کد خبر: ۸۳۳۵۳
زمان انتشار: ۱۸:۳۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
دادخواست دانشجویان برای محاکمه مهدی هاشمی به قوه قضائیه ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در واکنش به ورود مهدی هاشمی به کشور با تنظیم دادخواستی با بیش از 2 هزار امضاء خواستار برخورد قاطع و قانونی با وی شد.

دانشجویان این دادخواست را روز گذشته (سه‌شنبه) ۱۰ مهرماه به قوه قضائیه تحویل ‌دادند.

متن کامل این دادخواست به شرح زیر است:

پس از ماه‌ها انتظار، خبر بازگشت آقای مهدی هاشمی رفسنجانی مطرح شده است. مدت‌هاست که اتهامات متعدد و گسترده‌ای به وی وارد است که دستگاه قضا تاکنون اقدام عاجلی در این زمینه صورت نداده است.

برخی از اعترافات متهمین اصلی فتنه 88 نشان می‌داد که مهدی هاشمی با عنوان آقازاده درجه 1 کشور تاکنون اقداماتی را انجام داده است که به نص صریح صحبت‌های وکیلش به خاطر فرزند هاشمی بودنش شکل گرفته است.

ما هنوز داغدار از دست دادن برادر بسیجی خود حسین غلام کبیری هستیم.

این دادخواست از برادر اجمند و فاضل جناب آقای آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه می‌خواهد بدون در نظر گرفتن نسب‌های فامیلی به اتهامات اقتصادی و سیاسی جناب مهدی هاشمی رفسنجانی (بهرمانی) رسیدگی کند.

انتظار دانشجویان از قوه محترم قضاییه همان عملکردی است که امام روح‌الله نسبت به نوه خود داشتند و امام خامنه‌ای در فرمان هشت ماده‌ای خود به قوه قضاییه دستور دادند؛

1_ در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضى دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهى نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادى نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب کشى معاف به شمارد. با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد.

2_ این امر مهم و حیاتى نباید به گونه‌ا‌ى شعارى و تبلیغاتى و تظاهرگونه رفتار شود. به جاى تبلیغات باید آثار و برکات عمل، مشهود شود. به دست‌اندرکاران این‌مهم تاکید کنید که به جاى پرداختن به ریشه‌ها و ام‌الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاى کوچک نروند و نقاط اصلى را رها نکنند. هرگونه اطلاع رسانى به افکار عمومى که البته در جاى خود لازم است، باید به دور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات‌گونه بوده و حفظ آرامش و اطمینان افکار عمومى را در نظر داشته باشد.

فاضل ارجمند جناب آقای آملی لاریجانی دانشجویانی که در ادامه این نامه را امضا خواهند کرد خواستار تعجیل فراوان در امر برگزاری رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی در بدو حضور وی در خاک مقدس وطن است.

ضرورت برگزاری این دادگاه برای حفظ شانیت نظام اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و افکار عمومی ایران بر خود حق واجبی می‌دانند که این دادگاه، فوری، علنی و شفاف برگزار شود و مسلما در این راه خداوند متعال یاور شما خواهد بود چرا که قرار است دستگاه تحت امر شما حق مظلوم و ظالم را تفکیک و تقسیم کند.

ضرورت برگزاری این دادگاه در اولین دقایق حضور مهدی هاشمی در کشور کمتر از برگزاری دادگاه‌های فساد 3 هزار میلیاردی نیست و افکار عمومی ایران تشنه شنیدن حقایقی هستند که سال‌هاست از عدالتخوانه جمهوری اسلامی طلبکارند.

آیا می‌توانند به همین سادگی اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را نادیده بگیرند که دولت (نظام جمهوری اسلامی ایران) را موظف می‌کند تا ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت و غیره را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد.

ریاست محترم قوه قضائیه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور حفظ جایگاه نظام اسلامی را از اوجب واجبات می‌دانند و رسیدگی به این پرونده و احقاق حق ملت را که طبق ماده 187 قانون مجازات اسلامی، محارب محسوب می‌شود یا حداقل طبق ماده 500 قانون مجازات اسلامی محکوم به مجازات‌اند، از جنابتان خواستارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها