کد خبر: ۸۲۰۲۶
زمان انتشار: ۰۰:۴۲     ۰۷ مهر ۱۳۹۱
واحد مرکزي خبر، خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از "حسین عونی" سفیر ترکیه در قاهره افزود سفر مرسی به آنکارا در چارچوب تلاش برای تقویت روابط و همکاری دو کشور صورت می گیرد.

عونی یادآور شد پیش بینی می‌شود محمد مرسی در سفر به ترکیه در سومین کنفرانس سالانه
حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور شرکت کند.

رئیس جمهور مصر همچنین با جمعی از تجار و بازرگانان ترکیه درباره توسعه همکاری مشترک گفت‌وگو خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، حسین عونی تصریح کرد تلاش برای توسعه روابط و همکاری با مصر از برنامه ها اصلی دولت ترکیه است.

دیپلمات ترک گفت: «هشام قندیل، نخست وزیر مصر در دیدار با او پیشنهاد کرد نشست مشترک شورای عالی همکاری مصر و ترکیه به جای آنکارا در قاهره برگزار شود.».

وی خاطرنشان کرد رجب طیب اردوغان، در صدر هیئتی بلندپایه در این نشست شرکت خواهد کرد. پیش بینی می‌شود پس از توافق نهایی بین قاهره و آنکارا، نشست شورای عالی همکاری مصر و ترکیه در هفته های در قاهره برگزار شود.

عونی افزود دست‌کم 10 وزیر و شماری از تجار و سرمایه‌گذاران بزرگ ترکیه اردوغان را در سفر به مصر همکاری خواهند کرد.

پیش بینی مي‌شود در پایان این نشست طرفین درباره افزایش سرمایه گذاری ترکیه در مصر و نیز امکان همکاری دو جانبه برای اجرای طرحهای بزرگ در کشور سوم مانند لیبی به توافق برسند.

سفیر ترکیه تصریح کرد مبادلات تجاری بین آنکارا و قاهره از ژانویه تا سپتامبر امسال در مقایسه با همین دوره زمانی سال گذشته به میزان بیست و هفت درصد افزایش داشته است.

وی افزود پیش‌بینی می‌شود حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در پایان امسال از سه و هشت میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها