کد خبر: ۸۴۳۰۷
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۱۷ مهر ۱۳۹۱
شبكه خبري آمريكايي فاكس نيوز با اذعان به كارساز نبودن تحريم‌ها عليه ايران، از افزايش صادرات نفت ايران در ماه سپتامبر خبر داد.
به گزارش ايسنا، فاكس نيوز به نقل از منابع كشتيراني نوشت: صادرات نفت ايران در ماه گذشته ميلادي (سپتامبر) در نتيجه افزايش صادرات به چين، حدود 10 درصد افزايش يافته است و اين امر نشان دهنده اين است كه تحريم‌ها عليه نفت ايران چندان كارساز نبوده است.
 
گزارش فاكس نيوز درحالي منتشر شده كه هفته گذشته همزمان با از سرگيري واردات نفت كره جنوبي از ايران پس از يك وقفه دوماهه، بزرگ‌ترين پالايشگاه نفت كره جنوبي دومين محموله نفت ايران را بارگيري كرد.
 
به گفته منابع آگاه دولت كره جنوبي اين محموله‌ دو ميليون بشكه‌‌اي تحت پوشش بيمه ايران به كره جنوبي منتقل خواهد شد.
 
به جز اين محموله دو ميليون بشكه اي دو محموله ديگر نيز با همين حجم از ايران بارگيري شده كه يكي از آنها تحويل داده شده و ديگري هنوز در راه كره جنوبي است و اواخر اين ماه تحويل داده خواهد شد.
 
پالايشگاه‌هاي كره جنوبي قصد دارند از ماه سپتامبر حداكثر ميزان قيد شده در قرارد‌اد‌هاي نفتي خود با ايران را كه 200 هزار بشكه در روز است، از ايران وارد كنند.
 
تهران براي دورزدن تحريم‌هاي غرب و همچنين تداوم صادرات به مشتريان اصلي خود در آسيا پيشنهاد كرده محموله‌هاي نفتي صادراتي به كره جنوبي را تا سقف يك ميليارد دلار بيمه مي‌كند.
 
چين، ژاپن،‌ هند و كره‌جنوبي در هفت ماهه سال جاري ميلادي (ژانويه تا ژوئيه) به ترتيب 434، 205، 344 و 182 هزار تن بشكه نفت خام در روز از ايران وارد كردند. به اين ترتيب مجموع واردات نفت خام روزانه اين چهار كشور از ايران در هفت ماهه 2012 به بيش از يك ميليون و 165 هزار تن رسيد.
 
در چين بزرگترين خريدار نفت خام ايران شركت يونيپك، در ژاپن شركت جي.ايكس، در هند شركت اسار اويل و در كره‌جنوبي شركت اس.كي انرژي بوده است.
 
همچنين صادرات نفت خام ايران به تركيه در ژوئيه سال جاري ميلادي معادل 48 هزار بشكه در روز بود كه اين رقم در ماه اوت به بيش از 200 هزار بشكه رسيده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها