کد خبر: ۸۳۵۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۳ مهر ۱۳۹۱
پایگاه 598 - حجت الاسلام روانبخش/ جمهوري اسلامي ايران بعد از پيروزي در مراحل مقدماتي مبارزه با استکبار جهاني، اينک وارد مرحله فينال نبرد شده است. استکبار در اين مرحله درصدد است تا با برنامه‌ريزي و تدبير، ابتدا با سياست‌هاي تحريمي، اقتصاد ايران را فلج کند و سپس پشتوانه مردمي نظام را متزلزل سازد و سرانجام با رها کردن سگ زنجيري‌اش اسرائيل و حمايت مالي سران مرتجع منطقه، ام‌القراي بيداري اسلامي را از پاي درآورد تا به خيال خود، از خطر قيام ملت‌ها راحت شود و بتواند همچنان به‌عنوان کدخداي جهان چند صباح ديگري حکمراني کند.

 بايد توجه داشت که مبارزه در فينال همواره مشکل‌تر و پيچيده‌تر است؛ زيرا هر دو از فنون استفاده شده يکديگر باخبرند و رموز کار را به خوبي مي‌شناسند. به همين دليل است که مقام معظم رهبري براي مقابله با دشمن، ساز و کار‌هاي جديدي را در نظر گرفته‌اند که يکي از آن‌ها اقتصاد مقاومتي است. به نظر مي‌رسد که در اين‌باره بايد نکاتي را متذکر شد:

1. اقتصاد مقاومتي به معناي نخوردن و نپوشيدن و مصرف نکردن نيست بلکه به معناي درست مصرف کردن است. طبيعي است که وقتي خانواده‌اي در معرض تهديد اقتصادي قرار بگيرد، در چگونگي مصرف خود تجديد نظر مي‌کند و با به کارگيري فرمول جديد اقتصادي جديد مي‌کوشد تا به سلامت از بحران بگذرد. براي نمونه، از تشريفات مي‌پرهيزد، از تنوع غذاها مي‌کاهد، اسراف را به حد صفر مي‌رساند و تعمير منزل و تعويض خودرو را به تعويق مي‌اندازد. بي‌ترديد هر يک از اعضاي خانواده بايد در اين شرايط به پدر خانواده که اين مسؤوليت بزرگ را بر دوش دارد کمک کنند و خيانت هر يک از آن‌ها تيشه زدن بر بنيان خانواده‌اي است که خود نيز يکي از اعضاي آن هستند. فراموش نکنيم که همه ملت ايران اعضاي يک خانواده هستيم و در معرض تهديد اقتصادي استکبار قرار گرفته‌ايم؛ همه بايد از اسراف بپرهيزيم و در اين شرايط همه ادارات و مؤسسات بايد از تشريفات و برگزاري سمينارهاي بي‌حاصل و... خودداري کنيم. هر يک از اعضاي خانواده بزرگ ملت ايران نيز لازم است از هرگونه اسراف و تبذير جلوگيري کند و همه بدانيم هرگونه اسراف و زياده‌روي تيشه زدن به ريشه کشور و خانواده بزرگ اين ملت است. به نظر مي‌رسد، سفر هيأت 120 نفره يا 160 نفره به نيويورک در معيت رئيس‌جمهور که بيش‌تر به سفر غير ضروري مي‌ماند، با اقتصاد مقاومتي در تعارض است.

2. طرح اقتصاد مقاومتي براي همه ارگان‌ها و وزارتخانه بايد به‌گونه‌اي باشد که حداقل فشار بر آن‌ها وارد شود. متأسفانه در طرح اقتصاد مقاومتي بعضاً به‌گونه‌اي عمل شده است که بيش‌ترين ضربه به مراکز فرهنگي وارد آمده است؛ قطع بودجه‌هاي مراکز و مؤسسات حوزوي و عدم کاهش در مراکز غير حوزوي نکته قابل تأملي است که اين طرح را سياسي جلوه مي‌دهد. به‌راستي در اين شرايط، بودجه 460 ميليارد توماني مجلس هم مشمول اقتصاد مقاومتي شده است؟ آيا دولت و مجلس حاضرند گزارشي مبني بر اعمال اقتصاد مقاومتي در زير مجموعه‌هاي خود ارائه کنند؟

3. بي‌ترديد در چنين شرايطي دشمن از ستون پنجم و عناصر نفوذي خود حداکثر استفاده را خواهد برد و دستورات ويژه‌اي براي آن‌ها صادر خواهد کرد. به همين سبب بر دستگاه‌هاي اطلاعاتي نظام لازم است بيش از گذشته به برنامه‌هاي اقتصادي دشمن حساسيت نشان دهند و راهبردها و تاکتيک‌هاي او را از پيش شناسايي کرده درصدد خنثي‌سازي آن‌ها برآيند. اطلاعات 75 ميليوني اعضاي اين خانواده نيز مي‌تواند نقش بسزايي ايفا کند.

4. موضوع ارز و سکه اين روزها به مسأله روز مردم تبديل شده و ارزش پول ملي را در برابر ارزهاي خارجي به شدت کاهش داده است. روشن است که در اين شرايط، عناصر صهيونيزم و استکبار جهاني در اين مسأله نقش دارند و البته سودجوياني که همواره به دنبال فرصت‌هاي اين چنيني هستند سرمايه‌هاي عظيم ميلياردي خود را وارد بازار سکه و ارز مي‌کنند. شناسايي اين عناصر بايد در دستور کار اول وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران قرار گيرد. همچنين تشکيل دادگاه خاص براي برخورد فوري با اين‌گونه عناصر و باندهاي مخوف و انهدام آن‌ها و مصادره ارزها و سکه‌هاي آنان مي‌تواند تا حدود زيادي آرامش را به بازار سکه و ارز برگرداند. دستگاه قضايي مي‌تواند موضوع احتکار ارز و سکه را که در اين شرايط براي ضربه زدن به نظام اسلامي از آن استفاده مي‌شود، مورد بررسي قرار دهد و براي مصادره آن به نفع کشور اقدام لازم را به عمل آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها