کد خبر: ۸۳۰۹۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۱۱ مهر ۱۳۹۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه نشست خبري رييس جمهور ،خبرنگار شبكه خبر از احمدي‌نژاد پرسيد با توجه به گفته‌هاي شما مبني بر اين‌كه دولت هر كاري مي‌كند براي ملت و به نفع مردم است و با توجه به افزايش قيمت كالاهاي اساسي و فشار زيادي كه به مردم به ويژه اقشار كم‌درآمد وارد مي‌شود، مشخصا برنامه دولت براي كنترل قيمت‌ها چيست كه رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال با تاكيد بر اين‌كه دولت با همه توان و ابعادش درگير اين مساله شده است و اين موضوع را پيگيري مي‌كند، گفت: بالاخره يك جنگ رواني در ابعاد اقتصادي و رواني ايجاد شده كه ديگران از جمله صداوسيما بايد كمك و پشتيباني كنند.

وي افزود: ‌اين‌كه فقط انگشت اتهام را به سمت دولت يا شخص ديگري ببرند مشكل را حل نمي‌كند. ما از حوادث سنگين‌تر از اين هم عبور كرده‌ايم؛ بنابراين دعوت و خواهش مي‌كنم كه همه در مسير كمك به اين موضع قدم بردارند؛ اگرچه كارشناسان نيز در حال بحث و بررسي‌هاي لازم هستند و من به عنوان رييس دولت از تصميمات آنها به طور كامل پشتيباني مي‌كنم.

احمدي‌نژاد گفت: مردم يك مدت مراجعه نكنند. مثلا خريدن ست لوازم آشپزخانه فلان كشور خيلي فوريت دارد، البته من ترديد ندارم ما به شرايط عادي برمي‌گرديم و خيلي‌ها ضرر مي‌كنند. حال اگر يك مقدار تصميمات تبيين شود، براي كساني كه مي‌خواهند واردات صحيح كالا داشته باشند، موثر است.

رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: دولت، بانك مركزي، وزارت اقتصاد، بازرگاني و معاون اول همه در تلاش هستند كه مشكلات را حل كنند، منتهي فراز و نشيب‌هايي وجود دارد كه ما از آن عبور مي‌كنيم.

در ادامه خبرنگار شبكه تلويزيوني المنار لبنان پرسيد نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در سخنراني كه در مجمع عمومي سازمان ملل داشت، خطوط قرمز رژيم صهيونيستي را ترسيم كرد، حال شما بگوييد كه خطوط قرمز جمهوري اسلامي در مقابل خطوط قرمز آنها چيست كه رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال با طرح اين پرسش كه چرا صهيونيست‌ها عصباني هستند؟ تصريح كرد: اين نقاشي ابتدايي كه نشان داده شد، بيشتر يك توهين بود. اينها خود را بالا مي‌دانند و بقيه ملت‌ها را پايين مي‌دانند.

وي گفت: آنها طراحي كرده بودند كه ما را در سفر نيويورك وارد دام و طرح خود كنند، ‌طرح‌شان هم افزايش تنش‌ها در منطقه است. نقشه كشيده بودند كه در ميزگردها و جلسات و تبليغات‌شان فضا را شعله‌ور كنند و اخبار را طوري منعكس كنند كه ما قصد موشك‌اندازي و اينطور مباحث را داريم.

احمدي‌نژاد گفت: آنها مي‌خواهند به ما فشار بياورند و مسئول فشارها را خود ما بدانند. آنها مي‌خواهند ماجراجويي كنند و مسئوليت ماجراجويي را گردن ما بيندازند؛ چرا كه آنها اصالت ندارند و دنبال درگيري هستند، ولي ما رفتيم و گفتيم ملت ايران اين است و اصلا خيلي از رسانه‌هاي آمريكايي مانده بودند، چه موضعي بگيرند.

رييس‌جمهور اظهار كرد: آنها فضا را طوري ساماندهي كردند كه اگر ما بي‌احترامي مي‌كرديم، در واقع نياز آنها را تامين كرده بوديم. چرا جنگ؟ هر كس حرف از جنگ مي‌زند عقب‌افتاده و محكوم است. آنها هم‌اكنون عصباني‌اند و حرف از خط قرمز، سرخ و مشكي مي‌زنند. سطح آن آقا هم همان است. نقاشي‌اش هم خوب نيست، بايد تمرين كند نقاشي‌اش بهتر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها