کد خبر: ۸۳۰۸۷
زمان انتشار: ۱۶:۴۲     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
رییس جمهور در خصوص تهدیدات اسراییل گفت:در فارسی اصطلاحی داریم که«سگ‌ها را رها می‌کنند و سنگ‌ها را می‌بندند؛»یک مشت صهیونیست بی‌فرهنگ را آورده‌اند و با اشغالگری حاکم کرده‌آند و به آنها اجازه می‌دهند تهدید کنند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار واحد مرکزی خبر که از وی پرسید آمریکایی‌ها مدعی شدند که فشارهای سیاسی و تحریم آنها علیه ملت ایران را تشدید خواهند کرد، واکنش شما در رابطه با دشمنی روزافزون آمریکایی‌ها نسبت به ملت ایران چیست، اظهار داشت: واکنش ما که معلوم است؛ ما کنار ملت ایرانیم و از همه حقوق و تمامیت ملت ایران با تمام قوا دفاع می‌کنیم. ولی روش آمریکایی‌ها شکست خورده است. ولی اگر آنها می‌خواهند باری دیگر این روش را تجربه کنند؛ اشکالی ندارد می‌توانند تجربه کنند.

احمدی‌نژاد در ادامه این نشست در پاسخ به سؤال خبرنگاری از چین که از رئیس جمهور در خصوص تهدیدات اسرائیل برای حمله به ایران سؤال پرسید اظهار داشت: نظمی که در دنیا در آن قرار دارد و مدیریتی که دنیا را اداره می‌کند، به همین ترتیب است.

وی افزود: ما در فارسی اصطلاحی داریم و می‌گوییم سگ‌ها را رها می‌کنند و سنگ‌ها را می‌بندند؛ یک مشت صهیونیست بی‌فرهنگ را آورده‌اند و با اشغالگری حاکم کرده‌آند و به آنها اجازه می‌دهند  تهدید  کنند.

وی ادامه داد: مهمتر از تهدید اسرائیلی‌ها مدیریتی بود که به آنها اجازه تهدید را می‌دهد؛ این مدیریت باید اصلاح شود تا زمانی که این مدیریت وجود داشته باشد 4 تا صهیونیست بی‌فرهنگ هم پیدا می شوند و اینکارها را می‌کند.

وی تصریح کرد: تکلیف ملت ایران روشن است ما هیچ گاه مهاجم نبودیم و هیچ گاه حمله نکرده‌ایم؛ اما همواره مدافع خوبی بوده‌ایم؛ ملت ایران مدافعی بوده که تمامی متجاوزان را پشیمان کرده است و پاسخ‌های دفاعی ملت ایران پشیمان کننده بوده است.

احمدی نژاد این سؤال را مطرح کرده که در حال حاضر صدام کجاست و ملت ایران کجا قرار دارد و ادامه داد: ایران کشوری نیست که با 4 تا ترقه و تیر و ترکش تکان بخورد؛ ایران کشوری بزرگ و عظیم است و ریشه در تاریخ دارد.

وی ضمن انتقاد از مدیریت جهانی گفت: ما این مدیریت را ترسیم کردیم و اشکالات آن را هم گفتیم و طرف مقابل با رفتار خودشان حرف‌های ما را مستند می‌کنند.

رئیس جمهور اظهار داشت: بیش از اینکه دشمن قصد حمله موضعی به ما را داشته باشد در بعد جنگ روانی قرار دارد؛ بعضی‌ها از شرایط داخل کشور مطلع نیستند و موج جنگ روانی دشمن را در داخل کشور رله می‌کنند.

وی اضافه کرد: ما ملت بزرگی هستیم که زندگی خود را می‌کنیم و البته این به این معنا نیست که احمدی نژاد و دولت اشتباه ندارند و بخش‌های دیگر حکومت هم بی‌اشتباهند.  من هرگز چنین ادعایی نکردم اما ایران عزیز چیزی نیست که با 4 نفر که خود را در آستانه رفتن می‌بینند با مشکل مواجه شوند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: تحلیل دقیق من این است که حاکمیت آمریکا به اینجا رسید که دست و پای صهیونیست‌های تند رو را جمع کند و به این نتیجه رسیده که خرج آنها بیش از درآمدشان شده است. بر همین اساس می‌خواهند یک طوری آنها را مهار کنند تا به یک تعادلی برسند. و اسرائیلی‌ها هم این موضوع را فهمیده‌اند و به همین دلیل دنبال ماجراجویی هستند تا برای خودشان فرصت بخرند.

وی اظهار داشت: اسرائیلی‌ها خیال می‌کنند تهدید ایران فرصت لازم را به آنها می‌دهد اما حتما اشتباه می‌کنند؛ دوره آنها تمام شده و باید بروند. اگر خودشان سرشان را پایین بیندازند و مثل بچه آدم بروند ممکن است در نظم آینده جایگاهی داشته باشند. اما هر چه ماجراجویی کنند آینده خودشان را بدتر خواهند کرد و در این مسئله کسی نباید تردید کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها