کد خبر: ۸۶۱۳۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
اعتراف خواندنی پایگاه آمریکایی
یک پایگاه خبری آمریکایی با اشاره به اینکه توقف غنی سازی در ایران به معنای پایان تحریمها نیست نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران به هیچ وجه به خاطر نگرانی درباره سلاح‌های هسته ای ایران نیست بلکه این تحریم‌ها به خاطر مخالفت حکومت ایران با سیاست‌های آمریکا است.

به گزارش فارس به نقل از کاپ برتون پست، کاهش ارزش ریال در ایران و تعطیلی یک روزه بازار این گمان را در آمریکا و متحدانش به وجود آورد که «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور ایران با مشکلات شدید مواجه شود و برنامه غنی سازی هسته‌ای را متوقف کند.

براساس این گزارش، احمدی نژاد بحران ارزی را به تحریم‎‌های خارجی و مشکلات تجاری ایران نسبت داد اما منتقدانش در داخل خود او را سرزنش می‌کنند و معتقدند که بخش کمی از مشکلات مربوط به تحریم‌ها و بیش از 80 درصد آن ریشه در سیاست‌های اشتباه دولت احمدی نژاد دارد.

این گزارش در ادامه نوشت: اگر مشکلات اقتصادی کنونی در ایران  را به تحریم‌ها نسبت دهیم آیا غرب می‌تواند ایران را وادار کند دست از برنامه هسته ای خود بر دارد؟

این گزارش در پاسخ به این سوال نوشت: اول از همه باید گفت که ایران برنامه ای برای ساخت سلاح هسته ای ندارد. آژانس بین المللی انرژی هسته ای، آمریکا و اسرائیل نیز بر این موضوع اشراف دارند.

همچنین باید گفت که آستانه توانایی‌های هسته ای ایران هنوز غیر قانونی نیست و از بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین، برزیل، آلمان، ژاپن و هلند پایین‌تر است.

علاوه بر آن، رآکتورهای غنی سازی اورانیوم ایران تحت نظارت بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

این گزارش افزود: دولت فعلی اسرائیل سلاحهای هسته ای ایران را یک تهدید علیه موجودیت خود می‌‎داند اما آمریکا معتقد نیست که ایران برنامه فوری برای ساخت سلاح هسته ای داشته باشد.

در اینجا باید این سوال را مطرح کرد که پس این تحریمها واقعا به چه منظوری اعمال شده‌اند؟

بنابر دیدگاه این گزارش، تحریم‌های آمریکا علیه ایران به هیچ وجه به خاطر نگرانی درباره سلاح‌های هسته ای ایران نیست بلکه این تحریم‌ها به خاطر مخالفت حکومت ایران با سیاست‌های آمریکا و برای تغییر این حکومت است.

بنابراین از آنجا که توقف غنی سازی اورانیوم به معنی پایان تحریم‌ها نیست دولت ایران چرا باید به آن تن دهد.

از سوی دیگر باید گفت که ایرانی‌ها بسیار وطن پرست و مغرور هستند و به هیچ وجه تحت فشارهای خارجی علیه حکومت خود قیام نخواهند کرد و احتمال آن در حد صفر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها