کد خبر: ۸۳۱۰۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
رییس جمهور با بیان اینکه بعضی ها از مشکلات فرهنگی کشور طوری حرف می زنند که انگار مقصر اصلی ملت است گفت:ملت مدعی اصلی است نه متهم اصلی.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در ادامه اظهاراتش در نشست خبری با خبرنگاران گفت: کسانی که در داخل کشور اظهارنظر می‌کنند باید مواظب باشند تا خواسته دشمن تأمین نشود؛ هر روزی ممکن است که دشمن ماجراجویی کند اما اینکه بگوییم حمله دشمن قطعی است درست نیست. چرا که این مسئله به نفع دشمن است.

وی تأکید کرد: ما آماده‌ایم و مهم این است که ما آماده باشیم نه اینکه ما نگران باشیم؛ ما باید آماده باشیم و همیشه هم آماده‌ایم.

احمدی‌نژاد ادامه داد:من پیش بینی می‌کنم که چهار نفر عاقل پیدا شوند تا گوش جاهلان را بگیرند و به آنها بگویند که سرجایتان بنشینید و اگر هم پیدا نشد ما حرکت خودمان را ادامه می‌دهیم و از گردنه‌ها عبور می‌کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری مهر که از وی پرسید رهبر انقلاب در دیدارشان با هیأت دولت در مورد مسائل فرهنگی صحبت‌هایی را داشتند؛ ایشان ضمن انتقاداتی که مطرح کردند فرمودند، من یک وقتی نسخه‌ای از کارهای عمیق فرهنگی لازم را به رئیس‌جمهور دادم؛ همان‌ها که باید دنبال شود و دنبال می‌شد؛ این نسخه چه بود و دلیل انتقادهای رهبری در حوزه فرهنگی چیست و دولت چه برنامه‌ای برای این موضوع دارد، اظهار داشت: قبل از پاسخ به این سؤال این نکته را بگویم که یادداشتی به من داده‌اند که در آن نوشته خبرگزاری مهر پیامکی را با مضمون هجمه احمدی‌نژاد به نهادهای امنیتی ارسال کرده است؛ آیا من چنین کاری کردم؛ من فقط گفتم که یک خبرگزاری وابسته به نهاد امنیتی باید خیلی بهتر عمل کند و اینقدر سیاسی نباشد که این هم یک تذکر درست و دوستانه و از موضع رئیس‌جمهور است و این موضوع را قاطع می‌گویم.

وی افزود: خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی و دستگاه‌های تبلیغاتی که از دولت پول می‌گیرند نباید اینقدر علیه دولت سیاسی‌کاری کنند؛ عیب ندارد ما این را هم بخشیدیم و سخت نمی‌گیریم.

رئیس‌جمهور در خصوص بحث فرهنگ گفت: ما هم نگران فرهنگیم؛ انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و بالاتر از مسائل اقتصادی ما همیشه نگران مسائل اقتصادی هستیم.

وی اضافه کرد: یادداشتی را که رهبری دادند متنش همان چیزهایی بود که ما در کارگروه‌های فرهنگی تصویب کردیم و همان را دنبال می‌کنیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: فکر می‌کنم در بحث فرهنگی مهمترین مسئله رویکرد فرهنگی باشد و نوع نگاه به فرهنگ در این مقوله مهم است؛ آیا ملت ایران ملتی بی‌فرهنگ است؛ همه تاریخ ثبت کرده که ملت ایران با سابقه‌ترین ملت جهان است.

وی گفت عناصر اصلی ممتاز و درخشان فرهنگی ملت ایران را مردم حفظ کرده‌اند و ملت ایران بود که اسلام را آزادانه پذیرفت و توحید را قبول کرد؛ ملت ایران انسانیت و سنت‌های متعالی را پذیرفت و تا آلان هم آنها را حفظ کرده و پای آن ایستاده است.

احمدی‌نژاد گفت: وقتی بعضی‌ها از فرهنگ صحبت می‌کنند طوری می‌گویند که انگار ملت متهم اصلی است در حالیکه من فکر می‌کنم که ملت مدعی اصلی باشد نه متهم اصلی؛ ما وقتی می‌خواهیم از فرهنگ بحث کنیم باید از نهادهای فرهنگی سؤال کنیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید در مورد مسئله فرهنگ پاسخگو باشند ولی آن چیزی که برای دولت مهم است این است که اولاً رویکردهای فرهنگی صحیح را معرفی کنند؛ البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی بهترین مصوبات را در زمینه‌های گوناگون از جمله کتاب، نقشه جامع علمی، مهندسی فرهنگی کشور وحتی بازی‌ها رایانه‌های داشتیم.

احمدی‌نژاد افزود: فکر می‌کنم حمایتی که در این دولت از نهادهای فرهنگی شده در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده؛ یک بخشی از این مسئله به بودجه برمی‌گردد اما خلاصه کردن فرهنگ در یک امر فرعی و شخصی و کوچک ظلم به فرهنگ است.

احمدی‌نژاد گفت: خیلی وقتها اگر نهادهای فرهنگی کاری نکنند مؤثرترند و حرف نزنند بهتر است، چرا که متوجه نیستند با کدام ملت حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: هیچکس در طول تاریخ نتوانسته چیزی به ملت ایران تحمیل کند چرا که ملت ایران خودش انتخاب کرده و خودش هم پای همه چیز ایستاده است؛ بزرگترین کار فرهنگی همراهی کردن با ملت است؛ باید عزت و کرامت ملت حفظ شود؛ باید به ملت اعتماد کرد و مشی دولت هم همین است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: به اعتقاد من مشی رهبری و امام عزیز هم همینطور بود و ما هم این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: دولت عامل مستقیم در عرصه فرهنگ نیست و عوامل زیادی دست‌اندرکار هستند؛ نگاه همه باید به عرصه فرهنگ نگاه فرهنگی باشد نه نگاه فیزیکی و همه باید به ملت ایران اعتماد کنند؛ همه باید به جوانان اعتماد داشته باشند چرا که همین جوانان در مقاطع گوناگون کشور را نجات داده‌اند و ارزش‌های الهی را حفظ کرده‌اند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: به اعتقاد من جوانان ایران پاک‌ترین جوانان هستند و زن‌های ایران‌زمین هم بهترین زن‌های دنیا هستند؛ البته عده‌ای قلیل که در اقلیت محض هستند سازمان‌یافته عمل می‌کنند که حساب آنها جداست. ولی توده‌های مردم بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی هستند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: عصاره فرهنگ انقلاب و خط امام و فرمایش‌های رهبری در همین مواردی است که من گفتم و ما هم این موارد را دنبال می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها