کد خبر: ۸۲۳۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
به گزارش « نداي انقلاب » يكي از سايت‌هاي وابسته به انجمن زرتشتيان تهران با انتشار خبري تحت عنوان " برنامه‌هاي جشن مهرگان مشخص شد/هموطنان غيرهمكيش دعوت مي‌شوند " خبر از برگزاري اين جشن در دهم مهرماه سال‌جاري در محل " ماركار تهرانپارس " داد.

در بخشي از خبر منتشر شده از سوي اين سايت زرتشتي چنين آمده است : « انجمن زرتشتیان دیروز برخی از برنامه های پیشنهاد شده برای جشن مهرگان از سوی کمیسیون جوانان را تصویب کرد. این جشن دهم مهرماه برگزار خواهد شد و غیر همکیشان به صورت خاص از سوی انجمن دعوت می شوند. قرار است در این جشن فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان و نیز نماینده زرتشتیان در مجلس به سخنرانی بپردازند. سروده توران بهرامی و اجرای چند برنامه موسیقی و دست افشانی دیگر برنامه های این روز خواهد بود. علاوه بر این هزینه برگزاری این جشن بیش از ۳ میلیون تومان برآورد شد که به تصویب رسید. این جشن با همکاری خانه فرهنگ و هنر برگزار می شود. »

اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد، انجمن زرتشتيان تهران با برگزاري " جشن مهرگان " براي غيرهمكيشان خود درصدد القاء فرهنگ مبتني بر " مكتب ايراني "، ترويج برخي آموزه‌هاي غيراسلامي و جذب جوانان مسلمان مي‌باشد!

نكته درخور توجه اينكه خانم توران بهرامي، شاعره زرتشتي كه قرار است در اين مراسم شعرخواني كند يا سروده‌اي از وي پخش شود داراي ارتباطاتي با " شيرين عبادي"، فتنه‌گر خارج نشين و برخي از عناصر وابسته به جبهه مرتد ملي مي‌باشد.

در برخي از متون زرتشتي درباره آداب و رسوم " جشن مهرگان " چنين آمده است : « در جشن مهرگان مردی با صدای رسا ندا می داد ای فرشتگان بسوی دنیا بشتابید و جهان را از گزند اهریمنان برهانید . پادشاهان لباسهای گرانبهای ارغوانی می پوشیدند و با باده خواری در این جشن می رقصیدند، موبد موبدان خوانچه ای که در آن لیمو، شکر، نیلوفر سیب، به، انار و یک خوشه انگور سفید و هفت دانه گذاشته بود نزد شاه می آورد. در این روز پارسیان مشک و عنبر و عود به یکدیگر می دادند و توده های مردم برای پادشاه پیشکش می آوردند!

مردم تا آنجا که امکان دارد با لباسهای ارغوانی گرد هم آمده و به رقص و شادی می پردازند و هر یک چند نبشته شاد باش (کارت تبریک) برای هدیه به همراه دارند. سفره مهرگان شامل گل و ریحان، آجیل، بوهای خوش، کتاب مقدس (قرآن یا اوستا)،آینه، سرمه دان، شربت یا شراب، شیرینی، انار، سیب، آویشن، کاسه ای پر از آب و سکه و ظرفهایی از سنجد و بادام می‌باشد، ضمن اینکه اسفند و عود نیز می سوزانند.»

گفتني است، تابستان سال گذشته برخي افراد در " پارك آب و آتش "، " پارك ملت " و برخي پارك‌هاي ديگر تهران و شهرستان‌ها اقدام به برگزاري مراسم مختلط " فستيوال آب بازي با آب‌پاش " كردند و اين در حالي است كه مراسم " آب بازي " يكي از مراسمات خاص " جشن تيرگان " زرتشتيان مي‌باشد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
آخه اين چيزا چيه مي نويسين؟؟؟؟؟؟
چرا بيخودي جوسازي ميکنين؟ بابا به خدا يکم به فکر وحدت ملي و اتحاد بين همه مردم باشين. آخه از اين کارا چي گيرتون مي ياد. آخه کجاي اين کارها اسلامي هستش/
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
امیدوارم روزی بیاد که به بلوغ فکری برسیم و این اراجیف رو نبافیم
پاسخ
abas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۱
۲
۰
نا گفته نماند زرتشتیان مظلومترین قشر در طول تاریخ و در زمان حاضر هستند.. الکی جو رو با این نکته های بی ربط آلوده نکنید..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها