کد خبر: ۸۳۳۰۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه بگویند تحریم، مشکلات اقتصادی را به وجود آورده چیزی جز رد گم کردن نیست و قطع یقین تحریم‌های بین‌المللی هیچ نقشی در مسئله ارز و سکه ندارد و این بحث نیز مقطعی و گذراست.

ابراهیم نکو  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌ها باعث شده که ارزش پول ایران پایین بیاید و اقتصاد ایران فلج شود، اظهار داشت: ما امروز نباید روی تحریم‌های دشمن حساب باز کنیم، اما متأسفانه برخی از دوستان بدتر از دشمن هستند و مطرح کردن حرف‌های آنها کم‌تأثیرتر از تحریم‌های دشمن نیست.

وی افزود: مسئولان توجه داشته باشند که اظهارنظرهای غلط برای رفع مسئولیت، فرافکنی و مقصر دانستن دیگران، این استنباط را برای دشمن ایجاد می‌کند که تحریم‌های آنها این وضعیت را در کشور به وجود ‌آورده‌ است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت ارز و سکه خاطرنشان کرد: قبول داریم که تحریم‌ها تا حدودی تأثیرگذار است ولی نه به این شدتی که در حال بیان کردن آن هستند، اما اینکه بگویند تحریم، این وضعیت را به وجود آورده، چیزی جز رد گم کردن نیست و قطع یقین تحریم‌های بین‌المللی هیچ نقشی در مسئله ارز و سکه ندارد و این بحث نیز مقطعی و گذراست.

نماینده بهارستان و رباط کریم با بیان اینکه در این شرایط کابینه اقتصادی دولت باید مراقب بهانه ندادن به دست دشمنان باشد، تصریح کرد: متأسفانه گاهی از کسانی که انتظار نداریم حرف‌هایی زده می‌شود که بهانه را به دست آمریکا و امثال آن می‌دهند و دشمنان به راحتی می‌گویند که تحریم‌های ما باعث شده که ارزش پول ایران به عنوان کم‌ارزش‌ترین پول دنیا معرفی و اقتصاد آن فلج شود.

نکو ادامه داد: آمریکا و همپیمانانش با گفتار غیرکارشناسی و هراس‌افکنانه طوری این مسئله را مطرح می‌کنند که گویی دیگر تمام کنترل‌ها از دست ایران خارج شده و این مسئله را به یک مسئله جهانی تبدیل می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: دشمنان به سرکردگی آمریکا از فضاسازی‌های ناشیانه خود به عنوان فرصت‌های طلایی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و به نفع خود استفاده می‌کنند، در حالی که اصلاً اینگونه نیست و با دلایل می‌توان این مسئله را اثبات کرد که تحریم‌ها خیلی ناچیزتر از چیزی است که آنها فکر می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها