کد خبر: ۸۲۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۲۱     ۲۸ دی ۱۳۸۹
سرویس دین و حوزه البرز- وقتی هم کلامش می شوی حس نمی کنی از جایی آمده که طلوع آفتابش با آفتابت حداقل نیمروز تفاوت دارد. قد و قیافه و هیبتش را که بدون عبا و عمامه ببینی تصویر بسکتبالیست های سیاه چرده ان-بی ای- در ذهنت تداعی می شود .امریکایی الاصل است؛ پدر و مادرش سال ها قبل مسلمان و از مهره های تاثیر گذار اهل تسنن در ایالتشان شدند و بعد از مدتی هم به عربستان نقل مکان نمودند. اما اخرین کتابِ چند صد صفحه ای او تحت عنوان "ولایت" هم اکنون (به زبان انگلیسی) زیر چاپ است.
لقب پرفسور کمترین چیزی ست که شایسته او ست و اما افتخار او به شاگردی کتب امام صادق(ع) است.
دکترای فلسفه دارد و در آی تی، متافیزیک، روانشناسی اخلاقی، مدیریت اقتصادی و ... و ... نیز متخصص است. تمامی علمای فارس و عرب را می شناسد و هیچ یک از علما را بدون عبارت "حضرت" و یا "شیخ" خطاب نمی کند لیکن حاضر نمی شود به صورت عمومی اعلام کند مقلد کیست تا راه برای بررسی، شناخت و انتخاب برای تازه مسلمانان باز باشد فقط می گوید : "از بین علما آن که از همه ولایت پذیری عملی بیشتری دارد اعلم تر است". هر چند که نمی خواهد وجهه سیاسی ای از او بازتاب داده شود اما تحلیل قوی ای از روند تحولات منطقه و همچنین سبزک های سال گذشته ایران دارد!
 
 

در بین صحبت هایش همیشه اصرار دارد کلمات کلیدی را عربی بیان کند مثل : "تفکر و توجه" ، "سیر و سلوک" ، "ولایت" ، "عامه(اهل تسنن) و خاصه(اهل تشیع)" و ... . در برنامه هایش بسیار منظم و دقیق است قبل از هر سخنرانی حداقل یک ساعت نیاز مند "توجه و تفکر" است تا بقول خودش بر روی صحبت هایش بیشتر تمرکز کند. ماوایش ایران است اما از نظام اداری ایران نالان.
 
 
می گوید: اگر با فردی در ایران قرار ملاقات بخواهی دو حالت دارد : یا اصلا موفق نمی شوی! و یا هر آن ممکن است با تو تماس بگیرند و بگویند :"نیم ساعت دیگر فلان جا باش برای جلسه!"
12 روز نخست محرم امسال یک مرکز شیعی  در بحرین پذیرای "پرفسور شیخ ادریس سماوی" بود. عالمی با مشخصات فوق الذکر. در طول مدت حضور ایشان 6 نفر به دین مبین اسلام گرویدند و خاطرات جاودانه ای ازخود برای شیعیان این مرکز باقی گذاشت.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها