کد خبر: ۸۴۷۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۱۹ مهر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۱۹ مهر
رادیو زمانه: محسن مخملباف، جایزه خود در جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ آلمان را به مهدی کروبی تقدیم کرد.

* روابط عمومی دفتر سید محمد خاتمی: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با با نخبگان و اقشار مختلف مردم استان یزد گفت: « حرکت اصیل، مدنی و میلیونی مردم معترض حرکتی بود به سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و بزرگترین اهانت این بود که این حرکت را حرکت اغتشاشی به حساب آوردند و به مردم اهانت کردند.» خاتمی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: «متاسفانه فضایی ایجاد شد که تلفات مادی و جانی زیادی دادیم، به حیثیت‌ها لطمه خورد، انسان‌های بزرگی دستگیر شدند و تحت فشار قرار گرفتند و انسان‌هایی مورد هجمه همه‌جانبه قرار گرفتند.»

* مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس قوه قضاییه نسبت به عملکرد این قوه اعتراض کرد و خواستار تجدید نظر در روند عملکرد آن شد.

* رادیو زمانه: «محسن مخملباف، فیلم‌ساز ایرانی، جایزه خود در جشنواره فیلم حقوق بشر نورنبرگ آلمان را به مهدی کروبی تقدیم کرد.

وی در مراسم اهداء جایزه گفت: "جایزه گرفتن و جایزه دادن در جهان امروز باید به نوعی مبارزه دموکراتیک تبدیل شود، من جایزه‌ام را تقدیم می‌کنم به مرد بزرگی که تجاوز در زندان‌های ایران را با شجاعت افشاء کرد. بسیاری از ایرانی‌ها او را برای جایزه صلح نوبل سال آینده پیشنهاد کرده‌اند، او در جامعه‌ای که استبداد با ایجاد ترس حکومت می‌کند، با شجاعت مرزهای این ترس را عقب می‌زند. نام این شخص کروبی است ... او برای این جایزه هزاران بار سزاوارتر از من است."

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها