کد خبر: ۸۱۸۰۷
زمان انتشار: ۱۹:۰۷     ۰۵ مهر ۱۳۹۱
امروز در رسانه های عربی تقویت توانمندی ناوگان هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نسل جدید جنگنده های صاعقه بیشت مورد توجه قرار گرفته است. همچنین برخی رسانه ها با اشاره به سفر اخیر فرستاده مرسی به تهران به روابط استراتژیک ایران و مصر توجه داشته اند.
محتوای نامه مرسی به رهبر انقلاب

روزنامهالسفیرلبنان امروز در گزارشی اعلام کرد: رئیس جمهور مصر سفر به نیویورک را به عنوان فرصتی ویژه برای ارسال پیامهای مهم سیاست خارجی مصر در نظر گرفته است.

این روزنامهامروز در گزارشی به تلاشهای "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر در زمینه حل بحران سوریه با مشارکت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: محمد مرسی در نظر دارد از سفرش به نیویورک برای ارسال پیامهای مهم سیاست خارجی مصر بهر گیری کند. ویهم اکنوناوضاع سوریه، روابط با ایران، آمریکا و اسرائیل را به عنوان مهمترین مسائل در نظر دارد.

السفیر در ادامه اعلام کرد: در حالی که مرسی برای انجام نخستین دیدارش از ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، دیدار روز گذشته فرستاده مرسی با آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بسیار قابل توجه است.

در این دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر نامه ای از مرسی را به رهبر ایران تحویل داد که گفته می شودبهاوضاع سوریه و روابط دوجانبه تهران و قاهره مرتبط بوده است.

از سوی دیگر، مرسی درگفتگو با شبکه آمریکاییPBSدر حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد با سران کشورهای عضو کمیته چهارجانبه درباره بحران سوریه که شامل ایران، عربستانو ترکیه می شود گفتگو می کند.

وی همچنین دخالت خارجی در سوریه را اشتباهی بزرگ دانست و تاکید کرد: مصر با کشورهای نظیر عربستان، ترکیه و ایران برای حل بحران سوریه تلاش می کند.

از طرفی شبکه المیادین درگزارشی اعلام کرد: "رفاعه الطهطاوی" رئیس دفتر ریاست جمهوری مصر روز گذشته با رهبر انقلاب اسلامی در تهران دیدار کرد.

المیادین تاکید کرد: طهطاوی حامل پیام شفاهی مرسی برای رهبر انقلاب بود که جزئیاتی از آن اعلام نشده است. اما برخی منابع آگاه معتقدند این پیام به بحران سوریه و روابط استراتژیک ایران و مصر مرتبط بوده است.

همچنین این مقام نزدیک به مرسی در تهران با برخی مقامات ارشد ایران از جمله علی اکبر ولایتی دیدار کرد.

رونمایی از نسل جدید جنگنده صاعقه

رسانه های عربی طی 24 ساعت اخیر در گزارشهایی به بازتاب پیوستن قریب الوقوع نسل چهارم جنگنده های صاعقه به ناوگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی روز سه شنبه گذشته اعلام کرد: نخستین فروند از نسل جدید جنگنده‌ های صاعقه تا پایان سال جاری وارد ناوگان هوایی کشورمان می شود.

نسل جدید جنگنده‌های صاعقه، نسبت به جنگنده‌های موجود پیشرفته تر هستند و به دست کارشناسان و متخصصان داخلی ارتقا یافته‌اند. بر این اساس، ارتقای مهمات و بمب‌های هوشمند و سامانه‌های الکترونیکی نوین نصب شده بر روی نسل جدید جنگنده های صاعقه از ویژگی‌های این جنگنده‌ها به شمار می‌رود.

پیوستن جنگنده های جدید صاعقه به ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در برخی رسانه های عربی مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامهالخلیجامروز در گزارشی درباره تحولات ایران اعلام کرد: ایران از یک جنگنده جدید رونمایی کرد و بار دیگر رژیم صهیونیستی را تهدید به نابودی کرد.

در این گزارش به اظهارات برخی فرمانده هان سپاه و ارتش جمهوری اسلامی اشاره شده که به برخی جزئیات پاسخ ایران به حمله احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره شده است.

پایگاه خبریالنشرهلبنان نیز در گزارشی اعلام کرد: ایران نسل جدیدی از جنگنده های صاعقه را به ناوگان هوایی اش اضافه کرد.

روزنامهالرای اردننیز امروز در گزارشی نوشت: نسل جدید جنگنده های صاعقه تا چند ماه دیگر در ناوگان هواییایران مورد استفاده قرارمی گیرد.

روزنامهالقدسفلسطین نیز در گزارشی به بازتاب تقویت ناوگان هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است. در این گزارشآمده است: ایران در زمانیاینجنگنده را معرفی کرده کهتهدیدات اسرائیل درباره حمله به این کشور همچنان فروکش نکرده است.

خاطرنشان می شود طی روزهای اخیر آزمایش موفقیت آمیز سیستم موشکی رعد و فعالیتعملیاتی زیردریایی طارق 901 و ناوشکن سهند در آبهای خلیج فارس به طور گسترده در رسانه ها مورد توجه قرار گرفته بود و از آن به عنوان پاسخ محکم ایران به رزمایش اخیر در منطقه یاد شد.

اظهارات اوباما درباره ایران در نیویورک

موضوع سومی که امروز در رسانه های عربی بازتاب داشته اظهارات باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است.

اوباما این بار هم سنت شکنی نکرد و بر مبنای روال همیشگیسخنرانیهایش در مجمع عمومی اتهاماتی واهی علیه فعالیتهای هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد.

امروز برخی رسانه های عربی از جمله امارات الیوم ، القدس العربی، الرای، ایلاف عربستان و الجزیره این اظهارات را پوشش داده و از طرفی به اختلافات شدید مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره ایران که طی برهه اخیر بر شدت آن افزوده شده اشاره کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها