کد خبر: ۸۶۳۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
دولت ژاپن اظهارات گزارشگر بازي دوستانه فرانسه و ژاپن را‌ توهين به مردم کشورش دانست و به اعتراض شديد در اين‌باره پرداخت.

    در شرايطي که جمعه شب در ورزشگاه استادوفرانس پاريس، تيم ملي ژاپن به مربيگري آلبرتو زاکروني موفق شد در ديداري دوستانه يک بر صفر مقابل قهرمان جهان در سال 1998 به برتري برسد و شگفتي بزرگي بيافريند، صحبت‌ بر سر «حواشي بازي» ‌همچنان ادامه دارد.


به گزارش فارس، از جمله نکات به جاي مانده و قابل ذکر اين ديدار فراموش‌نشدني و تاريخي، توهيني است که گزارشگر شبکه دوم تلويزيون فرانسه به ژاپني‌ها کرد و با واکنش جدي و قاطع دولت کشور آسيايي مواجه شد.


ماجرا از اين قرار بود که پس از اتمام بازي و ثبت برد ژاپن، گزارشگر کانال دوم تلويزيون فرانسه به هنگام پخش تصوير مونتاژشده‌اي از «ايجي کاواشيما»‌ دروازه‌بان حريف با 4 دست، به زعم خويش شوخي کرد و برد ميهمان آسيايي و درخشش دروازه‌بان حريف را «بازخورد حادثه سونامي فوکوشيما »‌ بيان کرد!


گزارشگر فرانسوي پس از خاتمه برنامه به عوامل اجرايي پخش زنده گفت که تلاش کرده با اين عبارت طنزآميز، به ضعف تيم ميزبان و قدرت زياد تيم آسيايي اشاره کند، اما دولت ژاپن اين عبارت را توهين به ملت خود قلمداد کرد.


اوسمامو فوجي‌مورا، سخنگوي دولت ژاپن گفت: اين عبارت کاملا بي‌معني و توهين آميز بود.


در پي اين اتفاق سفارت ژاپن در پاريس نامه‌اي اعتراض‌آميز به دفتر کانال تلويزيوني ارسال کرد.


در متن اين نامه عنوان شد همين عبارت کوتاه به روحيه و شخصيت ژاپني‌ها، بويژه مردم خسارت ديده در حادثه سونامي خدشه و آسيب وارد کرده است.


در تاريخ 11 مارس سال 2011 زلزله و سونامي سبب شد تا آسيب‌هاي فراواني به منطقه فوکوشيما وارد شود. در اين حادثه وحشتناک که جمع زيادي کشته و ناپديد شدند، يک مرکز توليد برق اتمي به کلي نابود شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها