کد خبر: ۸۳۲۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۲ مهر ۱۳۹۱
در ميان مربيان خارجي حاضر در ليگ برخي از آنها از ديگران موفق تر بوده اند و کارنامه قابل قبولي داشته اند در ميان آنها نام کرانچار هم ديده مي شود که با سپاهان در سال 90 به قهرماني رسيد.
  به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در ميان مربيان خارجي مي توان ليستي از موفق ترين آنها تشکيل داد، ليستي که از نام مربيان از جمله زدراوکورايکوف، آلن راجرز، استانکو، ملاون فرانچيچ، لوکا و کرانچار تشکيل شده است.

رايکوف در تيم تاج حضور داشته  و با اين تيم قهرمان آسيا و قهرمان ليگ در سال هاي 49 و 53 شده است.



رايکوف علاوه بر حضور خوبش در تاج، در تيم الجزاير هم عملکرد خوبي داشت و پايه گذاري هايش در اين تيم باعث شد که تا الجزاير در جام جهاني 1982 شگفتي ساز شود.


استانکو ديگر مربي خارجي بود که در تيم ملي پرسپوليس و سپاهان حضور داشت که البته حضورش در پرسپوليس حضور موفقي بود.


استانکو با تيم پرسپوليس در سال هاي 74 و 75 به مقام قهرماني دست پيدا کرد.


آلن راجرز از جمله سرمربي هاي خارجي موفق در فوتبال داخلي ماست.


راجرز با تيم هاي پيکان و پرسپوليس به مقام قهرماني رسيده است و با پيکان، قهرمان باشگاه هاي تهران در سال 1384 شد وي 2 بار نيز در ليگ در سالهاي 1350 و 1352 موفق به قهرماني شده است راجرز علاوه بر پيکان و پرسپوليس در تيم ملي فيليپين نيز مربيگري کرده است.


معاون فرانچيچ نيز يکبار با فولاد در سال 1383 قهرماني را تجربه کرد.


لوکا نيز اگرچه از تيم هاي داخلي کشور جدا شد ولي با تيم سپاهان در سال هاي 1384 و 1385 موفق به قهرماني شد و اما کرانچار سرمربي کنوني سپاهان نيز که به عقيده بسياري از فني ترين مربيان خارجي حاضر در ليگ ايران است سال گذشته با سپاهان قهرمان شد.


کرانچار پيش از اين در تيم پرسپوليس هم حضور داشته است.


 *نگاهي به عملکرد کرانچار در مربي گري


کرانچار مربي کروات تيم سپاهان اصفهان که سابقه مربي گري در تيم ملي کرواسي و مونته نگرو را دارد تيم کرواسي را در مسابقات جام جهاني 2006 از گروه 8 به عنوان تيم اول بالا برد.


وي در تيم هاي آسترياکلاگن فورت، سگستا، ديناموزاگرژ، سامبر، مارسونيا، زاگرب، ربيکا، ديناموزاگرب، لينتس، اسلاون بلوپر، المصدي، مورا، زاگرب، سسوت، کرواسي، الشعب امارات، داک دونا سيکا استرداپ حضور داشته است.


کرانچار در تيم پرسپوليس در 21 بازي 8 برد، 9 مساوي و 4 باخت داشته است در حالي که 31 گل زده و 24 گل خورده دارند وي در سپاهان نيز در 40 بازي، 25 برد، 10 مساوي و 5 باخت داشت و با 61 گل زده، 25 گل خورده داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها