کد خبر: ۸۶۲۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
تلاش‌ها برای پنهان نمودن ضعف دستگاه اطلاعاتی آمریکا ادامه دارد:
حال اگر حمله به سفارت خانه امریکا در لیبی و کشته شدن سفیر این کشور، ضعف اطلاعاتی کاخ سفید و پنتاگون قلمداد شود، باعث می شود از مقاصد خود فاصله بگیرند. بدین ترتیب، دولت اوباما تصمیم گرفت با بی ربط جلوه دادن این مسئله با مسائل اطلاعاتی، دست به انتحار زده و ضعف خود در ارتباط با امنیت خارج از مرز برای تبعه های امریکایی را بپذیرد. این اقدام حتی تا جای پیش رفت که هیلاری کلینتون عنوان کرد: پرزیدنت باراک اوباما و معاون او، جو بایدن، در تصیمات امنیتی دخالتی ندارند!
سرویس بین الملل پایگاه 598، سرانجام هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده در آستانه ی انتخابات ریاست جمهوری این کشور مسئولیت واقعه ی بن قاضی در یازدهم سپتامبر –که به کشته شدن سفیر امریکا در لیبی انجامید- را بر عهده گرفت تا انگشت اتهام رقبا و مخالفین اوباما در رابطه با ضعف دستگاه اطلاعاتی دولت وی را از او برگرداند.

کلینتون که در پرو به سر می برد، در مصاحبه با ان بی سی نیوز، تصریح کرد: ”من معتقدم باید به تراژدی هایی نظیر آنچه در بن قاضی اتفاق افتاد از منظر غیر سیاسی نگاه کرد."



این اظهارات زمانی بیان می شوند که روزها از این واقعه گذشته است. به نظر می رسد در روزهای اول پس از وقوع ماجرا، سردرگمی و شوکه شدن مقامات کاخ سفید از رویدادهای پیاپی پس از پخش فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) و اعتراضات گسترده مسلمانان، قدرت اظهار نظر محکم و قاطعانه را از آنان گرفته بود. اما حال که چندی است رقبای باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دور بعد، دو نقص عمده را متوجه دولت وی می دانند، او ناچار وادار به اظهار نظر و پذیرفتن کم اثرترین آنها را شده است.

اول، رقبا و مخالفین اوباما با زیرکی خاصی وقوع ماجرای بن قاضی را ضعف دستگاه اطلاعات امریکا در دوران ریاست جمهوری اوباما عنوان کردند (و هنوز هم بر آن پافشاری دارند) آنها برای اثبات مدعای خود، هنوز هم به زمین نشاندن متحیرکننده پهپاد امریکایی توسط دانشمندان ایرانی را غیر قابل تصور و خوار کننده عنوان می کنند.

دومین نقیصه ی وارده نسبت به دولت اوباما، ضعف در تامین امنیت تبعه های امریکایی در نقاط دیگر دنیاست. مخالفین اوباما کشته شدن چهار تبعه امریکایی در لیبی –از جمله کریس استیون، سفیر- در جریان اعتراضات مردمی در این کشور، را علاوه بر ضعف دستگاه اطلاعاتی، ضعف در مدیریت پیشگیرانه نسبت به این وقایع نیز می دانند.

این در حالی است که رسانه های امریکایی به شدت در تلاشند با تروریستی و از پیش برنامه ریزی شده معرفی کردن این ماجرا، از افتضاحی که خود با پخش فیلم مذکور به بار آورده اند، سوء استفاده کرده و با خشونت طلب و تروریست معرفی کردن مسلمانان، به جنایت ها و اقدامات ضد انسانی علیه آنان مشروعیت ببخشند. و این چیزی است که کاخ سفید سخت در پی آن بوده و هست.

حال اگر حمله به سفارت خانه امریکا در لیبی و کشته شدن سفیر این کشور، ضعف اطلاعاتی کاخ سفید و پنتاگون قلمداد شود، باعث می شود از مقاصد خود فاصله بگیرند؛ زیرا اگر اینگونه باشد، دستگاه اطلاعاتی امریکا را باید از زمان تولید و پخش این فیلم درگیر در ماجرا دانست(وگرنه منطقی نیست که آن را فقط در نتیجه و اثر واقعه دخیل دانست). این در حالی است که امریکا مدعی است هیچ هدف خاصی از تولید این فیلم و انتشار آن در شبکه ویدئویی یوتیوب در کار نبوده است.

بدین ترتیب، دولت اوباما تصمیم گرفت با بی ربط جلوه دادن این مسئله با مسائل اطلاعاتی، دست به انتحار زده و ضعف خود در ارتباط با امنیت خارج از مرز برای تبعه های امریکایی را بپذیرد.

این اقدام حتی تا جای پیش رفت که هیلاری کلینتون در اظهار نظری تعجب برانگیز در مصاحبه با سی ان ان عنوان کرد: ”پرزیدنت باراک اوباما و معاون او، جو بایدن، در تصیمات امنیتی دخالتی ندارند!" وی این اظهارات و مسائل اخیر را بی ارتباط با انتخابات دانست!

اما آیا دخالت نداشتن رئیس جمهور یک کشور در تصمیمات امنیتی منطقی است؟

این اولین بار نیست که یکی از مقامات ایالات متحده اینگونه به شعور میلیون ها مخاطب اهانت می کند!

منابع:

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/10/15/14463534-clinton-we-did-everything-we-could-to-keep-our-people-safe?lite

http://www.cbsnews.com/8301-250_162-57532916/report-sec-clinton-takes-responsibility-for-benghazi-attack/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها