کد خبر: ۸۴۰۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۱۶ مهر ۱۳۹۱
دختر ˈعبدالله السنوسیˈ رئیس سازمان جاسوسی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور به دلیل ورود غیرقانونی به لیبی، در هتلی در طرابلس بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از طرابلس، یک مقام وابسته به کمیته عالی امنیت لیبی که خواست نامش ذکر نشود روز یکشنبه گفت ˈالعنود السنوسیˈ دختر عبدالله السنوسی روز شنبه توسط پلیس نظامی لیبی بازداشت شده است.

وی افزود: العنود پس از ورود به لیبی از الجزایر با گذرنامه جعلی لیبی، در هتلی در مرکز طرابلس بازداشت شد. وی خاطر نشان کرد که این دختر 18 ساله ˈمقادیر زیادیˈ دلار آمریکا همراه خود داشته است.

مقام مزبور خاطر نشان کرد که اگرچه پدر این دختر به ارتکاب ˈجنایت علیه مردم لیبیˈ در طرابلس متهم شده و دیوان بین المللی کیفری در لاهه و فرانسه نیز خواهان تحویل گرفتن وی هستند، اما العنود السنوسی به هیچ جرمی بجز ورود غیرقانونی به لیبی متهم نشده است.

عبدالله السنوسی 7 ماه پیش در پی ورود به پایتخت موریتانی با پروازی از مغرب با گذرنامه جعلی کشور مالی بازداشت شد. مقامات موریتانی ماه گذشته السنوسی را به لیبی تحویل دادند که این مساله بحث و جدلی بین لیبی، فرانسه و دیوان لاهه در مورد اینکه کدام طراف باید وی را محاکمه کند، به راه انداخت.

دیوان بین المللی کیفری برای عبدالله السنوسی به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت از جمله قتل حکم جلب صادر کرده است. فرانسه نیز خواستار محاکمه وی در ارتباط با انفجار بمب در یک هواپیمای مسافربری در سال 1989 بر فراز نیجر است که در جریان آن 54 تبعه فرانسوی جان باختند.

السنوسی همچنین با انفجار هواپیمای مسافربری آمریکا بر فراز لاکربی اسکاتلند مرتبط است که در سال 1988 رخ داد و در جریان آن 270 نفر کشته شدند. به گفته منابع دیپلماتیک، آمریکا مایل به بازجویی از وی در ارتباط با این مورد بمب گذاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها