کد خبر: ۸۶۵۱۰
زمان انتشار: ۲۰:۴۵     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
در حالیکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تدوین قانون اساسی در مصر روند درستی را طی می‌کند، گروه‌های اسلامی خواهان برگزاری تجمع میلیونی با عنوان "اجرای شریعت" شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی مفکرة الاسلام، گروه اسلامی موسوم به "سلفی‌های انقلابی" برگزاری تجمع میلیونی "اجرای شریعت" را در دوم نوامبر 2012 خواستار شد.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: شریعت خداوند بیانگر روش زندگی است و به همین دلیل ما به ایجاد جایگزینی برای آن در قانون اساسی راضی نمی‌شویم.

این درخواست‌ها به دنبال اعلام نخستین پیش‌نویس قانون اساسی مصر صورت می‌گیرد و مجمع موسسان ماده دوم قانون اساسی را بدون اصلاح ابقا کرده است و این مساله خشم جریان اسلامی را که بخش عمده مجمع موسسان را تشکیل می‌دهند، برانگیخته است.

از سوی دیگر، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد که روند تدوین قانون اساسی در مصر اقدامی دموکراتیک است و کاملا در مسیر درست حرکت می‌کند.

نولاند احترام به حقوق زن و روند تدوین قانون اساسی جدید مصر، پایبندی به حقوق بشر، احترام به اقلیت‌ها، تحقق دموکراسی و تساوی میان تمام مردم مصر را خواستار شد.

وی اظهار کرد که تا پیش از اعلام نهایی قانون اساسی، مواد آن به مردم مصر اطلاع داده شود تا آنها نظر خود را در این خصوص ارائه دهند.

نولاند به این مساله اشاره کرد که تدوین قانون اساسی مصر همچنان در دست بررسی است و واشنگتن نمی‌خواهد در خصوص آن پیش‌داوری کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص اعتراض‌های اخیر در میدان التحریر گفت: هر شخصی باید خواسته‌های خود را به صورت مسالمت آمیز بیان کند چرا که خشونت به هیچ کس سود نمی‌رساند و یک راه دموکراتیک نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها