کد خبر: ۸۲۷۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۰ مهر ۱۳۹۱
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تاکید کرد: تهران بارها اعلام کرده است که آماده انجام مذاکرات صادقانه و سازنده هستیم.
"سید محمود رضا سجادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه که برای حضور در نشست بررسی روابط ایران و روسیه در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران حضور پیدا کرده بود در گفتگو با مهر اظهار داشت: تهران بارها اعلام کرده است که آماده انجام مذاکرات صادقانه و سازنده است.

وی افزود: به دلیل اینکه فعالیتهای هسته ای ایران صلح آمیز و بر مبنای استانداردهای NPT است، از هیچ پاسخگویی در چارچوب ان پی تی فروگذار نکردیم و همواره صداقت خود را نشان داده ایم.

سفیر جمهوری اسلامی در مسکو تاکید کرد: روسها هم خوشبختانه متوجه شدند که رفتار غربیها درباره برنامه هسته ای ایران یک رفتار منطقی نیست و بیشتر یک انتقام گیری سیاسی و سوء استفاده از ساختارهای بین المللی برای فشاری روی ایران است.

وی افزود: به همین دلیل پس از تصویب تحریمهای فراقطعنامه ای اخیر مسکو موضعی منفی اتخاذ کرد و بارها تاکید کردند که تهدید ایران اوضاع را پیچیده تر می کند و باید با منطقی سازنده با تهران گفتگو کنیم تا بتوانیم با مذاکره و راه دیپلماتیک موضوع اختلافات را حل کنیم.

سجادی خاطرنشان کرد: ما حرکت روسیه را سازنده می دانیم و معتقدیم اگر غرب دست از مواضع خصمانه اش بردارد و برمبنای ان پی تی رفتار کند، مشکلی به وجود نمی آید و مسئله حل می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها