کد خبر: ۸۳۵۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۴ مهر ۱۳۹۱
رنج نامه یک خبرنگار آمریکایی از کتمان حقیقت:
سخنرانی نتانیاهو در چند شبکۀ تلویزیونی در ایالات متحده آمریکا پوشش کامل رسانه ای داشت در حالی که سخنرانی احمدی نژاد درشبکه CNN، قبل از اینکه بگویدکه "کشورها و مذاهب نباید مشکلی با یکدیگر داشته باشند" قطع شد...

بولتن نیوز: تحریف و تغییر واقعیت و تاسف بار تر از اینها، «کتمان حقایق» از جمله ویژگی های برجسته رسانه های وابسته به جریان سرمایه داری غربی و لابی صهیونیزم است که تاکنون میدان داری انحراف افکار عمومی را بر عهده داشته است و به عنوان قرارگاه پشتیبانی روانی جنگ های آمریکا به خوبی انجام وظیفه کرده است.

متنی که در ذیل می گذرد، رنج نامه یک خبرنگار و عکاس رسانه های ایالات متحده به نام «ماریو تاما» است که از زبان یک ژورنالیست آمریکایی، قسمتی از تحریف واقعیت در رسانه های این کشور را برملا می سازد.

قطع سخرانی احمدی نژاد و پوشش کامل سخنرانی نتانیاهو

ماریو تام در ابتدا به کوتاهی رسانه های آمریکایی در پوشش دقیق سخنرانی احمدی نژاد می پردازد و ضمن مقایسه آن با پوشش سخنرانی نتانیاهو می گوید:

«در حالی که نتانیاهو و احمدی نژاد در سخنرانی های خود در اجلاس سازمان ملل متحد با یکدیگر نزاع می کردند، رسانه های ایالات متحده بار دیگر در حیطۀ پیچیدگی های نظامی و صنعتی و ترویج جنگ بیشتر به سخن پراکنی پرداختند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در حال بحث در مورد گسترش سلاح های هسته ای در مقابل حدود 100 تن از سران دولت ، در اجلاس سران سازمان ملل متحد، به تصویری اشاره می کند که گوئی از برادران کارتونیست وارنر الهام گرفته است.

سخنرانی نتانیاهو در چند شبکۀ تلویزیونی در ایالات متحده آمریکا پوشش کامل رسانه ای داشت و شامل تصاویری از بمب کارتونی بود، که روی تابلوئی نقاشی شده بود؛ در حالی که سخنرانی احمدی نژاد درشبکه CNN، قبل از اینکه بگویدکه "کشورها و مذاهب نباید مشکلی با یکدیگر داشته باشند" قطع شد.

که با توجه به آنچه که رسانه های یکصدا، متحد و متعلق به ایالات متحده نتوانستند در مورد احمدی نژاد، ایران و برنامه هسته ای آن کشور گزارش کنند، تنها مشتی نمونه خروار به حساب می آید.این فریب سال هاست که ادامه دارد.»

ممنوعیت پخش سخنان احمدی نژاد در نشست با رهبران مذهب یهود

احمدی نژاد در طول سفرش به نیویورک نشستی با رهبران مذهبی یهودداشت که توسط رسانه های ایالات متحده نادیده گرفته شد. پخش ویدئو و هر گونه اشاره ای به این جلسه توسط رسانه های عمده در آمریکا، اروپا و اسرائیل ممنوع شد.

در آن جلسه، هدیه ای توسط خاخام به وی داده شد و بهترین آرزو ها و بهروزی ها برای همۀ ادیان، مردم و فرهنگ ها بین دو طرف رد و بدل گردید. خاخام ها و احمدی نژاد در مورد تمایز بین مردم یهود و حزب لیکود در کنترل دولت اسرائیل به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نادیده گرفتن توطئه علیه ایران در سال 2007

یکی از داستان های دیگری که در مورد ایران توسط های شرکت های بزرگ رسانه ای ایالات متحده نادیده گرفته شد و تا اینکه بالاخره ماه گذشته واشنگتن پست توانست آن را پوشش دهد توطئه ای بود که در سال 2007 برای تحریک ایران به جنگ رخ داد، اما توسط یک افسر عالی رتبه اطلاعاتی نیروی دریایی به نام گونیت تاد خنثی شد.

تاد که به خاطر تلاش هایش، از نیروی دریایی اخراج شد و توسط FBI مورد بازجوئی قرار گرفت، از ترس ترور شدن ، در نهایت تصمیم گرفت به استرالیا مهاجرت کند. خانم تاد در جائی گفته :"اگر نظر مرا بخواهید ، من 100 درصد معتقدم که این رفتار ها و بازجوئی ها به خاطر برنامه ای است که من برای خنثی کردن تحرکاتی اجرا کردم که قرار بود ایران را به شروع جنگ تحریک کند."

بی توجهی به آخرین گزارش آژانس انرژی اتمی در مورد ایران

شرکت های بزرگ رسانه ای آمریکا همواره از ذکر این نکته نیز عاجز مانده اند که آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مورد ایران - در مقایسه با گزارش ماه مه 2012 آن کشور –نشان داده که ایران عملاً به جای افزایش ذخیرۀ اورانیوم20 درصد غنی شدۀ خود، که می تواند برای هر نوع " توسعۀ احتمالی " سلاح های هسته ای بکار رود؛ طی سه ماه گذشته این ذخایر را کاهش داده است.

در عوض، رسانه های ایالات متحده بر این واقعیت متمرکز شدند که ایران تولید را افزایش داده است. با این حال، طبق تجزیه و تحلیل گرت پورتر که توسط آژانس جهانی سرویس های خبری بین مطبوعاتی منتشر شده ، کاهش ذخایر اورانیوم 20 درصد غنی شده با وجود افزایش تولید، می تواند شاهد روشنی بر سرعت بخشیدن به ساخت صفحات سوخت برای رآکتور تحقیقاتی تهران باشد که برای تولید ایزوتوپ های پزشکی نیاز به اورانیوم 20 درصد غنی شده دارد. وقتی اورانیوم 20 درصد غنی شده برای تولید صفحات سوخت بکار می رود بازگرداندن مجدد آن به حالتی که بتواند به درصد غنای مورد نیاز برای ساخت سلاح برسد کاری بسیار دشوار خواهد بود.

همچنین، یکی دیگر از مواردی که توسط جریان اصلی رسانه های ایالات متحده حدف شد، این واقعیت است که گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تنها ، درایران و در اثر انجام بازرسی های آژانس امکان پذیر است. زیرا ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) است و اجازه می دهد تا آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای این کشور بازدید کند.

حتی بیل کلینتون، که در گذشته بوضوح علیه جنگ با ایران صحبت کرده ، گویا این مفهوم را به خوبی درک نکرده است؛ چرا که در شبکۀ CNN به پیرز مورگان گفته : "اگر شما به دنبال سلاح هسته ای نیستید، پس چرا خود را با نظام بازرسی جامعه بین المللی هماهنگ نمی کنید؟" شاید او هم این اواخر زیاد از حد اخبار گوش می کند.

فیل وایس، در مورد نیات واقعی نیویورک تایمز نکتۀ مهمی را در وبلاگ خود با نام " موندو وایس" مطرح کرده است. وی در مطلبی با عنوان« NYT به منزلۀ اتاق اکو برای موشک های هاوک اسرائیل عمل می کند، 7 نقل قول در مورد ایران، همراه با 2 لابی گر اسرائیل می پرسد:" نوبت واقعگرایان آمریکایی کی از راه می رسد ؟ چه زمانی گفته های کارشناسان آمریکایی نقل قول خواهد شد که بگویند ایران را می توان مهار کرد و یا اینکه اسرائیل هم باید دست از سلاح های هسته ای خود بردارد؟ "

جنگ روانی در مورد بمب اتمی ایران و فروش سلاح هسته ای توسط اسرائیل

آژانس بین المللی انرژی اتمی و تمام 16 سازمان اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در این موضوع با هم اتفاق نظر دارند که ایران سلاح های هسته ای نمی سازد و هیچ نوع سلاح هسته ای هم در اختیار ندارد.

مدارک رژیم سابق آفریقای جنوبی که در سال 2010 غیر محرمانه اعلام شد، نشان می دهد که اسرائیل نه تنها دارای سلاح هسته ای است ،بلکه از سال 1975 فروش آنها را به آفریقای جنوبی پیشنهاد داده است.

در بهار گذشته، رز گات مولر، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کنندۀ ارشد سلاح های هسته ای واشنگتن، از اسرائیل خواست تا پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) را امضا کند، اما اسرائیل از این کار سر باز زد.

سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از اسرائیل خواست تا معاهدۀ NPT را امضا کند و به بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی تن در دهد، اما اسرائیل خودداری کرد

اتهامات علیه ایران، مشابه اتهامات دروغین به عراق است

اسرائیل همان اتهاماتی را که هم اکنون علیه ایران مطرح می کند، پیشتر علیه عراق مطرح کرد که منجر به بمباران ایستگاه برق اوسیراک عراق توسط اسرائیل شد.

به دنبال حملۀ سال 2003، کارشناسان بین المللی، ویرانه های ایستگاه برق اوسیراک را بازرسی کردند و هیچ نشانه ای از وجود مواد هسته ای و یا کارخانۀ مخفی تولید سلاح در زیر آوار پیدا نکردند.

اکنون روشن است که دولت اسرائیل و همچنین جناح نو محافظه کار در ایالات متحده، برای جنگ با ایران فشارمی آورند و شرکت های بزرگ رسانه ای آمریکا نیز این فشارها را تشدید می کنند؛همان رسانه هائی که به جنگ در عراق را دامن زدند.

ضد جنگ بودن به معنای ضد یهود بودن است!

این فعال رسانه ای در آخرین قسمت های رنج نامه خود از فضای آلوده رسانه ای در آمریکا سخن به میان می آورد و می گوید:

اگر اطلاعات ارائه شده در این مقاله را کنار هم قرار دهیم شاید به سادگی برچسب "ضد یهود" به خود بگیرد، اما این یک واقعیت است که اکثر مردم اسرائیل، اکثر مردم ایران و اکثر مردم آمریکا این جنگ را نمی خواهند. ضدجنگ بودن به معنی ضد یهود بودن نیست.

اگر از جان میلیون ها نفر که از دست می رود هم بگذریم ؛ جنگ پیشگیرانه با ایران، هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت. این جنگ برای اقتصاد از پیش شکنندۀ ایالات متحده ویرانگر خواهد بود - حتی اگر اسرائیل تنها به این جنگ برود، باز هم این جنگ قیمت بنزین را به شدت افزایش خواهد داد. علاوه بر این، جنگ با ایران می تواند آتش جنگی بسیار بزرگتر را در سطح جهانی مشتعل کند، زیرا چین و روسیه هر دو دارای منافع اقتصادی و ژئوپلتیکی با ایران هستند که این منافع در اثر جنگ به خطر خواهد افتاد. گروهی از کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که هزینه های این جنگ به مراتب سنگین تر از مزایای آن خواهد بود.

اکنون زمان آن فرا رسیده است تا همۀ مردم آمریکا با نگاه به حقایق، تصویر بزرگ این فاجعه را از نزدیک ببینند و یکصدا بگویند "جنگی دیگر نمی خواهیم!" جوانان آمریکایی بسیاری از پیش از این برای استیفای منافع گروهی خاص جان خود را از دست داده اند. هر سیاستمدار یا سخنگویی که در رسانه ها جنگ با ایران را ترویج می کند باید برای واقعیت وجودی اش– دروغگو خطاب شود ، چرا که سانسور و حذف اخبار هم خود نوعی دروغ است .

این مطالب و اخبار باید آنقدر گفته شود و از طریق تماس های تلفنی، ایمیل ها و رسانه های اجتماعی مطرح گردد تا زمانی که آنها متوجه شوند که مردم آمریکا دیگر فریب نمی خورند. افراد صلح جو و حساسی که با شروع یک جنگ دیگر مخالفند باید حمایت شوند. فقط "ما مردم" می توانیم این جنگ را قبل از آنکه آغاز شود متوقف کنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها