کد خبر: ۸۴۴۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
خانواده های بازمانده از جنگ های اقلیم کردستان:
پیمان عزالدین یکی از اعضاء کمیته حقوق بشر پارلمان کردستان عراق ، دو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق را مسئول جان مفقودین جنگ های داخلی در کردستان عراق دانست...

بولتن نیوز: جنایات به وقوع پیوسته در اقلیم کردستان مسئله ای نیست که به چند سال اخیر ختم شود بلکه دارای پیشینه ای چند دهه ای است.

جنگ های داخلی کردستان عراق که به اوایل دهه 90 میلادی بازمی گردد تنها نمونه ای کوچک از مظالمی است که به کردهای این منطقه رفته است تا جایی که جنازه های کشته شده گان این جنگ ها هنوز به دست خانواده ایشان نرسیده است.

به گزارش بولتن نیوز، به دنبال تاکید دبیر حقوقی هیات وزیران حکومت اقلیم کردستان عراق ، مبنی بر باقی نماندن بازماندگان جنگ های داخلی کردستان عراق ، عده زیادی از خانواده کسانی که فرزندانشان در جنگ های داخلی کردستان عراق مفقود شدند با تجمع در مقابل پارلمان کردستان عراق خواهان دادگاهی رئیس اقلیم کردستان عراق ، مسعود بارزانی شدند.

به دنبال این تجمع، افرادی به نمایندگی از کمیته حقوق بشر پارلمان کردستان عراق با تجمع کنندگان صحبت کردند.

پیمان عزالدین یکی از اعضاء کمیته حقوق بشر پارلمان کردستان عراق ، دو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دمکرات کردستان عراق را مسئول جان مفقودین جنگ های داخلی در کردستان عراق دانست و تاکید کرد که اسناد موجود نشان می دهد که بسیاری از مفقودین جنگ های داخلی خود را تسلیم طرف مقابل کرده اند .

دو حزب حاکم بر کردستان عراق یعنی حزب دمکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق در اوایل دهه 90 میلادی وارد جنگ های داخلی شدند و هزاران نفر در طول این درگیریها جان خود را از دست دادند.

دو طرف در سال 1998 میلادی با پایان دادن به جنگ داخلی ، توافق کردند که به این جنگ ها برای همیشه پایان دهند.

علیرغم انعقاد توافقنامه استراتژیک بین دو حزب هنوز بسیاری از خانواده های کرد عراقی از مفقود شدن فرزندانشان در طول این درگیریها انتقاد کرده و خواهان روشن شدن تکلیف اعضاء خانواده خود هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها