کد خبر: ۸۴۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۰۳     ۰۶ بهمن ۱۳۸۹
آیت الله خاتمی:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بصیرت را منهای فتنه نمی توان شناخت اظهار داشت: اگر بخواهیم بصیرت را درست بدانیم که چیست، باید فتنه را بفهمیم.
به گزارش 598 به نقل از رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری در نشست بصیرت دینی و حوادث روز که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد گفت: طرح هایی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در حال اجراست دقیقا مورد نظر مقام معظم رهبری است، چراکه نگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به دانش آموزان و دانشجویان نگاه ویژه ای است و بحمدالله این نگاه ویژه در سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در حال اجراست و امیدواریم خداوند به این مجموعه توفیق و نشاط و برکت عنایت کند تا فعالیتش در سطح کشور تاثیرگذار باشد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بصیرت را منهای فتنه نمی توان شناخت اظهار داشت: اگر بخواهیم بصیرت را درست بدانیم که چیست، باید فتنه را بفهمیم.

عضو هیأی رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان تعریفی از فتنه، تصریح کرد: فتنه عبارت است از جریانی که درون آن جریان باطل است ولی لباس حق می پوشد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه جریان فتنه در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: جریان دشمن بیرونی را باید بیرون از مرزها دید اما جریان فتنه را باید با کمال بصیرت دید.

امام جمعه موقت تهران افزود: بصیرت یعنی اینکه انسان خط و مسیر اصلی را گم نکند و حق را با معیار انسان ها نشناسد بلکه باید حق را با حقیقت شناخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان اظهار داشت: در سال جاری بخشی از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی کشور به تبلیغات اسلامی قم واگذار شد و امیدواریم در سال 90 ماموریت های بیشتری در سطح ملی به این سازمان واگذار شود.

حجت الاسلام عباس اسکندری واگذاری فعالیت های فرهنگی به تشکل های مختلف دینی و فرهنگی را یکی از رویکردهای جدی این سازمان برشمرد و تاکید کرد: در این رابطه ارتباط خوبی با تشکل های مردمی، ائمه جماعات، فعالان مساجد، هیئت های مذهبی و... ایجاد شده است.

وی توجه به برنامه های فرهنگی و دینی دانشگاه ها و مدارس آموزش و پرورش را از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان کرد و افزود: همکاری بسیار خوبی بین سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه های استان قم ایجاد شده که گسترش گفتمان های دینی یکی از نتایج این همکاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز چندین کار محوری تعریف شده که اداره کردن مدارس قرآنی، ثبت قانونی هیئت های مذهبی دانش آموزی، برگزاری گفتمان های دینی و برگزاری دوره های آموزشی نقد و بررسی نحله های انحرافی و فرقه های نوظهور ویژه مربیان و معلمان مدارس از جمله این فعالیت هاست که با استقبال بی نظیر دانش آموزان و مربیان و معلمان مواجه شده است.

حجت الاسلام اسکندری گفت: ما سعی کردیم با رویکرد علمی و تخصصی و کارشناسی، فعالیت های مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی را انجام دهیم.

وی انتشار نشریه چاووش ویژه ذاکران و مداحان را از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برشمرد و تاکید کرد: انتشار چندین مجله تخصصی در سال 90 در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اعزام 15 اکیپ فیلمبردار و عکاس برای تهیه گزارش های مستند از عزاداری هیئت های مذهبی در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی اظهار داشت: بیش از 80 حلقه فیلم و تعداد قابل توجهی عکس از نحوه عزاداری مردم تهیه شده و کارشناسان فرهنگی سازمان ضمن شناسایی آسیب ها و نقاط قوت عزاداری، در حال برنامه ریزی برای رفع آسیب ها و تقویت نقاط قوت هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم یکی دیگر از رویکردهای این سازمان را فعالیت در فضای سایبری عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا سایتی را طراحی و راه اندازی کردیم و در حال بارگذاری مطالب مورد نیاز اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان هستیم.

حجت الاسلام اسکندری از گسترش طرح های استقرار روحانیون در روستاها، اعزام مبلغ، فعالیت های قرآنی و... توسط این سازمان خبر داد و یادآور شد: امیدواریم سازمان تبلیغات اسلامی استان قم نقش پشتیبانی کننده فکری برای سازمان های تبلیغات اسلامی سراسر کشور را به خوبی بتواند ایفا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها