کد خبر: ۸۲۰۲۱
زمان انتشار: ۰۰:۳۸     ۰۷ مهر ۱۳۹۱
عبدا...چمن‌گلي به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي دنيا در سال 2012 انتخاب شد. اين خبر عجيب و باور نكردني روز گذشته روي خروجي سايت فدراسيون كشتي قرار گرفت. خبري كه هر كسي آن را ديد يا شنيد با تعجب پيگير صحت آن شد!

به گزارش رجانیوز، رافائل مارتينتي رييس سوييسي فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) با ارسال نامه‌اي به فدراسيون كشتي از انتخاب عبدا...چمن‌گلي به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي دنيا در سال 2012 جهان خبر داد و اعلام كرد كه اين جايزه در كلاس مربيگري كه طي روزهاي 11 تا 14 آبان در شهر ويلنيوس ليتواني برگزار مي‌شود به او اهدا خواهد شد. 

البته اينكه يك ايراني بتواند عنوان بهترين مربي جهان را به خود اختصاص دهد يك اتفاق خوب و مبارك است اما اينكه در حضور محمد بنا يك ايراني ديگر بتواند عنوان بهترين مربي دنيا را به نام خود بزند سوالات زيادي را در ذهن آدم به وجود مي‌آورد. عبدا...چمن‌گلي سرمربي تيم كشتي فرنگي جوانان چند ماه پيش و با نظر محمد بنا به عنوان سرمربي اين تيم انتخاب شد و جاي ناصر نوربخش را گرفت. 
 
تيم او در رقابت‌هاي جهاني جوانان در پاتاياي تايلند در حالي به عنوان چهارمي رسيد كه صاحب يك نقره و دو برنز شد. چمن گلي در اين رقابت‌ها به قضاوت مسابقه وزن 55 كيلوگرم اعتراض شديدي داشت كه به همين دليل هم از سوي داور مسابقه كارت قرمز گرفت و اخراج شد اما با اين وجود فيلا به فدراسيون ايران نامه مي‌نويسد و چمن گلي را به عنوان بهترين مربي دنيا در سال 2012 معرفي مي‌كند
 
تا هزار و يك سوال در ذهن به وجود بيايد كه چگونه مي‌شود محمد بنا و همكارانش با كسب سه مدال طلاي جهان و ايستادن بر سكوي نخست المپيك كه براي نخستين بار در تاريخ به دست مي‌آمد نمي‌تواند به عنوان بهترين مربي دنيا انتخاب شود و آنگاه چمن گلي با يك كارنامه ضعيف و بدون كسب حتي يك مدال به اين مهم مي‌رسد. 
 
اين اقدام از آنجا ناباورانه به نظر مي‌رسد كه فدراسيون جهاني كشتي فيلا براي انتخاب مربي سال جهان معيار و ملاك مشخصي را دارد كه براساس آن بهترين مربي دنيا را انتخاب مي‌كند. يكي از اين معيار‌ها داشتن فني ترين كشتي‌گير مسابقات است كه در تيم جوانان ما هيچ كشتي‌گير طلايي و چهره شاخصي وجود نداشت.
 
 
چمن گلي كه قبل از حضورش در تيم جوانان معلوم نبود در كجا و چگونه فعاليت مي‌كرد در حالي به اين مهم مي‌رسد كه نمي‌تواند شايسته ترين فرد براي اين مهم باشد و بسيار هم بعيد به نظر مي‌رسد كه اين انتخاب فيلا به دليل مسائل فني و رعايت شايستگي باشد. 
 
البته اين يك رسم بوده است كه معمولا فدراسيون كشتي براي انتخاب بهترين مربي دنيا با فدارسيون جهاني رايزني مي‌كرد و در گذشته هم به واسطه همين رايزني‌ها بود كه در يك سال عبدا...زارع مربي سازنده حميد سوريان و در يك سال هم محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي با همين رايزني‌ها به عنوان بهترين مربي دنيا انتخاب شدند و قطعا فدراسيون در انتخاب اين مربي هم به عنوان بهترين مربي سال جهان نقش داشته است كه البته همين نقش بسيار سوال برانگيز و ناراحت كننده است.
 
در سال‌هايي كه بنا و زارع با رايزني فدراسيون انتخاب شدند خودشان هم شايستگي كافي داشتند و به همين دليل همه از فدراسيون كشتي تشكر مي‌كردند كه اين رايزني را انجام مي‌داد اما اين بار اوضاع كمي متفاوت است. 
اگر قرار بود فدراسيون كشتي براي انتخاب بهترين مربي جهان رايزني كند بايد فردي را انتخاب مي‌كرد كه شايستگي كافي را داشته باشد.
 
در حال حاضر هم هيچ كس به اندازه بنا و همكارانش در تيم ملي شايسته اين عنوان نبودند اما در كمال تعجب شاهد هستيم كه در حضور بنا، خير آبادي، نوربخش و حتي رسول خادم فردي به عنوان بهترين مربي دنيا انتخاب مي‌شود كه كمترين تاثير را در به وجود آمدن روزهاي خوب كشتي ما داشت.
 
فدراسيون كشتي بايد حداقل افرادي مثل محمد علي چمياني را كه قهرماني مثل اميد نوروزي را ساخته كه هم قهرمان جهان شده و هم قهرمان المپيك، به فيلا معرفي مي‌كرد تا به مربيان سازنده هم روحيه بدهد. به هرحال اين يك اتفاق نا خوشايند است كه در فدراسيون رخ مي‌دهد و به اعتقاد نگارنده با وجود احترام فراوان براي چمن گلي، اين اقدام فدراسيون جهاني عنوان بهترين مربي سال را زير سوال برد.
 
همه آچمز شدند! 
 
انتخاب چمن گلي به‌عنوان بهترين مربي سال جهان همه را شگفت‌زده كرده است. اين شگفت زدگي مختص آدم‌هاي خارج از مجموعه فدراسيون نيست و حتي مسوولان فدراسيون كشتي هم از اين انتخاب فيلا شگفت‌زده شده‌اند. حسن رنگرز نايب رييس فدراسيون كشتي از جمله كساني بود كه از اين بابت ابراز تعجب مي‌كند و در عين حال مي‌گويد: «بدون شك اينكه يكي از مربيان از ايران به‌عنوان بهترين مربي سال جهان انتخاب شود يك اتفاق مهم و خوب است كه باعث افتخار همه است.» 
 
رنگرز ادامه مي‌دهد: «عبدا... چمن گلي از عزيزان و بزرگان ما است كه براي او هم احترام زيادي قايل هستيم اما فكر مي‌كنم بهترين مربي جهان بايد كسي انتخاب مي‌شد كه توانسته سه مدال طلاي المپيك را به ارمغان بياورد.»نايب رييس فدراسيون كشتي مي‌گويد: «همه از اين تصميم فدراسيون جهاني كه بنا را گذاشته و چمن گلي را به‌عنوان بهترين مربي دنيا انتخاب كرده آچمز شديم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها