کد خبر: ۸۶۴۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
تشدید درگیری‌ها در سراسر مصر و حمله به ساختمان‌های دولتی در رفح/ دست‌کم 27 کشته در درگیری‌های اسکندریه/ البرادعی: مبارک باید از قدرت کناره‌گیری کند/ مقام رژیم‌صهیونیستی: مبارک به آخر خط رسیده است/ پادشاه عربستان: معترضان عده‌ای مزاحم‌اند

به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از رویترز در حمله بادیه‌نشینان مصری به مقر اصلی نیروهای امنیتی شهر رفح در نزدیکی مرز مصر با سرزمین‌های اشغالی فلسطین، 12 نفر کشته شدند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد که در این حمله سه نفر از نیروهای پلیس‌ کشته شدند.

بیش از 2000 کشته و زخمی در اعتراضات روز گذشته مصر

این شبکه همچنین شمار تلفات اعتراضات روز جمعه در قاهره و اسکندریه را 100 کشته و بیش از دو هزار رخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر گزارش‌ها از درگیری هزاران معترض مصری با نیروهای پلیس این کشور در شهر اسکندریه خبر می‌دهند. این در حالی است که ارتش در این منطقه حکومت نظامی اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز با تاکید بر آنکه پلیس مصر از گلوله‌های جنگی برای سرکوب معترضان استفاده می‌کند، شمار کشته شدگان شهر اسکندریه دست‌کم به 27 نفر رسیده است.

البرادعی خواستار کناره‌گیری مبارک شد

محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که حسنی مبارک می‌بایست از قدرت کناره‌گیری کرده و شرایط را برای تشکیل دولت انتقالی آماده کند.

مقام رژیم‌صهیونیستی: حسنی مبارک به آخر خط رسید

رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی نیز در حالی از واکنش منفعلانه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم به حوادث مصر خبر دادند که برخی دیگر از مقامات رژیم صهیونیستی با ابراز ناامیدی از نجات حکومت مصر تاکید کردند که "حسنی مبارک به پایان خط رسیده است."

پادشاه عربستان: معترضان عده‌ای مزاحم‌اند

در همین حال "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان سعودی امروز صبح با اعلام حمایت از حسنی مبارک، اعتراضات مردمی در این کشور را محکوم کرد.

عبدالعزیز که هم‌اکنون و بعد از گذارندن یک عمل جراحی در آمریکا به مراکش سفر کرده است، طی تماس تلفنی با مبارک، معترضان را "مزاحم" خواند و مدعی شد که آن‌ها "به اسم آزادی بیان در حالی از بین بردن ثبات و امنیت مصر هستند."

وی همچنین تاکید کرد که با تمامی امکانات خود با دولت مبارک همراهی خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها