کد خبر: ۸۴۴۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه سوم امسال به منفی 0.1 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی فرانس پرس، بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماه سوم امسال بیش از 0.1 درصد کاهش یافته است .

بر اساس این گزارش این نخستین بار از بهار 2009 میلادی است که فرانسه با کاهش رشد اقتصادی روبرو شده است . فرانسه در بهار سال 2009 میلادی توانسته است از بحران مالی و اقتصادی خارج شود . بر این اساس نرخ بیکاری این کشور برای نخستین بار از سال 1999 میلادی به بیش از 10 درصد رسیده است و پیش بینی می شود تا پایان امسال این رقم به بیش از 10.2 درصد برسد .

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تا سه ماه دوم امسال به کمتر از 9.7 درصد رسیده بود .تعداد بیکاران فرانسوی تا پایان ماه اوت به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است که این رقم از سه ماه نخست 1999 میلادی تا کنون بی سابقه است .

افزایش تعداد بیکاران فرانسوی فشارها بر دولت فرانسیس اولاند را به شدت افزایش داده است. میشل ساپین وزیر کار فرانسه تاکید کرد: تعداد بیکاران فرانسوی طی ماه اوت برای شانزدهمین ماه متوالی با افزایش روبرو شده است که علت اصلی این مساله اتخاذ سیاستهای نامناسب از سوی دولت نیکولای سارکوزی در بازار کار این کشور بوده است.

بر این اساس وی تاکید کرد: افزایش تعداد بیکاران فرانسوی بسیار بد است، ولی افزایش تعداد بیکاران فرانسوی در ماههای اخیر نتیجه سیاستهای نادرست گذشته است که اکنون موجب شده این کشور با جمعیت بیکار 3 میلیون نفری روبرو شود. اولاند در حالی در انتخابات ماه می به پیروزی رسید که قول داده است، فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو را بار دیگر به رشد و رونق اقتصادی باز گرداند .

دولت فرانسه همچنین قصد دارد، کسری بودجه این کشور را تا سال آینده به کمتر از 3 درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد .بر این اساس، در ماههای اخیر شرکتهای بزرگ فرانسوی هزاران نفر از کارگران و کارمندان خود را اخراج کرده‌اند .به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، تعداد بیکاران فرانسوی نسبت به اوایل سال 2008 میلادی بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها