کد خبر: ۸۵۸۴۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
رئیس مجلس فدرال آلمان با تاکید بر اینکه اروپا در حال حاضر و در آینده نزدیک شایستگی گسترش و پذیرش اعضای جدید را ندارد، اعلام کرد ما تکالیف مهمتری داریم و باید ابتدا پایداری این منطقه را مد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه آلمانی "فوکوس"، "نوربرت لامرت" ، رئیس مجلس فدرال آلمان (بوندستاگ) خواستار یک توقف موقتی طرح وسعت اتحادیه اروپا شده و به خصوص عضویت کرواسی که در جولای 2013 مد نظر اتحادیه اروپا است را مورد انتقاد قرار داد.

این مقام آلمانی در گفتگو با "ولت ام زونتاگ" اظهار داشت به اعتقاد من در آینده نزدیک اتحادیه اروپا شایستگی وسعت و گسترش بیشتر را ندارد. ما مسئولیتها و تکالیف ضروری دیگری در جامعه اروپایی داریم و نباید جاه طلبی های مربوط به گسترش این اتحادیه را بر ضرورت پایداری آن مقدم بداریم.

لامرت به ویژه درباره یک عضویت سریع کرواسی در اتحادیه اروپا هشدار داده و خاطر نشان کرد ما باید از تجاربی که درباره بلغارستان و رومانی کسب کردیم درس بگیریم و گزارشهای اخیر کمیسیون اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه کرواسی هنوز آمادگی ورود به این اتحادیه را ندارد، جدی بگیریم.

رئیس مجلس فدرال آلمان همچنین خواهان در پیش گرفتن روند همکاری و هماهنگی اتحادیه اروپا شده و گفت  باید هر چه سریعتر با وزنه های نابرابر هماهنگی های سیاسی و اقتصادی که به آشوب زدگیهای ناخوشایندی منجر شده است غلبه شود.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه من مطمئن هستم که ما به یک راه حل خوب برای بحران دست پیدا می کنیم همچنین اظهار داشت ما باید در همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا یک سیاست مشترک بودجه و نجات یورو را در پیش گیریم.


 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها