کد خبر: ۸۴۴۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
درحالی قاهره، پایتخت مصر به عنوان مقر دائم «اخضر ابراهیمی» اعلام شد که فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه قرار است، طی روزهای آتی دور جدیدی از مذاکرات خود درباره حل چالش امنیتی سوریه را آغاز کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، اتحادیه عرب اعلام کرد که «اخضر ابراهیمی»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه ظرف چند روز آتی در مقر دائمش در قاهره دور جدید مذاکرات خود را از سر خواهد گرفت.

«احمد بن حلی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در این باره گفت: ابراهیمی اکنون تلاش دارد، براساس طرح شش ماده‌ای «کوفی عنان»، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ایده‌های جدیدی مطرح کند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب افزود: اتحادیه عرب توسط اخضر ابراهیمی قصد دارد، به سه هدف اصلی که توقف ناآرامی‌ها در سوریه و آغاز مذاکرات سیاسی و تحقق انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است، دست یابد تا براساس آن‌ وحدت و ثبات سوریه حفظ شود.

بن حلی گفت: اتحادیه عرب با هیئتی عالی‌رتبه در کنفرانس مخالفان سوری که قرار است هفدهم ماه جاری در دوحه برگزار ‌شود، شرکت کند.

وی با اشاره بر اهمیت این کنفرانس جهت یکپارچه کردن دیدگاه‌ مخالفان سوری درباره مرحله انتقالی و تحقق دموکراسی گفت: این کنفرانس در واقع تکمیل کنفرانس قبلی مخالفان سوری است که دوم و سوم ژوئیه گذشته در قاهره برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها