کد خبر: ۸۵۷۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۳ مهر ۱۳۹۱
بنجامین نتانیاهو در این پیام اعلام کرده که حاضر است تقاضای سوریه مبنی بر خروج کامل ارتش اسرائیل بطور کامل از بلندیهای جولان را مذاکره نموده و به خطوط قبل از تاریخ 14 جون 1967 برگردد.
بولتن نیوز: بحران سوریه روز به روز وضع پیچیده تری به خود می گیرد و آنچه که مسلم است، پس از فروکش کرن غبار این بحران، شرکای استراتژیک در منطقه بیش از پیش صف بندی منظمی خواهند یافت.

جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان که از شروع بحران «دیگر ساخته» سوریه،بر راه حل های دیپلماتیک تاکید داشته اند، امروز به شدت مورد غضب رژزیم صهیونیستی قرار گرفته اند و دست کشی سوریه از این شرکا به عنوان شرط عقب نشینی از بلندی های جولان مطرح شده است.

به گزارش بولتن نیوز، روزنامه هاآرتص در گزارشی بقلم باراک راوید از مذاکراتی صحبت به میان می آورد که در جریان مذاکرات غیر مستقیم اسرائیل با سوریه که توسط دولت آمریکا ترتیب آن داده شده بود، اسرائیل  طی این مذاکرات در سال 2010 توسط نتانیاهو به اسد گفته بود که حاضر است در صورت قطع همکاری سوریه با ایران و حزب الله، خروج از بلندی های جولان را در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار دهد.

 

تظاهرات مردم سوریه در بلندی های جولان

بر اساس این گزارش، بنجامین نتانیاهو در این پیام اعلام کرده که حاضر است تقاضای سوریه مبنی بر خروج کامل ارتش اسرائیل بطور کامل از بلندیهای جولان را مذاکره نموده و به خطوط قبل از تاریخ 14 جون 1967 برگردد و شرط تحقق این هدف آن است که سوریه ائتلاف خود با حزب الله لبنان و همچنین ایران را بحال تعلیق درآورد.

 

مذاکرات غیر مستقیم سوریه-اسرائیل که از سال 2010 آغاز شده بود با آغاز درگیری های داخلی سوریه در سال 2011 بحالت تعلیق در آمده است و اکنون که این گزارش در روزنامه هارتص انتشار می یابد نشان دهنده ضعف عمیق اسرائیل و شکست مخالفان تروریست دولت سوریه است که شرایط را برای اسرائیل نیز مشکل کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها