کد خبر: ۸۴۲۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۱۷ مهر ۱۳۹۱

مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور به آژانس‌های گردشگری هشدار داد: اگر می‌خواهند مجوزشان برای سال آینده تمدید شود حتماً باید تور ورودی به کشور داشته باشند و در زمینه ورود توریست نیز فعالیت کنند.

مرتضی شریفی در گفت‌وگو با فارس گفت: دفاتر گردشگری و آژانس‌ها در سامانه اطلاعات دفاتر خدمات گردشگری باید ثبت شوند.
 
وی افزود: آژانس‌ها برای اینکه بتوانند پروانه فعالیت‌شان را تمدید کنند باید مستندات خود را در تور‌های ورودی و داخلی ارائه کنند صرفاً انجام تورهای گردشگری خروجی برای ما قابل قبول نیست.
 
مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور ادامه داد: بخشنامه‌ای را به آژانس‌های گردشگری ابلاغ کرده‌ایم که اگر می‌خواهند برای سال آینده تمدید مجوز داشته باشند حتما باید در زمینه تور ورودی هم فعالیت کنند و گردشگر خارجی به کشور وارد کنند در غیر این صورت مجوز آنها تمدید نمی‌شود.
 
شریفی درباره استاندارد‌سازی هتل‌ها نیز گفت: از ابتدای امسال 594 واحد در فهرست ارزیابی قرار گرفته است که 245 واحد آن ارزیابی شده‌اند.
 
وی افزود: 107 نسخه نیز گواهینامه کیفیت برای این هتل‌ها صادر شده است.
 
مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور  با بیان اینکه از 107 واحدی که گواهینامه دریافت کرده‌اند 20 واحد درخواست ارتقاء درجه داشته‌اند گفت: تنها 6 مورد از این هتل‌ها ارتقای درجه یافته‌اند 3 واحد نیز افت درجه داشته‌اند.
 
شریفی انجام این ارزیابی‌ها را عامل ایجاد رقابت، فرهنگ نوین نظارت و باعث ارتقاء کیفیت خدمات عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها