کد خبر: ۸۳۰۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران در مجلس به شرایط ایران قبل از انقلاب و امتیازهای داده شده به آمریکا در آن زمان اشاره کرد و بیان داشت: آن موقع روزانه ۶ تا ۶.۵ میلیون نفت از کشور ما به آمریکا صادر می شد و امتیاز ...
خبرگزاری دانشجو، اسماعیل کوثری شب گذشته در همایش بصیرتی سیاسی در جمع بسیجیان تربت حیدریه در حسینیه مهدیه این شهرستان تصريح كرد: ایران اسلامی ما در حال حاضر در عرصه علمی و فناوری و سیاسی برای جهانیان الگو شده است و اگر از شرایط کنونی با الگوی مقاومت اقتصادی عبور کند در عرصه اقتصادی هم الگو خواهد بود.

وي به شرایط ایران قبل از انقلاب و امتیازهای داده شده به آمریکا در آن زمان اشاره کرد و بیان داشت: آن موقع روزانه شش تا ۶.۵ میلیون نفت از کشور ما به آمریکا صادر می شد و امتیاز این صادرات هم عمدتا در اختیار آمریکا بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: بین ۵۰ تا ۷۸۰ هزار مستشار آمریکایی قبل از انقلاب به طور دائم در ایران حضور داشتند آمریکا برای خودش ارتش بزرگی در منطقه درست کرده بود تا از منافع خود حفاظت کند که تمام این سه امتیاز بعد از انقلاب از آنها گرفته شد.

كوثري افزود: امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه این سه امتیاز را از آنها گرفتند با همراهی مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و آنها را تحقیر کردند؛ بنابراین وقتی منابع خود را این چنین از دست دادند و تحقیر شدند به دنبال راه جبران گشتند تا در فاصله کوتاهی ثروت های از دست رفته را دوباره به دست آورند.

وي با بیان اینکه دشمنان از پا ننشستند و فعالیت های ضد نظام خود را همچنان ادامه دادند، اظهار کرد: آنها آمدند و به تحریک و تجهیز احزاب مخالف نظام پرداختند، در استان های مرزی مردم را به مقابله با نظام دعوت کردند سپس شخصیت های موثر نظام را ترور و کودتای نوژه را برپا کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنها در خارج از مرزهای ما ارتش بعث عراق را تقویت کردند، سران سیاسی عراق را طوری جابه جا کردند تا صدام حسین سرکار بیاید و توانی نظامی آنها را به حدی رساندند تا دوبرابر توانایی نظامی ایران باشد.

كوثري با برشمردن فعالیت های ضد نظام بنی صدر به عنوان یکی از مهره های اصلی آمریکایی ها در ایران پرداخت و گفت: بنی صدر در طول مدت ریاست جمهوری خود نه تنها کاری برای کشور نکرد، بلکه دائما بین نیروهای مسلح و مردم اختلاف انداخت تا جایی که از این اختلاف ها و سرگرمی مردم سوء استفاده کرد و شرایط را برای حمله آمریکایی ها به طبس آماده کرد؛ به طوری که پدافند شرق ایران به غرب برود و آمریکایی ها راحت داخل بیایند و آرام آرام به تهران هم برسند و نقشه براندازی نظام را پیاده کنند.

وي افزود: بنی صدر بدنه ارتش و سازمان آن را متزلزل کرد، کوچکترین کاری برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی مستضعفین که دغدغه اصلی امام خمینی(ره) بود انجام نداد و همه اینها باعث شد که آمریکایی ها و عراقی ها فکر کنند که می توانند سه روزه خوزستان را از ایران جدا کنند و هفت روزه به تهران برسند و نظام را تغییر دهند.

عضو کمیسیون امنيت ملي و سیاست خارجي مجلس به نقش دو عامل مهم در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دشمنان از دو عامل اساسی در پیشرفت انقلاب که یکی نقش مهم ولی امر مسلمین و دومی نقش پررنگ مردم بود غافل بودند آنها فکر می کردند مردم همین که انقلاب را به پیروزی رساندند می روند به دنبال کارشان؛ ولی امام خمینی(ره) جوانان و مردم را دوباره متحد کردند و توانستند از پیشروی و موفقیت دشمن جلوگیری کنند.

ترس دشمنان از انسان های آگاه و بابصیرت است

کوثری به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما شروع کننده جنگ نبودیم؛ ولی از آن برای رساندن پیام خود به جهانیان استفاده کردیم پیام هشت سال دفاع مقدس ما این بود که باید همه کشورها فرهنگ انقلابی را بر روح جامعه خود حاکم کنند که آن فرهنگ انقلابی هم اشاعه فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و شهادت است.

وی افزود: آنها خواستند از طریق این جنگ جلوی انتشار پیام مهم را بگیرند؛ چرا که نمی خواهند ملت ها آگاه شوند دعوای اصلی آنها با ما سر این است که آنها می گویند دین در جامعه اصلا جایگاهی ندارد؛ اما امام و رهبر صحبت اصلی شان این است که دین نه تنها در جامعه نقش اساسی دارد، بلکه اگر با اخلاق وارد شود می تواند موجب سعادت رشد و شکوفایی باشد.

عضو کمیسیون امنيت ملي و سیاست خارجي مجلس در پایان به برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد در ایران اشاره کرد و گفت: در این اجلاس اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان اذعان كردند ایران برای ما الگوست موقعی که ایران الگو شود و بتواند در ابعاد سیاسی علمی و فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد آن موقع است که دشمنان هراسشان بیشتر می شود و می خواهند با هر توطئه ای که شده نگذارند تا حرف ما به گوش جهانیان برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها