کد خبر: ۸۱۵۰۲
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۱
دوازده انجمن اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی نوشتند: در چنین زمانی که تخلف رخ داده، هیچ علاجی بهتر از برخورد قاطع، سریع و عادلانه با تخلفات مهدی هاشمی وجود ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، 12 انجمن اسلامی دانشجویان نامه‌ای را خطاب آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه نوشتند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم قوه قضاییه آیت‌الله آملی لاریجانی

سلام علیکم

مسئله عدالت از ازل یکی از مهم‌ترین خواست‌های بشر بوده است تا جایی که یکی از اصلی‌ترین فلسفه بعثت انبیا به پا داشتن عدالت در بین مردم ذکر شده است (لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ... ، الحدید 25) و چه بسیار مکتب‌ها و ادیانی که در طول تاریخ با شعارهای عدالتخواهانه شکل گرفتند و برای استقرار آن جانفشانی‌ها کردند.

اما عدالت از جنبه سیاسی اهمیت خاصی دارد و دولت‌ها به این مسئله به چشم مهم‌ترین فلسفه وجودی خود می‌نگرند و اصلا دولت به وجود آمد تا بانی برقراری عدالت در جامعه باشد.

هیچ مکتب یا ایدئولوژی‌ای به اندازه اسلام در باب اهمیت برقراری عدالت‌محور بودن حکومت سخن نرانده است و حکومت پیامبر در مدینه و دوره کوتاه خلافت مولای متقیان، امام عارفان، علی(ع) بهترین نمونه حکومت حق و عدل در این عالم خاکی است، به طوری که همواره حکومت‌های بعدی این شیوه حکومت را الگوی رفتاری خود قرار داده‌اند.

با وقوع انقلاب اسلامی در ایران در بند استبداد، نظام مقدسی بر سر کار آمد که بر سلطه 2500 ساله سلاطین جاه‌طلب پایان بخشید و به فقیر و دارا به یک چشم نگاه کرد و حکومت علوی را به عنوان سرمشق رفتاری خویش برگزید.

پس از گذشت چند سال از انقلاب، انقلابی که با خون صدها هزار شهید آبیاری و حفظ شد، عده‌ای به قیمت ناچیزی این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها را در بازار فانی دنیا فروختند و متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری برخی مسئولان، برقراری روابط ناسالم و نادیده گرفتن توصیه‌ها و هشدارهای مکرر رهبری در زمینه‌های مختلف شاهد وقوع تخلفات نابخشودنی بزرگی در جامعه بودیم، بی‌قانونی‌هایی که دل هر شنونده‌ای را به درد می‌آورد.

هر چند که پیشگیری بهتر از درمان است اما در چنین زمانی که تخلف رخ داده هیچ علاجی بهتر از برخورد قاطع، سریع و عادلانه با این تخلف وجود ندارد.

ما انجمن‌های اسلامی دانشجویان از دستگاه قضا به عنوان بازوی توانمند انقلاب خواهان برخورد با تخلفات صورت گرفته از سوی قانون‌شکنان فارغ از پست و روابط آنها هستیم حال چه یک آقازاده‌ لندن‌نشین و چه یک جنوب شهری و تنها برخورد عادلانه بدون هیچ گونه اغماض و تبعیض می‌تواند علاجی برای این مشکل باشد به خصوص آنکه مسئله، مسئله نظام اسلامی است که در سال 88 به واسطه فتنه‌انگیزی‌ها و برخی اقدامات دشمن شادکن مورد طمع بیگانگان قرار گرفت و از دستگاه قضا خواستار برخورد جدی با چنین افرادی هستیم تا هم مرحمی بر دل محرومین و تیری بر قلب استکبار باشد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علی سینا همدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه هرمزگان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی زاهدان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهرگان محلات

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی جندی شاپور اهواز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها