کد خبر: ۸۱۸۶۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۱
حضرت آیت الله نوری همدانی نسبت به سخنان باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در سازمان ملل که ایران هسته ای را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود واکنش نشان داد و گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی شما انبارهای خود را از سلاح های کشتار جمعی پر کرده است.
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نخستین کار انبیای الهی را مبارزه با جهل و سرنگون کردن حکومت های فاسد و مستکبر دانست.
 
وی حاکم کردن حکومت های صالح و شایسته را رسالت دیگر انبیای الهی دانست و گفت: حکومت در تمام جریان ها نقش دارد، اگر حکومت صالح باشد تبعات بسیاری دارد و اگر فاسد باشد طبیعتا مشکلات بسیاری دامن گیر امت خواهد شد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم علما را وارثان انبیای الهی و مرزبانان دین دانست و گفت: امروز روحانیت متکفل مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است و روحانیان باید بدانند که رسالت سنگینی را عهده دار هستند و باید این رسالت را به خوبی ایفا کنند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجلاس رسمی سران کشورها در سازمان ملل، نسبت به اظهارات باراک اوباما رییس جمهور آمریکا که ایران هسته ای را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی خوانده بود واکنش نشان داد.
 
وی افزود: اوباما در سخنان خود در سازمان ملل گفته بود که نمی گذاریم ایران سلاح هسته ای بدست آورد، ما در پاسخ می گوییم ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و صرفا به دنبال استفاده صلح آمیز از آن است.
 
این مرجع تقلید خطاب به مقامات آمریکا تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت و پشتیبانی شما انبارهای خود را از سلاح های کشتار جمعی پر کرده است و شما همیشه از این رژیم حمایت می کنید.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: رییس جمهور آمریکا همچنین از کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی سخن گفت، در حالی در این گونه مسائل باید به ریشه ها پرداخت؛ چرا شما کسانی که به پیامبر اسلام اهانت و عواطف یک و نیم میلیارد مسلمان را جریحه دار کردند را محکوم نکردید؟
 
مسلمانان خشم مقدس خود را حفظ کنند
وی با بیان این که امروز زمانی نیست که نسبت به تحولات جهانی بی تفاوت باشیم، گفت: در پی اهانت به ساحت پیامبر خروش و شور در کل جهان بوجود آمد و از این به بعد نیز مسلمانان نباید ساکت باشد چراکه الان دشمن مترضد خوابیدن سرو صداها است از این رو ما نباید خشم مقدس خود را از دست بدهیم.
 
این مرجع تقلید خطاب به آمریکایی ها تاکید کرد: در مقام پاسخگویی به هتاکی صورت گرفته به پیامبر(ص) اگر مسلمانان بتوانند باید تمام سفارت خانه های شما را ببندند و افرادی که مرتکب این جسارت شده اند را مجازات کنند.
 
مدرس برجسته حوزه علمیه قم افزود: اینها به بهانه آزادی بیان جلوی همه حرکت های اعتراض آمیز را می گیرند، ما در مقابل چنین دنیایی قرار گرفته ایم و عالم امروز باید بداند وظیفه ای که به عهده دارد با عالم پنجاه سال قبل متفاوت است و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی روشن کردن مردم، روشنگری و فریادگری را رسالت روحانیت و علما دانست و از نقش آنان در طول تاریخ به نیکی یاد کرد.
 
وی در پایان از بی بندوباری در غرب تحت عنوان آزادی و حقوق بشر ابراز تاسف کرد و گفت: اینها رسمیت دادن به همجنس بازی را برای خود افتخار می دانند و به تدریج به دنبال قانونی و رسمی کردن ازدواج همجنسب بازان هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها