کد خبر: ۸۲۲۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۸ مهر ۱۳۹۱
کارلوس کي‌روش با حضور در برنامه ورزش‌ومردم گفت: نمي‌دانم اختلاف ملي پوشان با رسانه‌ها از کجا آغاز شد.
برنامه ورزش و مردم امروز با حضور کارلوس کي‌روش به عنوان ميهمان ويژه برگزار شد. دربرنامه امروز در مورد مسائل تيم ملي، پرسپوليس و برخي از اتفاقات ديگر بررسي‌هاي صورت گرفت.

در زير برخي از اتفاقات برنامه امروز ورزش و مردم را مي‌خوانيم.

* بررسي قهرماني تيم بسکتبال ايران در کاپ آسيا

در ابتداي برنامه قهرماني تيم بسکتبال ايران در کاپ آسيا مورد بررسي قرار گرفت و صحنه‌هاي از بازي‌هاي ايران در اين مسابقات پخش شد.

همچنين با برخي از اعضاي فدراسيون به صورت تلفني صحبت شد و در مورد اين مسابقات نکاتي را بيان کردند.

* کي‌روش: بايد متحد شويم

کارلوس کي‌روش که ميهمان ويژه برنامه ورزش و مردم بود در مورد شکست برابر تيم ملي لبنان گفت: هر بازي که انجام مي‌دهيم يک درس است، از بازي‌هاي که مي‌بريم و از بازي‌هاي که مي‌بازيم بايد درس بگيريم. نبايد فقط به انتقادها فکر کنيم چرا که با اين کار تمرکز خودمان را از دست خواهيم داد. سعي مي‌کنيم از بازي‌هاي که پيروز شديم درس بگيريم و اين چيزي است که تيم بزرگ را از تيم کوچک متمايز مي‌کند.

وي افزود: بايد از اين تجربه در آينده استفاده کنيم. يک مربي بزرگ و با هوش مي‌داند که با برنده در يک بازي همه چيز خوب نيست و مي‌داند که با يک باخت همه چيز را از دست نداده است. قهرمانان و مربيان بزرگ اگر بتوانند ريکاوري کنند و با تلاش زياد در پي جبران باشند مي‌توانند در ادامه عملکرد خوبي داشته باشند. مطمئنا ما از باخت برابر لبنان خوشحال نيستيم و هيچ باختي براي ما قابل قبول نيست متاسفانه در ديدار برابر لبنان روز خوب ما نبود چند اشتباه بزرگ انجام داديم. مخصوصا روي گلي که خورديم ضعيف عمل کرديم. بعد از آن گل بازيکنان تلاش زيادي کردند و جنگيدند اما دروازه بان آنها معجزه کرد و چند گل صد در صد را گرفت.

وي تاکيد کرد: در نهايت 2 سؤال مي‌پرسم؛ اول اينکه آيا ما از نتيجه بازي با لبنان راضي هستيم که مطمئنا پاسخ ما منفي است و سؤال دوم هم اين است که آيا ما بايد اميد‌مان را از دست بدهيم که باز هم پاسخ منفي است.

کي‌روش خاطر نشان کرد: رفتن به جام جهاني يک مسابقه دو سرعت نيست بلکه ما در يک مسابقه دو ماراتن شرکت مي‌کنيم. 8 جنگ مختلف داريم از اول مي‌دانستيم پيروزي در اين 8 جنگ غير ممکن است. فرصت خوبي است نقاط ضعف خودمان را برطرف کنيم تا در ادامه بتوانيم پيروز جنگ باشيم اگر بتوانيم برابر کره غلبه کنيم در صدر جدول قرار مي‌گيريم که اين همه هدف ما است.

سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سؤال که اگر يک پاکن داشت و مي‌توانست اتفاقي را طي حضورش روي نيمکت ايران پاک کند چه اتفاقي بوده است عنوان کرد: مطمئنا بازي برابر لبنان را پاک مي‌کنم. البته از زمان حضور در ايران اتفاقات خيلي مثبتي را تجربه کرده‌اند. در 19 بازي به ميدان رفتيم که نتايج ما خيلي خوب بوده و تيم عملکرد مثبتي داشته است. با يک باخت نبايد همه چيز را منفي کنيم ما يک هدف داريم که صعود به جام جهاني است. هدف ديگر ما پرورش بازيکناني است که پتانسيل خوبي دارند و نبايد با يک شکست تمام اين مسائل را از بين برد.

کي‌روش در مورد اينکه خبرنگاران ايراني در کنفرانس مطبوعاتي بعد از لبنان مقابل بي احترامي خبرنگاران لبناني از سرمربي تيم ملي حمايت کردند، گفت: چون براي مردم فوتبال بازي مي‌کنيم بدون رسانه‌ها نمي‌توانيم ارتباط خوبي با مردم داشته باشيم بابت اين حمايت از رسانه‌ها تشکر مي‌کنم طرز تفکر رسانه‌ها در ايران خوب است. و رسانه ارتباط بين تيم ملي و مردم را برقرار مي‌کند.

وي در مورد اختلافي که بين رسانه‌ها و بازيکنان تيم ملي به وجود آمده اظهار داشت: زماني که بچه بودم فيلم‌هاي کابوي را دوست داشتم يک طرف کابوي بود که فکر مي‌کردم خوب است و يک طرف سرخ‌پوست بود که فکر مي‌کردم بد است. وقتي بزرگ شدم فهميدم اين تفکر درست نيست هم در آن طرف خوب و بد حضور دارد و هم در مقابل افراد خوب و بدي حضور دارند. متاسفانه اختلاف بين رسانه و بازيکنان تيم ملي مسئله اي بود که نمي دانم از کجا آغاز شد، ولي مطمئنم که اين اتفاق از تيم ملي شروع نشد. کاري که من مي‌توانم انجام دهم اين است که با هر دو طرف صحبت کنم و از آنها بخواهم که به هم احترام بگذارند مهم نيست چه کسي چه کاري انجام داد مهم اين است که ديگر اين اتفاق تکرار نشود. هر دو طرف دنبال حل مشکل هستند و مطمئنم طي چند روز آينده اين مسئله حل مي‌شود.

کي‌روش تصريح کرد: در زمان مهمي قرار داريم ما بايد يکي باشيم. اگر اين طور نباشيم مطمئنا در مبارزه با تيم‌ها شکست مي‌خوريم رقيب ما کره، لبنان، ازبکستان و قطر بايد باشند، از وزير گرفته تا بازيکنان و مربي، هوادار، و غيره بايد براي موفقيت تيم ملي متحد شويم.

کي‌روش در پاسخ به اين سؤال که گفته مي‌شود او ليگ را جدي نمي‌گيرد و خيلي از بازيکنان جوان به تيم ملي دعوت نمي‌شوند اظهار داشت: يک برنامه ريزي انجام دادم که با موافقت کفاشيان و نبي روبه رو شد. طي آن برنامه قرار بود در برخي از بازي‌هاي دوستانه از بازيکنان جوان استفاده کنيم و آنها را مورد ارزيابي قرار دهيم. اين اتفاق افتاد اما خيلي از کارشناسان به انتقاد پرداختند و گفتند چرا با تيم‌هاي مثل موزامبيک بازي مي‌کنيد.

خيلي از بازيکناني که مد نظر شماست يک سال پيش به تيم ملي دعوت کرده بوديم ما برنامه براي پرورش بازيکنان جوان داريم اما نمي‌توانيم در جايي که براي صعود به جام جهاني مي‌جنگيم و کسب 3 امتياز براي ما مهم است اين کار را انجام دهيم.

وي افزود: در 19 مسابقه 14 بار به پيروزي رسيديم بازيکنان جواني داريم که در ترکيب تيم ملي خوب کار مي‌کنند با يک باخت نبايد همه مسائل فراموش شود. کادر فني و خود من بازي‌هاي ليگ را زير نظر داريم و در پايان هفته فيلم تمام بازي‌ها را تماشا مي‌کنيم.

گاهي اوقات صحنه‌هاي از بازيکنان به صورت هاي برجسته ديده مي‌شود و نبايد همان صحنه ها را در نظر گرفت. ما تمام 90 دقيقه را مي‌بنيم که آيا اين بازيکن مي‌تواند در بازي بين المللي حضور يابد يا نه؟ کار پرورش بازيکنان قبل از حضور من در ايران بايد انجام مي‌شد و کساني که انتقاد مي‌کنند خودشان قبلا هيچ کاري نکردند.

کي‌روش در پاسخ به اين سؤال که نفراتي را به تيم ملي دعوت کرده که تيم‌هايشان در رتبه‌هاي پايين جدول قرار دارد عنوان کرد: متاسفانه تيم ملي با آمار نمي‌تواند کار کند؛ اينکه مي‌گوييد بازيکنان تيم‌هايشان در رتبه‌هاي پاييني جدول قرار دارد و نبايد به تيم ملي دعوت شوند درست نيست، رئال مادريد از 5 بازي اول خود تنها 4 امتياز کسب کرده بود در حالي که تمام بازيکنان آنها ملي پوش هستند. اگر اين طبق جدول بخواهيم عمل کنيم بايد در حال حاضر تيم نفت تهران که در صدر جدول حضور دارد را با سرمربي خود به طور کامل به تيم ملي بفرستيم که چنين چيزي امکان پذير نيست.

وي در مورد حضور برخي از مربيان ايراني از جمله ويسي در تمرينات تيم ملي و اينکه خيلي‌ها دوست دارند با او همکاري کنند اظهار داشت: از همه افراد در خواست مي‌کنم به ما کمک کنند و هر نکته‌اي را که مي‌بينند بيان نمايند. دوست داريم نظر همه را بدانيم و به يک جمع بندي کامل برسيم.

* رويانيان: از تصميم ژوزه حمايت مي کنم

در ادامه برنامه رويانيان براي صحبت در مورد مسائل پرسپوليس روي خط تلفن آمد و به سؤالات مجري برنامه پاسخ داد.

وي در مورد اتفاقي که در ديدار پرسپوليس و سپاهان رخ داد، گفت: در آن اتفاقي که افتاد کسي تمارض نمي‌کرد. يقين دارم که بلايي سر بازيکنان ما آمده اما آن اتفاق چه بوده با ذهن ما سازگاري پيدا نکرده است. در حال بررسي آن اتفاق هستيم.

مديرعامل پرسپوليس در مورد اينکه گفته مي‌شود جاي سوزن روي بطري‌ آب پرسپوليسي‌ها وجود داشته اظهار داشت: در حال بررسي اين مسئله هستيم و تا نتيجه علمي مشخص نشود نمي‌توانيم اظهار نظري کنيم البته شايد اين مسئله مشخص شود و نخواهيم آن را بيان کنيم و به عنوان راضي در فوتبال بماند.

رويانيان در مورد اخراج کريمي توسط سرمربي پرسپوليس گفت: ژوزه تصميم گرفته و کريمي هم اکنون در تمرينات حضور ندارد. تصميمي است که سرمربي گرفته و از او حمايت مي‌کنم.

وي در مورد کمک به تيم گهر اظهار داشت: به عنوان يک ايراني احساس کردم بايد اين کار را انجام دهم يک تيم از يک استان که داراي فرهنگ غني و مردمي غيور است به ليگ برتر آمده اما از او حمايتي نمي‌شود. حيدرپور به عنوان يک مدير جوان حيثيت و آبروي خود را وسط گذاشته و با دست خالي کار مي‌کند. از اينکه تعادل وجود ندارد ناراحت هستم تيم‌هايي مثل ما امکانات زيادي دارند اما گهر با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کند. به همين خاطر به عنوان يک ايراني دوست داشتم به او کمک کنم.

* تقدير از حرکت استقلالي‌ها

استقلالي ها در محکوميت توهين به ساحت مقدس پيامبر (ص) اسلام در هفته کرامت تعدادي دوچرخه سوار را به سفر فرستادند تا پيام خود باشگاه استقلال را اعلام کنند. آن ها از تهران به سمت قم و از قم به مشهد رفتند. صحنه هايي از اين سفر در برنامه ورزش و مردم به نمايش در آمد.

همچنين مالک رئيس کميته فرهنگي باشگاه استقلال روي خط تلفن حاضر شد و توضيحاتي را در اين مورد ارائه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها