کد خبر: ۸۵۰۲۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۲۰مهر
آیت‌الله مصباح یکی از راه‌های افزایش بصیرت را ابهام‌زدایی از ارزش‌های مطرح شده در جامعه دانست و گفت: حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلی است که باید از آن ابهام‌زدایی شود.

* فارس: تعدادی از خانواده های شهدا طی نامه ای به دادستان دادگاه ویژه روحانیت تهران از کروبی به دلیل توهین به شهدا و نشر اکاذیب شکایت کردند. در قسمتی از شکایت نامه آمده است: امضاء‌کنندگان ذیل جمعی از خانواده‌های شهدا هستند که در خصوص توهین و افترا و هتک حرمت و نشر اکاذیبی که حجت‌‌الاسلام کروبی تحت این عنوان که «یکی از دختران شهدا توسط مراجع انتظامی مورد تجاوز واقع شده و به قتل رسیده است»

در حالیکه شخص موردنظر وی از خانواده شهدا نبوده و دارای سوء شهرت می‌باشد که هم اکنون در قید حیات است شکایت خود را اعلام داشته‌اند. موضوع اعلام شده از سوی آقای کروبی کذب محض بوده و باعث تشویش اذهان عمومی و سوء‌ظن نسبت به خانواده‌های شهدا گردیده است. در صورتی که آقای کروبی به عنوان رئیس سابق بنیاد شهید یا مسئول به راحتی می‌توانسته قبل از عنوان کردن این موضوع، درباره صحت و سقم آن تحقیقاتی به عمل می‌آورد. لذا ما جمعی از خانواده‌های شهدا از آقای مهدی کروبی شکایت داشته و خواستار تعقیب کیفری و مجازات نامبرده و اعاده حیثیت خانواده‌های شهدا طبق قواعد فقهی و حقوقی و قوانین جاریه جمهوری اسلامی ایران، می‌باشیم.

* رسا: آیت‌الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، یکی از راه‌های افزایش بصیرت را ابهام‌زدایی از ارزش‌های مطرح شده در جامعه دانست و گفت: «ارزش‌هایی در جامعه وجود دارد که شعارهای دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی براساس آن شکل می‌گیرد که در صورت ابهام در این ارزش‌ها، شعارها نیز مبهم می‌شوند.»

علامه مصباح یزدی وحدت را یکی دیگر از این ارزش‌ها دانست و با خاطرنشان ساختن اینکه وحدت و اتحاد امر قابل قبول همگان است، افزود: «هر عاقلی می‌داند که تفرقه و اختلاف موجب هدر رفتن نیروها و فشل شدن جامعه می‌شود. اما حقیقت چگونگی حصول اتحاد و محور وحدت از جمله مسائلی است که باید از آن ابهام‌زدایی شود.»

وی با اشاره به اینکه در غالب کشورهای دنیا دو یا چند حزب رقیب در جامعه وجود دارند گفت: «روش معمول در کشورهای جهان این است که حزبی که در انتخابات بازنده می‌شود هر چند به صورت ظاهری به حزب رقیب تبریک گفته و با تلاش برای رفع نقایص خود را برای انتخابات آینده آماده می کند اما اگر در کشوری برخلاف این روش، حزب شکست خورده نه تنها تبریک نگفت، بلکه دست به اغتشاش و کارهای غیرمعقول زد و بعد از رسوایی در جامعه شعار وحدت سر داد، این حرکت سوء استفاده از وحدت است، چراکه در زمان قدرت هرگز وحدت را مطرح نمی‌کنند و سعی در تحمیل قدرت خود دارند، اما بعد از شکست و رسوایی وحدت را مطرح می‌کنند.»

* روزنامه حیات نو: «هیچ‌کس منکر وجود و فعالیت اپوزیسیون براندازى و ضد انقلاب‌هاى خارجى و سوءاستفاده آنها از تنش‌ها و التهابات ایجاد شده پس از انتخابات نیست، لیکن مسئله اساسى این است، که ... با توجه به تثبیت نظام، آنان چنین قد و قواره‌اى ندارند که طرف جنگ با نظام قرار گیرند و شرایط جنگى و اضطرارى بر کشور تحمیل کنند»

* مجید نصیرپور، عضو فراکسیون مجلس و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت ا... صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه خواستار رفع پلمپ از دفتر مرکزی حزب اعتماد ملی شد.

* عباس منوچهری استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کمیته سیاسی ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با ایرنا گفت: «متاسفانه بعضا دیده شده است که در تجمعات شعارهایی داده می شود که با نظر و خواست میر حسین موسوی مخالف است تا آنجایی که من نسبت به مبانی فکری و نظری میر حسین آشنایی دارم سر دادن شعارهای انحرافی از سوی معترضین کاملا بیهوده و خلاف نظر میر حسین است.»

* داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفتگو با پارلمان نیوز از جلسه دو ساعته اعضای این فراکسیون با علی لاریجانی رییس مجلس خبر داد و گفت: «بررسی حوادث و اتفاقات پس از انتخابات، تاکید بر حفظ استقلال و اقتدار مجلس و فزایش نقش پارلمان در اداره کشور و جلوگیری از برخورد با مطبوعات و رسانه‌ها از مهمترین موارد مطرح شده در این جلسه بود.» وی خاطر نشان کرد:« لاریجانی وعده‌هایی مبنی بر پیگیری جدی‌تر وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات و رایزنی برای آزادی آنها مطرح کرده است.»

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها