کد خبر: ۸۵۳۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن تأیید قانونی بودن محموله کشف شده از هواپیمای سوریه، در انتقاد از پشتیباتی روسیه و همچنین چین از دمشق مدعی شد سیاست مسکو در قبال سوریه به لحاظ اخلاقی شکست خورده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) بر پایه ادعای بی اساس کشف تجهیزات نظامی روسیه در یک هواپیمای سوریه که از مسکو عازم دمشق بود، مدعی شد که روسیه در حال تعقیب سیاستی در سوریه است که به لحاظ اخلاقی شکست خورده است.

این خبر در حالی گزارش می شود که روز چهارشنبه هفته گذشته جنگنده های ترکیه یک هواپیمای سوری را به بهانه حمل تسلیحات نظامی و مهمات برای وزارت دفاع سوریه، مجبور به نشستن در فرودگاه آنکارا کردند.

در ادامه این خبر آمده است که وزارت خارجه آمریکا ضمن ادعای نگرانی عمیق از تامین ادامه دار نظام سوریه توسط روسیه به وسیله تجهیزاتی که می تواند منجر به تشدید جنگ علیه مخالفان سوری شود، در اشاره به محموله کشف شده از هواپیمای سوری که از روسیه عازم دمشق بود،‌ اینطور ادعا کرد که: ما هیچ تردیدی نداریم که این محموله تجهیزات نظامی جدی بوده است.

این در حالیست که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در واکنش به ادعاهای مطرح شده مبنی بر وجود تسلیحات در این هواپیما، ضمن رد ادعای وجود تسلیحات دراین هواپیما، تاکید کرده است که این هواپیما حاوی محموله ای بوده که حمل آن با یک هواپیمای مسافربری هیچ ممانعتی با قوانین بین المللی ندارد.

لاوروف اعلام کرده است که محموله این هواپیما صرفا قطعات یدکی رادارها بوده است.

بر اساس این خبر، آمریکا اعتراف کرده است که محموله این هواپیمای سوری قانونی بوده است اما دلیل این امر این بوده است که روسیه در کنار چین، به عنوان دو عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل با داشتن حق وتو، تاکنون تمام تلاش های این شورا برای تحمیل تحریم علیه نظام سوریه از حمله تحریم های تسلیحاتی را مسدود کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در انتقاد روز گذشته خود اعلام کرد: هیچ تحریمی در شورای امنیت علیه سوریه وجود ندارد زیرا کشورهای روسیه و چین به عنوان اعضای این شورا همچنان در حال مسدود کردن تلاش ها برای تحمیل تحریم ها هستند.

نولاند در ادامه با اشاره به اینکه هر کشور دیگری در شورای امنیت در تلاش یکجانبه است تا تضمین شود که نظام سوریه از خارج پشتیبانی نمی شود، در انتقاد از روسیه و چین مدعی شد: هیچ کشور مسئولی نباید به ماشین جنگی نظام سوریه کمک و و با آن همکاری کند به خصوص آن کشورهایی که به عنوان اعضای شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت صلح امنیت و امنیت جهانی را دارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ضمن تأیید اینکه محموله کشف شده در هواپیمای مسافربری سوریه قانونی بوده است، مدعی شد که سیاست به کار گرفته شده در این بین از سوی روسیه، همچنان به لحاظ اخلاقی شکست خورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها