کد خبر: ۸۴۸۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور گفت: سهم شهر تهران از اتوبوس‌ها در طول هفت سال اخیر، حدود 4380 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در دولت‌های قبل معادل950 دستگاه اتوبوس دریافتی، رشدی بیش از 7/4 برابر را نشان می‌دهد.

مجتبی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره کمک دولت به ناوگان اتوبوسرانی اظهار داشت: توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور بعنوان یکی از برنامه‌های اصلی دولت‌های نهم و دهم موجب شد تا عمر متوسط این ناوگان در کل کشور از 11 سال به حدود 5/6 سال کاهش یابد.

وی ادامه داد: در دولت‌های نهم و دهم تا کنون بیش از 300/12 دستگاه اتوبوس شهری با یارانه 5/82 درصدی به شهرداری‌های کشور تحویل داده شده است. این در حالیست که تعداد کل اتوبوس تحویلی در مدت مشابه  دولت‌های قبل در حدود 700/4 دستگاه آنهم با یارانه 65 درصدی بوده و این بیانگر رشد بیش از 6/2 برابری عملکرد دولت در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری کشور است.

شفیعی خاطرنشان کرد: قابل توجه آنکه سهم شهر تهران نیز از این اتوبوس‌ها در طول هفت ساله اخیر، حدود 4380 دستگاه بوده که در مقایسه با مدت مشابه در دولت‌های قبل معادل حدود 950 دستگاه اتوبوس دریافتی، رشدی بیش از 7/4 برابر را نشان می‌دهد.

دبیر شورای‌عالی ترافیک بیان داشت: البته سهم اتوبوس‌های تحویلی به شهر تهران نسبت به دیگر شهرهای کشور نیز در دولت های قبل معادل 20% کل شهرها بوده که در طول دولت‌های نهم و دهم به بیش از 36% رسیده است.

وی گفت: هر چند شهر تهران حدوداً 11% از کل جمعیت کشور را در خود جای داده است اما تحویل 36% از کل اتوبوس‌های شهری کشوری به این شهر به تنهایی گویای توجه ویژه دولت فعلی به حمل و نقل عمومی شهروندان فهیم تهرانی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها