می‌شوند، خاطرنشان کرد که در منطقه آسیای مرکزی سازمان‌های مخفی و تندرو زیادی هستند ولی حزب نهضت اسلامی حزبی اعتدال‌گرا است و جوانانی را که قصد دارند از منظر اسلام به سیاست بنگرند به این حزب می‌آورند.

رئیس حزب نهضت اسلامی همچنین با انتقاد از اینکه برخی قوانین تصویب شده در این اواخر به نفع جامعه نیست، تصریح کرد که به طور مثال تصویب قانون مسئولیت پدر و مادر که اجازه نمی‌دهد افراد زیر 18 سال به مسجد بروند یکی از این موارد است.

وی افزود: حکومت نگران افزایش افراط‌گرایی در جامعه است و این موضوع را کاملا درک می‌کند اما از این طریق نمی‌شود مانع افراط‌گرایی شد.

رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که با دعوت رسمی مقامات آمریکا به این کشور سفر کرده است همچنین در واشنگتن و نیویورک با دانشجویان و تاجران تاجیک مقیم این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها