کد خبر: ۸۵۸۰۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
شیخ نعیم قاسم پهپاد ایوب را معادله‌ای جدید در راستای توازن قدرت میان مقاومت و رژیم صهیونیستی دانست و گفت که ایوب غیر از اسرائیل برخی افراد دیگر را نیز ناراحت کرد. خبرگزاری فارس: شیخ نعیم قاسم:پهپادحزب‌الله معادله جدیدی در توازن قدرت منطقه ایجادکرد

به گزارش فارس به نقل از المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهارتی پهپاد ایوب را معادله‌ای جدید در راستای توازن قدرت میان مقاومت و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد که این معادله بخشی از حمایت از لبنان است و بخشی از آمادگی است که ما در راستای آن کار می‌کنیم.

وی با اشاره به رویکردهای برخی جریان‌های سیاسی داخلی در لبنان گفت که قرار بود این هواپیما اسرائیلی‌ها را نگران و عصبانی کند، اما کسان دیگری که ادعای ضد اسرائیلی بودن داشتند، از این موضوع ناراحت شدند.

قاسم خاطرنشان کرد که چیزی که تاکنون اسرائیلی‌ها را [از حمله به لبنان] بازداشته است، مقاومت قهرمان و شریف است که برای بالا نگه داشتن روحیه‌اش کار می‌کند و به یکی از ساختارهای ثابت لبنان تبدیل شده است. لبنان بدون مقاومت به عرصه‌ای برای اسرائیل تبدیل می‌شود، اما لبنان با وجود حزب الله به سدی در برابر اسرائیل و تجاوزطلبی‌های آن تبدیل می‌شود.

وی در واکنش به مواضع برخی گروه‌های داخلی لبنان گفت: آنها می‌گویند که در سال 2006 در لبنان ماجراجویی کردیم، اما مشخص شد که ماجراجویی ما لبنان را آزاد کرد و اسرائیل را شکست داد و روحیه بالایی در سطح جهانی به این کشور داد و مقاومت را به عقده‌ای برای اسرائیل تبدیل کرد که مانع از تحقق اهداف آن می‌شود، ما برای این هدف هزار و دویست شهید از مقاومت و شهروندان عادی لبنان دادیم، اما ماجراجویی‌های آقای سعد حریری و المستقبل در سوریه الان بر اساس آمار خود آنها به کشته شدن بیش از 33 هزار نفر منجر شده است. این ماجراجویی بود که باعث شد المستقبل در بحران سوریه وارد شود و تنها بخشی از نتایج منفی آن بروز کرده است و بسیاری از نتایج آن مدتی بعد روشن می‌شود.

وی افزود: من به حریری و المستقبل می‌گویم که به مردم لبنان رحم کنید و دست از تامین مالی و تسلیحاتی مخالفان و قرار دادن لبنان در جزئیات بحران سوریه و پناه دادن به افراد مسلح سوری دست بردارید، چرا که این ماجراجویی نتایج منفی علیه لبنان و منطقه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها