کد خبر: ۸۱۹۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
یک تحلیل گر اقتصادی لبنان هرگونه تعدی صهیونیست ها به ایران را حماقتی بزرگی خواند و گفت: تمام سرزمین های اشغالی بدون استثنا در جنگ احتمالی با ایران زیان خواهند دید و بر اساس آمارهای ارایه شده، این جنگ 42 میلیارد دلار به اقتصاد رژیم صهیونیستی خسارت وارد خواهد ساخت.
ایرنا، ˈغازی وزنیˈ کارشناس لبنانی مسایلی سیاسی - اقتصادی روز پنج شنبه طی یادداشتی در روزنامه السفیر، عملی شدن هرگونه تهدید رژیم صهیونیستی نسبت به ایران را دیوانگی دانسته و تاکید کرد: هزینه این اقدام برای این رژیم بسیار بالا خواهد بود و تاثیرات زیادی در سطوح انسانی، امنیتی و اقتصادی خواهد داشت.

وی با اشاره به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در تهدیدات خود علیه ایران، اظهار داشت: آنها به این نتیجه رسیده اند که تحریم های اقتصادی تحمیل شده به منظور متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران هیچ فایده ای نداشته اما با این وجود می دانند که هرگونه اقدام نظامی هم پیامدهای بسیار سنگینی برای آنها در پی خواهد داشت.

وزنی با اشاره به اینکه ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی سعی دارد این پیامدها را که به شکل مستقیم شهرک نشینان صهیونیست را هدف قرار می دهد، کم اهمیت جلوه دهد، گفت: این در حالی است که ˈاستنلی فیشرˈ رییس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی کاملا با نتانیاهو مخالف بوده و حمله به ایران را برای اقتصاد این رژیم بسیار ویرانگر می داند.

وی با اشاره به آمارهایی که فیشر در خصوص رکود اقتصادی در رژیم صهیونیستی ارایه می دهد، ادامه داد: رشد اقتصادی در این رژیم نسبت به سال 2011 بسیار کم شده و نسبت بیکاری شاهد رشد هفت درصدی بوده است که تمام این مسایل مقامات تل آویو را مجبور به اجرای سیاست ریاضت اقتصادی کرده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به گسترده و سرسام آور بودن هزینه اقتصادی هرگونه حمله به ایران، اظهار داشت: پاسخ موشکی ایران برای صهیونیست ها بسیار ویرانگر خواهد بود و زیرساخت های آب، گاز و برق آنها را نابود خواهد ساخت.

وزنه با تاکید بر اینکه این جنگ همچنان سبب افزایش قیمت جهانی نفت تا بشکه ای 200 دلار خواهد شد افزود: خاورمیانه که روزانه 28 میلیون بشکه نفت یعنی حدود یک سوم مصرف جهان را تامین می کند، در صورت وقوع هرگونه حادثه ای، ناامن خواهد شد چراکه در این جنگ تنگه هرمز که از آن روزنامه 17 میلیون بشکه نفت می گذرد، ممکن است، بسته شود.

وی ادامه داد: از دیگر پیامدهای تجاوز به ایران این است که هزاران یهودی که تصمیم به مهاجرت به اسراییل گرفته اند، سفر خود را لغو خواهند کرد و علاوه بر آن، بسیاری از شهرک نشینان فعلی نیز به دلیل ناامنی به فکر مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی خواهند افتاد.

این کارشناس مسایل اقتصادی در پایان سخنانش به سخن ˈشائول موفازˈ وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی که هرگونه حمله به ایران را ˈفاجعه ای بزرگ دانسته که هیچ نفعی در پی نخواهد داشتˈ، اشاره کرد و گفت: تنها می توان گفت که این حمله حماقت بزرگی است و به راحتی نمی توان میزان پیامدهای منفی آن را برای اسراییل محاسبه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
azadbakht
CANADA
۱۴:۱۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
فقط ميتونم بكم_بابا آب داد
پاسخ
مایکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۱
۰
۱
اسرائیل نابود میشه اگه دست از پا خطا کنه...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها