کد خبر: ۸۳۰۸
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۰۲ بهمن ۱۳۸۹
استاندار تهران، تصريح كرد كه سيلي مردم به گوش جريان فتنه در هدفمندي يارانه‌ها از حماسه نهم دي بالاتر بود.

به گزارش ایسنا، مرتضي تمدن در سومين مجمع شوراي هماهنگي روابط عمومي‌هاي استان تهران با تشكر از برگزاري اين مجمع عمومي، گفت: روند انسجام و استمرار اين حركت خوب كه با تدبير و همت شما شكل گرفته است نشان مي‌دهد هر كاري كه اراده جمعي در آن وجود داشته باشد، قابل اجراست.

وي با اشاره به خبر كاهش يك ساعته ساعات كاري كارمندان در تهران، افزود: ما مي‌خواهيم براي مقابله با آلودگي از ابزارهايي استفاده كنيم و نگذاريم وضع اسفبار چند روز پيش تكرار شود؛ اما نمي‌دانم چرا برخي به اين مسائل فرعي مي‌پردازند. گويي كه راه را گم كرده‌اند. اين تصميم شوراي عالي ترافيك بود و چاره‌اي هم جز اين نداشتيم. طرح زوج و فرد را نيز با اصلاحاتي دوباره اجرا خواهيم كرد. ما بايد قبل از اين‌كه اتفاقي بيفتد اقدامات پيشگيرانه كنيم.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به محل برگزاري كنفرانس كه در فرودگاه مهرآباد بود، گفت: در بهمن ۵۷ در اين منطقه غوغايي بپا بود. اين منطقه يكي از نقاط حساس ايران بود و صحنه‌هاي بسيار جذاب و پرشور از انقلاب مردم اينجا اتفاق افتاد. در آن روزها فرودگاه مهرآباد قلب ايران بود و چشم دنيا نيز به اين منطقه بود. نام مهرآباد براي هميشه در تاريخ حك شده است.

تمدن در ادامه گفت: همه آن شور و حال براي فردي بود كه براي خدا بپا خواسته بود و به دنبال منافع شخصي خود نبود و تا تاريخ هست نام و فكر و ياد او در تاريخ خواهد ماند. امام(ره) هر چه مي‌فرود مردم قبول مي‌كردند، چون مي‌دانستند او قدرت‌طلب نيست و براي منافع شخصي و گروهي خود تلاش نمي‌كند. همه وجودش متعلق به دين، مكتب و مردم است و همه دشمنانش نيز اين را پذيرفته‌اند. روابط عمومي‌ها بايد از اخلاص امام الگو بگيرند و در كارهايشان رضايت مردم و خدا را در نظر بگيرند.

استاندار تهران در ادامه در مورد هدفمندي يارانه‌ها، گفت: وقتي هدفمندي يارانه‌ها مي‌خواست اجرا شود جريان ضدانقلاب فكر مي‌كرد اجراي اين طرح با شكست مواجه خواهد شد، اما از آنجايي كه اين كار خالصانه و پاك بود و تصميم‌گيران آن عدالت را دنبال مي‌كردند و رضايت خدا را در نظر داشتند اين كار موفق اجرا شد و مردم همراهي كردند و خداوند هم به پولي كه به حساب‌ها واريز شده بود بركت داده است.

وي افزود: دولت‌هاي قبل طرح‌هايي را شبيه اين اجرا كرده بودند كه موفق نشده بود. شما برنامه ۱۴۰۰ را به ياد بياوريد. تلاش خود را كردند، اما نتوانستند اجرا كنند و در آخر بايگاني شد؛ چرا كه در اجراي آن عدالت را در نظر نداشتند. براي آنها مهم نبود كه يك قشر از جامعه با اجراي آن له شود. يا طرح تعديل اقتصادي كه دولت سازندگي و دولت اصلاحات دنبال كردند نتيجه‌اي نداشت، چرا كه برخي مي‌خواستند با اجراي چنين كارهايي قهرمان، فرشته نجات يا اسطوره تاريخ شوند و رضاي خداوند را در نظر نداشتند.

تمدن همچنين اظهارداشت: بدترين شكل دين‌زدايي در دولت اصلاحات اتفاق افتاد. در آن زمان عده‌اي با لباس دين به دين‌ستيزي پرداختند و بدترين ظلم‌ها را به امام (ره) كردند و پيام‌هايي به نام انقلاب صادر كردند كه ملت‌هاي مظلوم را دچار شك و ترديد كرد. كساني به نام امام (ره) و خط امام حرف مي‌زنند كه در مقابل تفكر حضرت امام (ره) ايستادند.

وي افزود:امروز دست خداوند اينها را كنار زده است و اجازه داده است كه حقانيت انقلاب خود را در جهان نشان دهد و كسي هم نمي‌تواند جلوي اين موج را بگيرد. منشا و آثار حركات انقلاب اسلامي امروز در اردن، مصر، شمال آفريقا و خليج‌فارس در حال خودنمايي است. پايه‌هاي جمهوري اسلامي در برخي از كشورهاي منطقه گذاشته شده است و كسي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به دور جديد مذاكرات ۱ + ۵ با ايران، گفت: امروز ديگر روابط ما با اين كشورها در اين مذاكرات از موضع بالا و از موضع ارباب و رعيت است. دوره‌اي كه هر چه آنها بگويند و ما بگوييم چشم گذشته است.

وي خطاب به روابط عمومي‌ها گفت: بايد از امام درس مردم‌گرايي بياموزيم. در همين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها دولت و رييس‌جمهور تمام تلاشش اين است كه منافع مردم حفظ شود و روابط عمومي‌ها نيز بايد سياست‌شان بر همين اساس باشد. مديران دولت هر شب با برگزاري جلسات طولاني اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها را با دقت دنبال مي‌كنند و اگر جايي مشكلي ايجاد شود آن را بررسي و حل مي‌كنند.

تمدن با انتقاد از منتقدين طرح هدفمند كردن يارانه‌ها، گفت: برخي مي‌گفتند با اجراي اين قانون با شورش گرسنگان مواجه خواهيم شد. يا تورم ۷۰ درصدي ايجاد مي‌شود و يا با شورش‌هاي صنفي مواجه خواهيم شد، اما هيچكدام از اينها اتفاق نيفتاد. ترديد نكنيد كه اين به خاطر اين است كه مردم پشت سر دولت در اجراي اين قانون هستند. اگر مردم نبودند اين طرح موفق نمي‌شد.

استاندار تهران گفت: رييس‌جمهور محترم در اجراي اين طرح با دقت لازم همه جزييات را هر شب بررسي مي‌كنند. حتي قبض‌هايي كه قرار است براي مردم بيايد را با دقت بررسي مي‌كنند تا به كسي اجحاف نشود.

وي همچنين با اشاره به جريان فتنه، گفت: جريان فتنه به دو چيز دلبسته بود كه هنوز هم به آنها اميد دارد يكي تحريم‌ها و يكي اين‌كه اجراي هدفمندي يارانه‌ها دولت را به شكست بكشاند. آنها به كف خيابان‌ها نمي‌آمدند و مي‌گفتند صبر كنيد تحريم‌ها و اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها كار خودش را مي‌كند، اما مردم با اجراي اين طرح سيلي محكمي به صورت آنها زدند. سيلي كه مردم به گوش اينها در هدفمندي يارانه‌ها زدند از حماسه نهم دي بالاتر بود.

وي افزود: اخيرا مي‌گويند كه صبر كنيد بعدا آثار اين طرح را خواهيد ديد، اما آنها بايد بدانند كه حتي قبض‌ها به نوعي اصلاح شده كه براي مردمي كه درست مصرف مي‌كنند هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند. ممكن است به مردم فشاري بيايد آنها اين را پذيرفته‌اند؛ چرا كه مي‌دانند در اجراي اين طرح هيچ دزدي اتفاق نمي‌افتد و هيچ اموالي و ثروتي به اقوام مسوولان نمي‌رسد.

تمدن گفت: بعد از انقلاب اسلامي و دفاع مقدس طرح تحول اقتصادي عظيم‌ترين اتفاقي است كه زواياي زندگي مردم را متحول خواهد كرد و تمام پروژه‌هاي نيمه‌تمام به اتمام خواهد رسيد و الگوي مصرف اصلاح خواهد شد. با اجراي اين طرح تاكنون مصرف بنزين از ۶۵ ميليون ليتر به ۵۲ الي ۵۳ ميليون ليتر در روز رسيده است و گازوئيل نيز از ۱۰۰ ميليون ليتر در روز به ۶۵ ميليون ليتر در روز كاهش يافته است. اين يعني اينكه ثروتي كه مصرف مي‌شد هم‌اكنون در سبد ملت ذخيره مي‌شود. با اجراي اين طرح ناوگان حمل و نقل ريلي كشور تكميل مي‌شود و آموزش و بهداشت و درمان رونق مي‌يابد. همچنان كه ديديم با اجراي سهميه‌بندي بنزين حساب آتيه براي نوزادان باز شد.

استاندار تهران اعلام كرد كه به دولت پيشنهاد داده است كه ۲۸ آذر را كه سرآغاز اجراي يارانه‌هاست به نام انقلاب اقتصادي نامگذاري كند. همچنين يك كتاب درسي درباره طرح تحول اقتصادي از مقطع ابتدايي تا دانشگاه تهيه شود و يك كتاب نيز كه توضيح‌دهنده توضيحات اين طرح است تهيه شده و در اختيار مردم قرار گيرد و يك مكتب و آكادمي درباره روند تهيه اين طرح تا اجرا را به تبيين و توزيع بپردازد .

وي ادامه داد: اين طرح با مجاهدت مردم و با تلاش يك رييس‌جمهور مكتبي و رهبر فرزانه انجام شده است. سايت هدفمندي يارانه‌ها بايد جهاني شود و به چند زبان در دنيا ترجمه شود. ما اين طرح را مبتني بر نگاه و ديد عمومي كشورمان تهيه و اجرا كرديم و رمز پيروزي آن هم در همين است كه با ذائقه ملي و بومي ما همخواني دارد.

تمدن در پايان گفت: بايد در دهه فجر امسال طرح هدفمندي يارانه‌ها را براي مردم تبيين كنيم و همچنين من پيشنهاد مي‌كنم كه روز نهم دي ماه نيز به نام روز ولايت و امت نامگذاري كنيم. ان‌شاءالله در اين دهه فجر موج شاهكشان همزمان در منطقه را داشته باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها