کد خبر: ۸۵۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
رئیس موسسه مطالعاتی Atilla Az جمهوری آذربایجان با بیان این که توهین کنندگان به مقدسات اسلام به هیچ دینی تعلق خاطر ندارند، تاکید کرد: برای آنها اعتقادات اسلامی، مسیحی و یا یهودی هیچ ارزشی ندارد و تنها بدنبال دستیابی به اهداف شوم خود از طریق ایجاد تفرقه در بین پیروان ادیان الهی هستند.

دکتر "الشاد علی اف"مدیر موسسه مطالعاتی Atilla Az Utd جمهوری آذربایجان در گفتگو با خبرگزاری مهر به تشریح اهداف توهین کنندگان به مقدسات مسلمانان پرداخت و گفت: فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام توسط فردی به نام "نیکلا باسیلی ناکولا" شهروند آمریکایی 55 ساله ای ساخته شده که سابقه کیفری دارد. وی در سال 2010 بخاطر جرائم مالی به زندان افتاده و سپس آزاد شده است. این فرد در این فیلم با نسبت دادن مسائل زشت و زننده به پیامبر بزرگوار اسلام به ایشان و به اعتقادات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرده است.

این اولین بار نیست که به پیامبر اسلام توهین می شود، پیشتر هم شاهد انتشار کاریکاتورهای موهن بوده ایم. در تمامی این موارد مسلمانان با محکوم کردن چنین اقداماتی و برگزاری اعتراضات گسترده خشم خود را از چنین توهین هایی نشان داده اند.


این در حالی است که عاملان تولید این فیلم موهن به هیچ دین و مسلکی معتقد نیستند. ادیان الهی مکمل همدیگر بوده و هیچیک دیگری را نقض و یا به آن توهین نکرده است، 124 هزار رسولی که از جانب خداوند برای هدایت بشر فرستاده شده اند همگی حامل یک پیام واحد بوده اند.

وی افزود: کسانی که این اقدامات توهین آمیز را انجام می دهند به هیچ دینی تعلق خاطر ندارند. برای آنها اعتقادات اسلامی، مسیحی و یا یهودی هیچ ارزشی ندارد و تنها بدنبال دستیابی به اهداف شوم خود از طریق ایجاد تفرقه در بین پیروان ادیان الهی هستند. این افراد با این اقدام موهن خود به تمامی ارزشهای مذهبی و انسانی توهین کرده و مرتکب کفر شده اند. این کار شنیع مستلزم برخورد قاطع دولت آمریکا است. به اعتقاد من دولت "باراک اوباما" باید ضمن برخورد با عوامل این اقدام موهن، از تکرار آن در آینده جلوگیری کند.

این درحالی است که برخلاف خواسته معاندان، توهین به ارزشهای مقدس و تعالیم الهی موجب توجه بیشتر مومنان به این ارزشها و افزایش پایبندی آنها به اعتقاداتشان شده است.درعین حال دولتهای مسلمان باید برای مقابله با چنین تحرکاتی،فعالیتهای روشنگر خود را در سراسر جهان گسترش داده و افکار عمومی را با واقعیت اسلام و شخصیت عظیم الشان رسول اکرم آشنا شدند.

دکتر علی اف در تبیین نقش کشورهای اسلامی در مقابله با چنین اقدامات موهنی اظهار داشت: این کشورها باید در سازمان ها و مجامع بین المللی، برنامه ها و کنگره های مختلف از حقوق مسلمانان دفاع کرده و با این اقدامات موهن مقابله کنند. کشورهای مسلمان برای مقابله با این هجمه باید وحدت خود را حفظ کرده و پاسخ دشمنان انسانیت، پیشرفت و تکامل را بدهند.

همچنین سازندگان این فیلم موهن باید بدانند که هیچ گاه به اهداف شوم خود نخواهند رسید،آنها بدنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان هستند،می خواهند با ایجاد درگیری دربین ادیان، آنها را به جنگ با یکدیگر واداشته و در این میان به مقاصد خود دست یابند. نظیر این تحرکات را در اقدام تبلیغی کشیش هتاک آمریکایی شاهد بودیم که ادعا می کرد قصد سوزاندن قرآن را دارد. به اعتقاد من چنین فردی هیچ بویی از دین و ارزشهای دینی نبرده است. آیا فردی که به کتاب آسمانی دین اسلام توهین می کند می تواند خود را پیرو حضرت مسیح بداند؟ ابدا چنین نیست. دین مسیح چنین نمی خواهد.

دشمن حقیقی ادیان کسانی هستند که با اقداماتی از این دست می خواهند جنگی مذهبی بین ادیان به راه اندازند و طی آن مسیحیان، مسلمانان و یهودیان به دست همدیگر کشته شوند. این راه کجی است که هیچ گاه به مقصد نمی رسد. پیروان ادیان الهی این راه را نمی روند. ما راهنمای بزرگی مانند قرآن کریم داریم که سرمنشا علوم ما است، کتاب شریعت ما است، ما روزه می گیریم نه تنها برای این که قدر نعمتهای خدا را بدانیم بلکه به این خاطر که مسلمانیم و این یک ارزش بزرگ برای ماست تا با نشان دادن صبر و بردباری، برعقیده خودمان پافشاری کنیم.امروز هتاکان به ادیان با به راه انداختن چنین قائله هایی درصدد ازبین بردن اعتقادات ما هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان یادآور شد: باید بدانیم که پاسخ دادن به این اقدامات موهن وظیفه تمامی ادیان الهی است. این توهین متوجه تمامی مسیحیان، یهودیان و مسلمانان می شود و به همین دلیل آنها باید یک صدا آن را محکوم کنند. با این کار می توان دشمنان را از دستیابی به اهدافشان باز داشت. از این پس نباید به هیچ کسی اجازه بدهیم که به خود جرات توهین به مقدسات الهی را بدهد. هر چند چنین کسانی بخاطر اقدام کفرآمیزشان ملعون ابدی هستند و نتیجه آن را خواهند دید. این افراد هتاک باید پیامد اقدام شنیع خود را ببینند. پیروان ادیان آسمانی همگی با هم چنین اقدامی را محکوم می کنند.

هتاکان باید بدانند هر گونه اقدامی که به مقدسات مسلمانان، مسیحیان و یهودیان توهین کند، مستوجب برخورد قاطع پیروان ادیان الهی است. همچنین برای آشنا کردن مردم با واقعیت ادیان الهی باید روشنگری انجام گیرد، کشورهای اسلامی در این راستا باید با اقدامات علمی و روشنگرانه خود، افکار عمومی را با واقعیت ها آشنا کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها