کد خبر: ۸۱۸۹۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
آبی‌پوشان پایتخت در دهمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ دوازدهم چهارمین پیروزی خود را جشن گرفتند تا شاگردان امیر قلعه نویی پس از توقف برابر فجرشهید سپاسی با این امتیاز ارزشمند خارج از خانه از بحران‌های هفته گذشته کمی فاصله بگیرند تا کادرفنی تیم فوتبال استقلال قدری از دامنه انتقادات دور شوند.

به گزارش رجانیوز، تیم فوتبال استقلال تهران در نخستین شب از رقابت‌های هفته دهم  لیگ برتر در آبادان به مصاف شاگردان کاستا رفت که در پایان بازیکنان استقلال تواستند با نتیجه دو بر یک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را شکست دهند و با کسب یک پیروزی ارزشمند جایگاه خود در جدول رده بندی را ارتقا بخشند تا برخلاف پرسپولیسی‌ها که خود را قعر جدول  رده می‌بینند جایگاه ششمی را موقتا به دست آورند.

در این دیدار که به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد، شاگردان امیر قلعه نویی خیلی زود و در دقیقه 2 دروازه خود را به روی رسول نویدکیا بازشده دیدند اما در دقیقه 35 "رودرویگو توزی" بازی را به تساوی کشاند تا دو تیم نیمه اول را با نتیجه یک بر یک به رختکن بروند.

نیمه اول این دیدار در شرایطی آغاز شد که استقلالی ها در نیمه اول برتر از حریف آبادانی شان ظاهر شدند و موقعیت های بیشتری برای گلزنی داشتند. در نیمه دوم شاگردان قلعه نویی بهتر از موقعیت هایشان استفاده کردند و در دقیقه 58 روی ضربه دیدنی و از راه دور جانوآریو به گل برتری دست پیدا کردند.

در دقایق پایانی صنعت نفت حملات کم رمقی را برای رسیدن به گل تساوی روی دروازه مهمان تهرانی خود انجام داد اما قدرت حملات آنها آنقدر نبود که بتواند دروازه سیدمهدی رحمتی را باز کند. امیر قلعه نویی هم به میدان فرستادن امین منوچهری در پنج دقیقه پایانی این بازی سعی در استفاده از ضد حملات داشت که یکبار ضربه سر این بازیکن به تیر افقی دروازه حریف برخورد کرد.

استقلال با این پیروزی 16 امتیازی شد و به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد تا با تفاضل گل کمتر نسب به تراکتوسازی تبریز در فاصله دو امتیازی صدر جدول قرار بگیرد. شاگردان قلعه‌نویی در شرایطی خود را به صدر جدول نزدیک کردند که در هفته‌های ابتدایی نتایج خوبی کسب نکرده بودند.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هم با 7 امتیاز در رده هفدهم جدول رده بندی باقی ماند تا تنها تیم 6 امتیازی گهر دورود را پایین تر از خودش ببیند. پرسپولیس با 7 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد. فجرسپاسی با 18 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران در صدر جدول ایستاده است.

اما در سایر دیدارهای روز نخست هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال فولاد خوزستان برابر پیکان تهران به یک پیروزی ارزشمند دست یافت، از سوی دیگر تیم فوتبال فجرشهید سپاسی با کشب پیروزی مقابل تراکتورسازی موقتا به صدر جدول رده بندی رفت.

دو تيم پيكان و فولاد خوزستان در تهران به مصاف هم رفتند كه در پايان اين فولاد بود كه با نتيجه پرگل ميزبان خود را شكست داد. فولاد بازي را در اين بازي طوفاني آغاز كرد و در همان دقيقه 13 به نخستين گل خود دست يافت. در نيمه دوم اما شاگردان فركي با استفاده از جلو كشيدن تيم حريف نهايت استفاده را بردند و چهار گل ديگر هم به تيم پيكان زدند تا يك پيروزي خارج از خانه شيرين را به دست بياورند.

چيمبا (13 و 56)، پورخسرواني (60)، ايوب كلانتري (80) و آرش افشين (85) گل‌هاي فولاد را به ثمر رساندند. فولاد با اين پيروزي 12 امتيازي شد و با يك پله صعود در مكان يازدهم جدول قرار گرفت. پيكان هم 13 امتيازي ماند.

در اصفهان جدال ذوب آهن و سايپا پرگل از آب در آمد و در شرايطي كه ميزبان در نيمه نخست با سه گل از حريفش پيش افتاده بود در نيمه دوم دو گل دريافت كرد اما در نهايت سه امتياز اين بازي را كسب كرد. گلهاي ذوب آهن را سپهر حيدري (12)، فرشاد بهادراني (17) و مهدي رجب زاده (42) به ثمر رساندند. سجاد شهباززاده (62 و 70) هر دو گل نارنجي‌پوشان كرجي را وارد دروازه ذوب آهن كرد.تيم اصفهاني با اين پيروزي 9 امتيازي شد و تا رده 14 جدول صعود كرد. سايپا هم با 17 امتياز همچنان در رده چهارم قرار دارد.

در ديگر بازي همزمان فجرسپاسي با يك گل از سد تراكتورسازي گذشت. بابك لطيفي (60) تك گل شاگردان محمود ياوري را به ثمر رساند.فجر با اين پيروزي 18 امتيازي شد و به لطف تفاضل گل بهتر و يك بازي بيشتر در مقايسه با نفت تهران به صدر جدول صعود كرد. تراكتورسازي 16 امتيازي و در مكان پنجم ماند.

برنامه ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - 6/7/91

* ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت 17:25، ورزشگاه تختی بندرانزلی

* پرسپولیس - آلومینیوم هرمزگان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی تهران

* صبای قم - داماش گیلان، ساعت 17:15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم

* گهر درورد – نفت تهران، ساعت  17:15، ورزشگاه انقلاب کرج

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها