کد خبر: ۸۳۰۹۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تصمیم درباره توقیف روزنامه شرق در غیاب بنده گرفته شد، گفت: قطعاً کار وزیر ارشاد درباره توقیف این روزنامه اشتباه بوده است.

فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری که عصر امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سخنگوی کاخ سفید ادعا کرده نوسانات ارزی ناشی از اثرگذاری تحریم‌هاست از این رو آیا می‌توانیم تصور کنیم که باید در برنامه‌ هسته‌ای بازنگری و مذاکره شود؟ اظهار داشت: الان دارد مذاکره صورت می‌گیرد و گفت‌وگو با 1+5 مذاکرات هسته‌ای است.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا باید با آمریکا مذاکره مستقیم شود یا خیر گفت: ممکن است ولی شرایط آن باید فراهم شود، لذا در این شرایط من فکر نمی‌کنم که اینطور باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فضای بین‌الملل اصل بر رابطه، گفت‌وگو و تفاهم است ادامه داد: بنابراین مذاکره باید در شرایط عادلانه و احترام انجام شود و اگر کسی فکر می‌کند که می‌تواند با بداخلاقی و فشار ملت ایران را پای رابطه و گفت‌وگو بیاورد حتماً‌ در اشتباه است.

وی تأکید کرد اگر آنها چنین انتظاری دارند باید روش خود را تغییر داده و رفتارشان را اصلاح کنند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است ایران در بحث هسته‌ای خود عقب‌نشینی کند، یادآور شد: منظور شما از ایران احمدی‌نژاد است یا ملت ایران؟ نه ملت و نه احمدی‌نژاد اهل عقب‌نشینی نیستند.

 رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر خروج نام منافقین از لیست گروهک‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا اظهار داشت: فکر می‌کنم دامنه حلقه‌های طراحی آنها وسیع‌تر از صحبت‌هایی است که درباره دلار و ارز مطرح می‌کنند و آنها به دنبال کارهای دیگری هم هستند، به همین خاطر این گروه را از لیست تروریست‌ها خارج کردند.

وی تصریح کرد: در آمریکا این سؤال را از من پرسیدند که من به آنها گفتند اگر در این باره نظر ما را بخواهید راستش این است که ما خوشحال هستیم، چرا که اگر بنا بود ما با تبلیغات به دنیا بگوییم که آمریکا حامی اصلی تروریست است، باید 500، 600 میلیون دلار خرج می‌کردیم اما آنها مفت و مجانی این کار را برای ما انجام دادند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: ما به صورت رسمی این موضوع را محکوم کرده و به نهادهای گوناگون اطلاعیه می‌دهیم، اما اینکه تصور کنند با ابزار گروهی که نزد ملت ایران منفور هستند و محبوب‌ترین رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور را در همین ساختمان به آتش کشیدند می‌توانند موفق شوند اشتباه می‌کنند و از تنور آنها آبی گرم نمی‌شود.

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا از این کار هیچ چیز عایدش نمی‌شود اما آنها مانند برخی از دوستان ما قدرت تحلیل خود را از دست داده‌اند و عرصه را طور دیگری می‌بینند.

وی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از وی پرسید شما بر اساس چه تغییراتی در آمریکا پیشنهاد مذاکره با این کشور را مطرح کردید گفت: بالاخره هر اتفاقی که می‌افتد در فضای رسانه‌ای است و یک جمله‌ای که صادر می‌شود تا به این سر دنیا برسد صد نوع تعبیر می‌شود. بنده هیچگاه پیشنهاد مذاکره با آمریکا را مطرح نکردم بلکه خبرنگار به من گفت آیا با آمریکا گفت‌وگو می‌کنید؟ من چه بگویم کسی می‌تواند بگوید که در سطح بین‌الملل اهل گفت‌وگو نیستم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در عرصه بین‌الملل اصل بر گفت‌وگو است مگر اینکه استثنایی همچون رژیم صهیونیستی وجود داشته باشد که ما آن را به رسمیت نشناسیم خاطرنشان کرد: بنابراین بنده گفتم که ما در شرایط عادلانه و احترام‌آمیز و در شرایطی که حقوق ملت ایران پذیرفته شود و آنها از موضع بالا به پایین نباشند مذاکره می‌کنیم و فکر نمی‌کنم در ایران کسی مخالف این باشد لذا شرایط بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آمریکا باید رفتار خود را اصلاح کند،‌یادآور شد: آنها چماق بلند کرده و می‌گویند که باید داوطلبانه گفت‌وگو کنید که این زشت است چرا که ملت ایران هزاران سال قدمت دارد در حالیکه اینها اصلاً نبوده‌اند و در تاریخ هم معلوم است که چه کسی باید رفتار خود را اصلاح کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که از رئیس‌جمهور درباره توقیف روزنامه شرق پرسید گفت: مشی دولت در هفت سال گذشته روشن است و دولت حداکثر آزادی ممکن را داشته است و در واقع ما آزادی نزدیک به مطلق برقرار کرده‌ایم.

احمدی‌نژاد بر همین اساس گفت: نظر من در این باره نیز مشخص است و به نظرم کار وزیر ارشاد قطعاً اشتباه بوده است و با یک توضیح در این تردید نمی‌کنم.

احمدی‌نژاد بر همین اساس تأکید کرد: همه باید به ارزشهای دفاع مقدس عمل کنند و البته ملت ایران احترام می‌گذارد، حالا اگر روزنامه‌ای اقدام کرده باید به دادگاه صالحه رفته و در هیئت منصفه به آن رسیدگی شود. چرا که کسی نمی‌تواند نظر شخصی خود را اعمال کند. 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نمایندگان قوای گوناگون در هیئت نظارت حضور دارد تصریح کرد: قطعاً این تصمیم اشتباه بوده اما من نمی‌توانم در این باره دستور دهم، امیدوارم قوه قضاییه در این امر وارد شده و رسیدگی کند و باید توجه داشت که این تصمیم در غیاب بنده گرفته شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها