کد خبر: ۸۱۵۰۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۳     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
با مشارکت و سرمايه گذاري بانک صادرات ايران پروژه هاي انتقال برق خراسان جنوبي به شهرستان زاهدان ، سد زيردان و کارخانه سيمان سيستان در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيدند.
به گزارش روابط عمومي بانک صادرات ايران، پروژه انتقال برق خراسان جنوبي به شهرستان زاهدان با مشارکت و سرمايه گذاري اين بانک با مجموع سرمايه گذاري 370 ميليارد ريال مشتمل بر ساختمان­ها و تأسيسات کنترل الکترونيکي و مکانيکي و همچنين ترانسفورماتور و راکتورهاي 25 مگاواتي به بهره برداري رسيده است. با شروع بکار اين پروژه استان سيستان و بلوچستان از ناحيه شمال و از طريق استان خراسان جنوبي، به شبکه سراسري برق متصل مي شود. از آنجائيکه نيروگاه­هاي توليد برق استان با استفاده از سوخت فسيلي در حال فعاليت هستند پست­هاي انتقال برق مورد نظر نقش قابل توجهي در صرفه جويي سوخت و ثبات و پايداري استان و جلوگيري از قطع آن در فصول مختلف سال را دارند .
بر اساس اين گزارش سد زيردان سومين سد بتني غلتکي ايران است که از 150 کيلومتري شمال غرب چابهار بر روي رودخانه کاجو احداث شده است. حجم درياچه پشت سد حدود 200 ميليون متر مکعب است که مشکل آب شهرهاي چابهار، کنارک و اراضي کشاورزي منطقه را برطرف مي نمايد.
همچنين اين بانک به منظور حمايت از بخش هاي توليدي با اختصاص 100 ميليارد ريال تسهيلات در پروژه احداث کارخانه سيمان سيستان در زميني به وسعت 70 هکتار واقع در کيلومتر 65 جاده زاهدان –زابل با ظرفيت توليد سالانه يک ميليون تن سيمان خاکستري مشارکت نموده، در حال حاضر علاوه بر تأمين نياز منطقه نقش قابل توجهي در صادرات اين محصول به بازارهاي خارجي از جمله کشور افغانستان دارد و از اين رهگذر زمينه اشتغال حدود 500 نفر را فراهم کرده است .
شايان ذکر است بانک صادرات ايران علاوه بر انجام رسالت هاي اجتماعي، مشارکت و سرمايه گذاري در طرحهاي ملي که موجب اشتغالزايي و افزايش توليد مي شود را در دستور کار قرار داده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها