کد خبر: ۸۳۶۴۹
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۱
در حاشیه نگرانی جدید علی مطهری/
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یک خبرگزاری نسبت به کنفرانس خبری رییس جمهور واکنش نشان داده است.

به گزارش رجانیوز مطهری در این گفتگو تقریبا با همه مواضع دکتر احمدی‌نژاد مخالفت کرده است اما شاید جالبترین و در عین حال عجیبترین بخش آن قسمتی باشد که این نماینده مجلس از صعه صدر نداشتن رییس جمهور انتقاد کرده و می‌گوید:

«آقای احمدی نژاد توجه لازم را به جایگاه خود یعنی ریاست جمهوری و همچنین آثار و لوازم صحبت ها و رفتار خود در این جایگاه ندارد. همچنین سعه صدر لازم را برای این مقام ندارد و به همین جهت مکنونات قلبی خود درباره یک فرد یا نهاد و یا سازمان را فورا بروز می دهد بدون اینکه توجه داشته باشد شخص دوم مملکت است و این سخن او چه آثار و تبعاتی دارد.»

شاید اگر این جملات را فرد دیگری جز آقای علی مطهری می‌گفت می‌شد کمی به آن اعتنا کرد اما به نظر می‌رسد شنیدن این سخنان از زبان کسی که از تریبون مجلس شورای اسلامی همکار خود را با الفاظ رکیکی مورد خطاب قرار داده است چندان پذیرفتنی نباشد.

تیرماه سال 89 بود که علی مطهری هنگام دفاع از دانشگاه آزاد ابتدا به حسینیان و کوچک زاده توهین کرد و گفت: «جناب آقاي حسينيان فرمودند كه براي اينكه مشكل اصولگرايان حل بشود، اصولگرايان هيچ مشكلي غير از افرادي مثل جنابعالي و دوستانتان كه برنامه ديروز را ارائه كرديد ندارند هيچ مشكلي غير از امثال شما ندارند مثل آقاي كوچك‌اف كه ريشه روسي دارد قبلاً اسمشان كوچك‌اف بوده، بعداً تبديل به كوچك زاده كردند»

مطهری در ادامه وقتی با واکنش شدید کوچک زاده مواجه شد خطاب به او گفت: «خفه شو بتمرگ، بتمرگ، پف...».(فايل صوتي)

مطهری قبل از این ماجرا هم در یک برنامه رادیویی خطاب به کوچک زاده گفته بود: «شما "کوچک زاده ها" با شخصیت های "بزرگ زاده" در نیفتید!»

جالب آنکه علی مطهری در این دو سال وقتی چند بار با سوال افراد مختلف درباره این هتاکی خود مواجه شده است چنین عذر بدتر از گناهی را بعنوان پاسخ ارایه داده است: «معنای آن کلمه را نمی دانستم و تازه کسی هم نشنید!»

حالا در حالی که بیش از دو سال از این هتاکی گذشته آقای مطهری نه تنها از یک عذرخواهی ساده دریغ کرده است بلکه با اعتماد بنفسی مثال زدنی رییس جمهور را بخاطر نداشتن سعه صدر بازخواست می‌کند. البته شاید چون این توهین آقا مطهری مشمول عنایات خاصه شده و خلاف قانون از متن مکالمات مجلس شورای اسلامی حذف شده است، ایشان فکر کرده‌اند که دیگران نیز آن را از خاطر برده‌اند.

کنفرانس خبری رییس جمهور را می‌توان نقد کرد، حتی شاید بتوان درباره اینکه آیا رییس جمهور محترم از خود سعه صدر نشان داده‌اند یا نه بحث نمود اما قطعا آنچه در آن شکی وجود ندارد این است که شخصی چون علی مطهری که سابقه چنان هتاکی را در کارنامه خود دارد شایسته ورود به چنین موضوعی نیست.

بهتر است آقای مطهری بجای دقیق شدن در رفتار و گفتار دیگران و ارائه تحلیل‌های روان‌شناختی سعی کنند معانی سایر ناسزاها و دشنام‌ها را یاد بگیرند تا خدای ناکرده ناغافل دوباره بی‌آبرویی به بار نیاورند.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۳
۳
مردم در انتخابات مجلس به خوبی رتبه مطهری و کوچک زاده را مشخص کرده اند و نشان داده اند که از دید مردم نیز مطهری بزرگ زاده و کوچک زاده هم کوچک است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۰
۲
چرا از منتقدین تا این اندازه متنفرید.نگران نباشید .بزرگان همه اهل انتقاد بودند.علی الخصوص که پدر ادم هم شهید و هم مطهر باشد. حالا نگو طوفان وپسر نوح و...
پاسخ
سولاویسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۳
۰
پسر استاد مطهری مگر جملات گهر بار خودش را در مجلس اعیان فراموش کرده ( خفه شو - بتمرگ - کوچک اف ) !
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۵ مهر ۱۳۹۱
۵
۰
آقای بزرگ زاده که به بزرگ زادگیت افتخار میکنی: از فضل پدر تو را چه حاصل!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها