کد خبر: ۸۴۳۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۸ مهر ۱۳۹۱
وکیل مهدی هاشمی می‌گوید فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنان ممنوع‌الملاقات است و طی ۱۵ روز بازداشت موقت ۱۱ ساعت بازجویی شده است.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی درباره آخرین وضعیت مهدی هاشمی به خبرنگار سیاسی فارس گفت: از روزی که مهدی بازداشت شده، هیچ کس او را ندیده است.

* تسهیلات نخواستیم و ندادند

وی افزود: تاکنون هیچ درخواستی برای در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای ملاقات مهدی با خانواده‌اش نداشته‌ایم و هیچ تسهیلاتی هم برای ما در نظر گرفته نشده است.

* عفت مرعشی به اوین رفت

علیزاده طباطبایی ادامه داد: روز پنجشنبه شنیدیم که به زندانیان امنیتی اجازه ملاقات می دهند، به اتفاق خانم مرعشی و فاطمه و یاسر رفتیم اوین و 2 ساعت هم منتظر ماندیم اما اجازه ملاقات ندادند.

* مهدی در انفرادی و ممنوع‌الملاقات است

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه موکلش در انفرادی به سر می‌برد و ممنوع‌الملاقات است، گفت: اطلاع داریم که مهدی طی 15 روز بازداشت در دو جلسه حداکثر 11 ساعت بازجویی شده است.

* پایان هفته دوم تحقیقات

علیزاده طباطبایی افزود: الان هفته دوم تحقیقات تمام شده و ما همچنان منتظریم که اعلام کنند تحقیقات به صورت کامل تمام شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مراجعات مراجعه مکرر به دادسرای امنیت، پاسخی به ما نمی‌دهند و با ما هم مانند دیگران برخورد می‌کنند و هیچ فرقی با دیگران نداریم.

* ما اعتراض داریم...

وکیل مهدی هاشمی با بیان اینکه به روند قضایی پرونده موکلش معترض است، اظهار داشت: روند دادستانی اینگونه است که در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم را ممنوع‌الملاقات می‌کند اما این رویه مبنای قانونی ندارد.

علیزاده طباطبایی افزود: آنچه در تبصره ماده 128 آمده، عدم حضور وکیل آنهم با اجازه دادگاه است؛ نه دادسرا اما درباره مهدی خلاف این رویه طی شده و نمی دانیم تحقیقات، در چه مرحله‌ای است.

وی اضافه کرد: تصمیمات قضایی باید ابلاغ شود و برای بازداشت موقت نیز باید بر اساس ادله، قرار بازداشت صادر و به متهم و وکیل او ابلاغ شود.

«هر تصمیم قضایی در مرحله بازپرسی قابل اعتراض است اما الان اطلاع نداریم برای مهدی قراری صادر شده، اگر صار شده به او ابلاغ شده و در صورت ابلاغ، آیا به آن اعتراض کرده است یا نه؟».

* قانون درباره قرار بازداشت چه می‌گوید؟

این وکیل دادگستری می گوید: ماده 32 قانون آئین دادرسی کیفری تصریح دارد در جرائم عمدی با حداقل مجازات 5 سال و در جرائم ضد امنیت داخلی و خارجی و جرائمی که آزاد بودن متهم، موجب از بین رفتن آثار و دلایل جرم می شود، قاضی می‌تواند قرار بازداشت صادر کند و به تائید رئیس حوزه قضایی برساند که قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه است.

علیزاده طباطبایی در عین حال متذکر شد: گاهی برای متهم قرار وثیقه صادر شده ولی به او و کیلش ابلاغ نشده و متهم را بازداشت کرده‌اند و حتی ننوشته‌اند به دلیل عجز در تأمین وثیقه زندانی شده است.

* گزارش روزانه به هاشمی

وی در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: مرتب با آیت‌الله هاشمی دیدار و تماس دارم و وضعیت پرونده مهدی هاشمی را روزانه به ایشان گزارش می‌دهم.

* واکنش جدید آیت‌الله

علیزاده طباطبایی با اشاره به خبر برخی سایت‌ها درباره «ابراز رضایت خانواده هاشمی رفسنجانی از نحوه برخورد دستگاه قضا با مهدی و فائزه هاشمی» گفت: آقای هاشمی گفتند که انتظار داریم با مهدی طبق قانون رفتار کنند و اگر دیدیم روال غیرقانونی طی می‌شود، حتما عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۱
چقدر اقای هاشمی قانونمند شدند
راستی مگه قراره کاندید بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
نه بابا گفته کاندید نمیشم.حالشو ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۸ مهر ۱۳۹۱
۱
۲
اين نظام 30سال در برابر گردنكشان وگردن كلفتان ايستاده آنهم با بچه بسيجي مخلص وگردن هر گردن كلفتي را مي شكند فرقي نمي كنه هر كه باشه .انشاءالله
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۱
آفرین----ما نیز در کنار شمائیم.جانم فدای رهبر و نظام
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام خدمت دوستان
بیاییم یکبار بدور از هرگونه سیاسی بازی و با انصاف شرایط جامعه را بررسی نماییم . واقعاً از وضعی که در حال حاضر درآن هستیم راضییم . چقدر میخواهیم آقای هاشمی را بکوبیم . واقعیت این است که ایشان یکی از نخبگان سیاسی این کشور هستند که در زمان ریاست جمهوری ایشان به خدا قسم مشکلات امروز روز رو نداشتیم . بعد از جنگ با آن همه مشکلات و خرابی ها و همچنین تحریم ها کشور را ساختند . ولی در حال حاضر با یک نگاه به قیمت های خوردو خوراک روزمره میبینیم که این دولت در حق مردک چه کرده . بیاییم یکبار هم که شده در بیان مطالب خود به عدالت علی نگاه کنیم . به دنیای آخرتی که همه به آن اعتقاد داریم بنگریم و بدانیم که این دنیا محل گذر است .
یا علی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها