کد خبر: ۸۶۱۹۱
زمان انتشار: ۰۲:۰۷     ۲۵ مهر ۱۳۹۱
مربي تيم ملي كشتي فرنگي و يار غار محمد بنا در چند سال اخير در واكنش به بلاتكليفي فرنگي كاران و عدم برنامه ريزي لازم براي حضور آنان در رقابت هاي جام جهاني گفت: فدراسيون كشتي برخلاف تصور بسياري از اهالي اين رشته، توسط رسول خادم اداره و مديريت مي شود نه حجت الله خطيب!
ناصر نوربخش در گفتگو با خبرگزاري مهر با همان صراحت هميشگي اش به وضعيت كنوني كشتي فرنگي و برخي بي مهري ها به زحمت كشان واقعي اين رشته اشاره كرد و گفت: متاسفانه كشتي فرنگي ايران پس از بازگشت از المپيك 2012لندن روند مطلوبي را در پيش نگرفت و همه چيز به ضرر فرنگي كاران تمام شد. از نيامدن محمد بنا و بلاتكليفي فرنگي كاران المپيكي گرفته تا بي توجهي هميشگي اسپانسرهاي مالي به سرمايه گذاري در ليگ و عدم برنامه ريزي متوليان امر براي تجهيز و آماده سازي تا جام جهاني 2013 تهران، همه و همه از عواملي بودند كه كشتي فرنگي را از روند صعودي خود باز داشتند. وي در ادامه مسايل ديگري را نيز مطرح كرد كه گزيده اي از آن در زير مي آيد:
¤ زماني كه رسول خادم پس از مدت ها به عرصه كشتي آمد و به عنوان مدير فني تيم هاي ملي در تمامي رده هاي سني منصوب شد، ابهامات زيادي به وجود آمد. به ويژه آنكه حجت الله خطيب در حالي از سوي وزارت ورزش به عنوان سرپرست فدراسيون معرفي شد كه هيچ اطلاع و تجربه خوبي از فعاليت در دنياي گوش شكسته ها نداشت و با تجربه اي اندك از كشتي وارد گود شد به همين دليل وضعيت كشتي ايران خواسته يا ناخواسته به گونه اي درآمد كه زمام امور در دست فرد ديگري افتاد و همه چيز طبق نظر و دستور رسول خادم اداره شد. البته در اين بين وضعيت محمد بنا و همكارانش از اين قائله مستثني بود و اين نفرات در كنار خادم به صورت مستقل به فعاليت خود ادامه دادند.
¤ به هر حال خطيب در ظاهر بايد بر امور فدراسيون مديريت مي كرد اما در نهايت اين رسول خادم بود كه تصميم نهايي را در تمامي امور مي گرفت و زمام امور را در دست داشت. در نهايت مي توان گفت كه محمد بنا در كشتي فرنگي و رسول خادم در كشتي آزاد هر تصميمي را كه گرفتند از سوي متوليان ورزش و فدراسيون اطاعت مي شد و حرف اول و آخر را همين دو نفر مي زدند.
¤ فرنگي كاران ما در المپيك 2012 لندن صاحب سه مدال طلا شدند و درخشان ترين نتيجه تاريخ ورزش ايران را رقم زدند و اين اتفاق بزرگ در حالي رخ داد كه كسب سه مدال نقره و برنز آزادكاران در المپيك چندان به چشم نيامد! طبيعي است اگر فرنگي كاران در المپيك لندن با ناكامي مواجه مي شدند، شاگردان خادم هم با همان سه نشان نقره و برنز خود مي توانستند در صدر اخبار قرار گيرند و از لندن با كارنامه قبولي به تهران بازگردند. به هر ترتيب بايد قبول كرد كه كشتي آزاد ايران در المپيك لندن به وضوح در سايه كشتي فرنگي قرار گرفت و تا حد زيادي در قدرت و درخشش فرنگي كاران محو شد. شايد بتوان همين مسئله را بزرگترين عامل بي توجهي و بلاتكليفي كنوني متوليان فدراسيون به كشتي فرنگي دانست كه نمي خواهند اين رشته با موفقيت هاي آتي خود روند طلايي اش را حفظ كند.
¤ رسول خادم به عنوان مدير فني تيم هاي ملي و همچنين تمامي مسئولان فدراسيون، تا قبل از اعزام كشتي گيران به المپيك لندن به هر دري زدند تا همه چيز براي ماندن محمد بنا مهيا باشد و حتي بعد از المپيك نيز بارها به طرق مختلف با او تماس گرفتند تا اين مربي را بازگردانند اما محمد بنا همچنان ترجيح داد اينگونه تصميم بگيرد و كشتي فرنگي را به نوعي در بلاتكليفي قرار دهد. هم اكنون نيز سوال اينجاست كه محمد بنا تاكنون چه خواسته و نظري داشته كه از سوي رسول خادم مورد موافقت قرار نگرفته؟ مگر نه اينكه بارها برخي از مربيان نزديك به محمد بنا از سوي خطيب و خادم حمايت شدند و در عين كسب نتايج ضعيف بين المللي همچنان در راس امور تيم هاي رده هاي مختلف كشتي فرنگي ماندند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها