کد خبر: ۸۴۶۷۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
اخبار منتشره از سوی رسانه های غربی حکایت از استقرار نیروهای آمریکا و فرانسه در مناطق غیر متعارف دارد.
به گزارش «ندای انقلاب»، اخبار منتشر شده از سوی رسانه های غربی حکایت از استقرار نیروهای نظامی آمریکا و فرانسه در مناطق غیر متعارف دارد.
به طوریکه بر اساس گزارش شبکه ی جهانی کنترل حرکات هواپیماها ،روز ۱۳ سپتامبر ۱۲ فروند هواپیما و هلیکوپتر نقل و انتقال نظامی از نوع ام سی-۱۳۰ اچ، اچ سی-۱۳۰ اِن، اچ سی-۱۳۰پی، و اِی سی-۱۳۰یو از اقیانوس اطلس عبور کرده و خود را به خلیج سودا در جزیره کرت یونان رسانده اند.
ده روز بعد، یعنی سوم مهرماه، ۱۲ فروند جت جنگنده چندمنظوره اف/اِی-۱۸ هورنت، وارد پایگاه هوایی مورون در اسپانیا شده اند.
در همین روز، روزنامه فیگارو گزارشی نوشت: نزدیک به یکصد تن از نیروی عملیات ویژه فرانسه، برای مقابله با شورشیان در شمال کشور مالی، در منطقه صحرای آفریقا استقرار یافته اند. فیگارو همچنین گزارش کرد که کشتی های گشت آبی (دریایی) که می تواند برای گردآوری اطلاعات محرمانه به کار گرفته شود، و نیز کماندوهای نیروی دریایی فرانسه برای پشتیبانی و تقویت نیروهای عملیات ویژه فرانسه در آن منطقه مستقر خواهند شد.
تحلیل گران مسائل سیاسی انتقال تجهیزات نظامی مربوط به واکنش سریع آمریکا و فرانسه به منطقه مدیترانه را اقدامی در جهت تقویت یگانهای تهاجمی این کشورها برای فشار بر کشورهای تازه انقلاب شده تونس، لیبی، مصر و کشور ناآرام مالی می دانند. موضوعی که با اعتراضات مردمی به دولت آمریکا در مصر و حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی روندی پر شتاب نسبت به گذشته پیدا کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها